יום ד', טז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: -1   צפיות: -1
יעקב סוראני שואב מן המקורות

תינוק הנוסע ברכבת, חבוק בידי אימו. מנקודת מבטו של התינוק, הוא לא זז לשום מקום. הוא נמצא תמיד בדיוק במקום שבו הוא אמור להיות, בזרועותיה של אימו. הוא לא מבין לאן ולמה נוסעים כל הזמן? כך גם עם ישראל במדבר. 42 המקומות בהם חנו בני ישראל במשך 40 שנות נדודיהם במדבר. מסלול המסעות נקבע על ידי ענן הכבוד האלוקי שליווה אותם: כאשר הענן היה עולה, בני ישראל נדדו, וכאשר הענן נח, הם חנו. בני ישראל אף פעם לא ידעו כמה זמן תימשך כל אחת מהחניות שלהם; בחלק מהמקומות הם שהו מספר שנים, ובאחרים זמן מועט של 12 שעות בלבד. ה' לא הנפיק לוח זמני נסיעה. כל נסיעה וחנייה הייתה על פי תכנית האלוקים, העם, מבחינתו, נמצא תמיד בדיוק במקום שבו היה אמור להימצא. אולי התרחשו אי אילו שינויים גיאוגרפיים, אבל בסופו של דבר, עם ישראל תחת חסותו וחיקו של ה'. כל תחנות החיים שלנו זמניות. הכיוון שלנו משתנה כל הזמן, מוביל אותנו למחוזות חדשים ובלתי מוכרים. לפעמים, היינו רוצים אולי לחזור לאזור המוכר והנוח שבו חיינו קודם. אבל מצד האמת, המקום שאליו מכוון אותנו ה'... הוא המקום המושלם בשבילנו. רבונו של עולם כל הזמן מוביל את העולם לקראת שלמותו, וישראל עומדים בתווך, במרכזו של העולם. העולם הולך ומתקדם כל הזמן דרך כל הנפילות והמשברים. מבחינה חיצונית זה נראה שהוא יורד, אבל מבחינה פנימית הוא רק עולה. גם אחרי חורבן הבית, שיצאנו לגלות המרה והתפזרנו בכל הארצות הייתה ירידה גדולה, אך תוך כדי כך מילאנו כל מיני תפקידים. העולם למד להכיר את המוסר של עם ישראל והתעלה על ידי כך. אנחנו הולכים ומשתכללים תוך כדי הייסורים והצרות ומתוכם אנו מתחסנים והאמונה עוברת כל מיני ניסיונות. רוחות מנשבות ונראה בכל פעם שהאמונה לא תוכל לעמוד כנגדן, אך עם ישראל ממשיך ומתגבר על הכל ואמיתות האמונה הולכת ומתעצמת דרך כל הניסיונות האלה. עכשיו אנו עומדים באחד הניסיונות הכי גדולים והכי קשים שהיו אי פעם במשך כל הדורות - הניסיון אולי קשה יותר מאשר במלחמות ובעימותים עם הגויים. אך גם בזה עם ישראל יעמוד וינצח. זהו הקשה שבמהלכים, כיוון שאנו כבר עומדים בפתח הגאולה העתידה והבטוחה. ערי מקלט תהיינה לכם וגו' (לה, יא). אם חלילה הורג אדם בשוגג ונפשו של אדם מרה עליו עד שאין לו מקום בעולם, מצא לו הקב"ה מקום וזהו "ושמתי לך מקום". אולם אם הוא מוצא לעצמו מקום בכל מקום ואין בו חרטה אין ערי המקלט קולטות אותו ואין לו בהן מקום. וזה שאמרו חז"ל כי שר של אדום יטעה וינוס לבצרה בחשבו שבצרה תקלוט לו כבצר (מכות יב) כי הוא מוצא מקום בכל מקום ועיר המקלט לא תקלוט אותו. חידושי הרי"מ המסע המושלם פרשת מסעי מונה את 42 המקומות בהם חנו בני ישראל במשך 40 שנות נדודיהם במדבר. מסלול המסעות נקבע על ידי ענן הכבוד האלוקי שליווה אותם: כאשר הענן היה עולה, בני ישראל נדדו, וכאשר הענן נח, הם חנו. בני ישראל אף פעם לא ידעו כמה זמן תימשך כל אחת מהחניות שלהם; בחלק מהמקומות הם שהו מספר שנים, ובאחרים זמן מועט של 12 שעות בלבד. ה' לא הנפיק לוח זמני נסיעה. התלמוד שואב ממסעות אלה הלכות רבות הקשורות לשמירת השבת. אחת מההלכות האלה היא איסור 'מלאכת סותר' (ההיפך מבונה) – פירוק מבנה על מנת להקימו מחדש במקום אחר. הדבר נובע מזה שבני ישראל פרקו ובנו את המחנה שלהם בכל פעם שבה נסעו. ''כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה'' (תענית ל' ב).. ''זוכה ורואה''? וכי שייך לכתוב כך? משמע שהשכר הזה מגיע כבר עכשיו? מתאים אולי לכתוב בלשון עתיד, 'יזכה ויראה בשמחתה'... כהבטחה שתתממש בעתיד... כאשר יבוא משיח ויבנה בית המקדש... אבל מהו 'זוכה ורואה'? ( רבי חיים מוולאזין זצ''ל..) שהרי על פניו יש לנו לתמוה: נודעים הם דברי חז''ל ש-'גזירה על המת שישתכח מן הלב לאחר שנים-עשר חודש'. ואיך, אם כן, מתאבלים אנו על ירושלים לאחר קרוב לאלפיים שנה? מדוע ה'גזירה' האמורה לא חלה אף על חורבנה של עיר קדשנו? על ''המת'' הוא שנגזרה גזירה שישכח מן הלב; על המת, ולא על החי. לכן גם מצינו שיעקב אבינו התאבל על יוסף במשך תקופה ארוכה שנמשכה כמה שנים - כי יוסף חי היה, לא עליו 'נגזרה גזירה' זו. ירושלים נחרבה אמנם - אך לא 'מתה'! ירושלים חיה היא, מפעמת בעמקי לבנו בכל דור ודור, גם בזמן הגלות, גם לאחר החורבן. והעדות על כך - בעצם האבלות, שהרי אין אבלות על מת לאחר שנים עשר חודש (כי גזירה היא, שהוא משתכח ....) ואם כן יש שמחה שמהולה באותו עצב שמרגישים אנו על חורבנה של ירושלים. כי עצם האבלות מראה שירושלים חיה וקיימת, ושלבנו עוד קשור אליה בעבותות עבות. אף בחלוף שנים רבות לא דעך קשר פנימי זה, המעיד כי גם לבנו - וגם ירושלים - עדיין 'חיים' הם, עדיין מרגישים, עדיין שייכים. כמו שירושלים חיה היא בקרבנו, כן גם אנחנו 'חיים' בירושלים - וזאת, למרות מגורנו בכל מקום שבעולם. וזהו שכל המתאבל על ירושלים זוכה גם בהווה ורואה בשמחתה - רואה כי חיה וקיימת היא עיר חרבה זו, ורואה גם שלבו קשור לקדושה, והרי שעצם האבלות - אורה ושמחה טמונה בה, בעומק.