יום ג', כב’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: -1   צפיות: -1
שקדיה כהן מביאה סיפור על ילד שניצח את מחלתו – תסמונת טוראט * צילום: תפילת ילד קטן – באדיבות ודים אונישצ'נקו

הוא ילד במאבק מתמיד להיות ככל הילדים אך הוא אינו כזה. והסרט עליו- "לחיות עם תסמונת טוראט" מתעד זאת: הילד הזה סובל משרשרת אינסופית של טיקים, מיצמוץ, תנועות גוף וראש לא רצוניות ונהימות. האם יש לו סיכוי להתקבל בכתה? האם יוכל ללמוד ולהתפתח עם הפרעות קשב וריכוז, דיכאון וחרדה, לפעמים לקויי למידה והפרעות שינה? הילד בסרט שראיתי מסרב להיכנע. מסרב להרים ידיים ולוותר. ויש בכך לקח מרשים לכל מי שמתמודד עם קשיי תיפקוד. גם לי. ילדים יכולים להיות לעיתים אכזרים לא פחות ואולי יותר ממבוגרים. הם צוחקים עליו בכתה. מקשקשים על הארונית שלו. המורים מוציאים אותו לשרשרת של ענישה. החוצה והביתה ותביא את אבא שלך. אך הוא אינו מוותר. בכינוס של ילדי בית הספר ביקש ממנו המנהל להסביר מה קורה לו. הילד מסביר ומבקש: תנו לי יחס שווה. נהגו בי כבכל ילד. ראו אותי – לא את הטיקים שלי. ותוך כדי התמודדות מתגבשת בליבו של הילד הזה שלנו שאיפה: להיות מורה. להראות שאפשר לנצח את המחלה. הוא מצליח ומגיע להוראה. נמצא גם בית ספר שמוכן לתת לו הזדמנות לעמוד מול כתה. עם הטיקים – אך גם עם האישיות שאינה מתכופפת ונכנעת לחולי. הפתעה: הילדים מדווחים להוריהם שהם אוהבים את המורה הזה. אוהבים אותו כאדם. רגע של נצחון והשראה לרבים. אהבתי את הסרט. אהבתי את המסר. לא מוותרים על התקווה.