יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה ורכזת דסק הסיוע לתייר המתנדבת נעמי שלג מי-עמי מדווחת על חבילת השירותים שיד שרה מציעה למי שרוצה ליהנות מנופי הארץ – גם על כסא גלגלים

"בבקשה, תעזרו לנו. אנחנו רוצים לבוא לישראל עם אבא שלנו, שרוצה לראות את ארץ הקודש לפני שיהיה מאוחר מדי..." זו הפתיחה של אחד מן המכתבים הרבים בדאר אלקטרוני המשוגרים ליד שרה ומגיעים אלי ובהם בקשה לעזרה עבור תייר נכה. בתגובה אני מבקשת את כל הפרטים על התייר ולמה הוא זקוק ואז מתחילה לפעול. יד שרה פעלה כל השנים למען נגישות לתייר. איילין פומרנץ פעלה רבות למען נגישות מסלולי התיור לאלה המתקשים בתיפקוד. הדסק החדש לתייר שהוקם לאחרונה באגף ההסברה ויחסי ציבור ביוזמתה של מנהלת האגף ספידה יום טוב מציע עתה לתיירים בעלי צרכים מיוחדים חבילת סיוע מלא. המטרה: לאפשר נגישות מלאה ולהנעים את שהות המבקרים בישראל, גם את הרתוקים לכיסא גלגלים או בעלי קושי תפקודי אחר. מדובר בליווי אישי, הסעות, מתן ציוד וכלי ריפוי ושיקום, ומסירת מידע על בתי מלון ואתרים נגישים. הדסק פועל כעת להרחיב את השירות על-ידי הוספת חבילת שירותים נוספת בתאום עם גורמי תיירות ותעופה. עבור התייר הנכה רוברט, שבתו פנתה אלי כפי שנזכר לעיל, היה צריך למצוא שורה של פתרונות. הוא נכה ונע על כיסא גלגלים, ולכן פניתי למחלקת "ציוד עד הבית" וביקשתי שיביאו לחדרו במלון כיסא גלגלים ושאר עזרים שהוא נזקק להם, כמו שרפרף רחצה לאמבטיה (קומודה) ומעקה לשירותים. בגלל קשיי נשימה מהם הוא סובל הזמנתי לו גם בלון חמצן ומחולל חמצן – וכל אלה חיכו לו בחדרו במלון בעת הגיעו לשם. לא היה גבול לשמחתו ולרווחת משפחתו כשהגיעו לחדריהם במלון. יצוין כי נעזרתי במרכז התצוגה של בית יד שרה בניהולה של שני רוזנפלד שם מוצגים לראווה כל העזרים שקשיש או אדם עם מוגבלויות עשוי להזדקק להם. אולם עוד קודם לכך היה צריך לדאוג להסעתו משדה התעופה למלון ובחזרה. כאן פניתי לאגף הרכב כדי להזמין לו נכונית. הנכוניות – כשמן כן הן – נכונות תמיד להסיע אנשים הרתוקים לכיסא גלגלים ובמקרי חירום. לפי מספר הטיסה ושעת ההגעה איתר הנהג את המשפחה והסיע אותה משדה התעופה למלון. כמה ימים לאחר מכן יסיע נהג אחר את המשפחה בחזרה לשדה התעופה וישמע ממנה מילות תודה. בזאת לא נגמר הטיפול בתייר. המשפחה קיבלה מידע על מקומות נגישים לנכים, וסיוע נוסף בהסעות לסיורים שגולת הכותרת שלהן היתה הסעה לכותל המערבי. בכותל, רוברט הנרגש עד דמעות התפלל והטמין פתק בין האבנים. לאחר כמה ימים קיבלתי טלפון מנדיה, בתו של רוברט. היא הודתה לי במלים נרגשות ואמרה שלעולם לא תשכח את החוויה הנהדרת ומה יד שרה עשתה עבור משפחתה. היא הביעה תקווה לחזור עם אביה גם בשנה הבאה. כאמור, זהו מענה לצורך אחד מני רבים. השירותים לתיירים ניתנים על פי מסורת יד שרה: מכל הלב תמורת פיקדון או בהשתתפות סמלית. לפעמים מגיעות בקשות מורכבות מאד ואנו עושים הכל כדי לתת את הפתרונות הטובים ביותר. הטלפונים ומכתבי התודה הם ההוכחות להצלחתה של יד שרה בסיוע לתיירים בעלי מוגבלויות. ושמה הולך לפניה: עוד ועוד בקשות זורמות לדסק הסיוע לתייר, ואנו דואגים שאשת הקשר שמקבלת את הבקשות (למשל הח"מ) צמודה טלפונית לתייר לכל אורך שהותו בארץ, כדי לפתור כל בעיה המתעוררת תוך כדי החופשה... אכן, Welcome to Israel.