יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול על ממצאי מחקר של מכון ברוקדייל על תכנית "יד לתומך" * בצילום: טיול ברחובה של ירושלים עם כסא הגלגלים של יד שרה

"בעשרים השנים הבאות, צפויה אוכלוסיית הזקנים בישראל להכפיל את עצמה, דבר שייצור דרישה משמעותית לשירותים בעבור אוכלוסייה זו, משפחותיהם ומטפליהם". כך נאמר באתר האינטרנט של מכון ברוקדייל, בדף המוקדש למרכז לחקר הזקנה. בסקר חברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2006, שהתמקד במטפלים בלתי פורמאליים בזקנים, קרוב לרבע מתושבי מדינת ישראל הבוגרים העידו על עצמם שהם מטפלים בקרובי משפחה זקנים בעלי מוגבלויות. אחד מצוותי המחקר של מכון ברוקדייל – מכון למחקר חברתי-יישומי של ג'וינט העולמי – מלווה את נושא בני המשפחה המטפלים, ואחד המחקרים נסב על יד לתומך, מרכז תמיכה במטפל העיקרי של יד שרה בשיתוף עם אש"ל ג'וינט ישראל בירושלים. במשך שנה וחצי, מאוקטובר 2011 עד אפריל 2013, צפו החוקרים שירלי רזניצקי ויניב כהן בפעילויות של יד לתומך בירושלים. הם אספו דפי משוב מערבי הסברה, ביצעו ראיונות טלפוניים עם משתתפי קבוצות התמיכה ומועדון פסק הזמן, קיימו ראיונות עומק פנים אל פנים עם בני המשפחה ושוחחו עם אנשי מקצוע, ובשבוע שעבר באו והציגו לפנינו את עיקרי הממצאים של המחקר. "יש שתי אסטרטגיות עיקריות בעזרה לזקן", פתחה שירלי,"האחת – לעזור לזקן, והשנייה – לעזור לבן המשפחה המטפל בו". ההנחה היא, שעזרה הניתנת לזקן מקלה על המטפל, ותמיכה בבן המשפחה משפרת את הטיפול בזקן. עד לאחרונה, עיקר הסיוע הופנה ישירות לזקן, וגם אם ניתנה עזרה לבן המשפחה, היא כוונה לשיפור הטיפול בזקן. היום יש יותר ויותר יוזמות לתמיכה ישירה במטפל, ויד לתומך משתלבת ביוזמות אלה. "ארגונים כמו הביטוח הלאומי, עמדא (עמותה לחולי דמנציה, אלצהיימר ומחלות דומות), עזר מציון וכדומה מפנים את העזרה למטפל, אבל ממקדים אותה בדרכי הטיפול בזקן", מדגישים שירלי ויניב. "יד לתומך, לעומתם, מתמקדת במטפל". משתתפי קבוצות התמיכה נשאלו איך הגיעו לקבוצות. מרביתם ענו, ששמעו על האפשרות הזאת מקרוב משפחה או מחבר. מספר קטן יותר של משתתפים הגיעו בזכות גורמים מיד שרה ומיד לתומך, ורק מעטים הגיעו בעקבות פרסומים בעיתון או במקום אחר. באשר לסיבה המרכזית שבגללה הצטרפו לקבוצה - 73% ביקשו תמיכה רגשית והתאווררות, 43% רצו להתמודד עם קשיים ועם רגשות שליליים, ורק 28% קיוו לשפר את הטיפול בזקן. רבע מהמשתתפים דיווחו שהיה עליהם להתגבר על קושי לפנות ולבקש עזרה: "כולם רגילים שאני החזקה, ופתאום אני צריכה לבקש עזרה", אמרה אחת מהם. מתברר, שהתרומה הגדולה ביותר של פעילויות יד לתומך, על-פי עדותם של המשתתפים, מתבטאת בשיפור ההרגשה כתומך, בתחושת השותפות עם חברים שמצבם דומה בלקיחת פסק זמן מן הטיפול וביכולת להתמודד עם קשיים, ושביעות הרצון שלהם, על פי עדותם, גבוהה בסך הכול. ממצא מעניין במיוחד הוא, שרוב המטפלים דיווחו שיחסו של המטופל אליהם השתפר: "ההתנהלות עם אמא התמתנה", אמרה אחת המרואיינות, "אני פחות קפוצה, אני משוחררת, היא משתנה לטובה... היא פחות מתלוננת והיא לא מתפרצת. הגישה שלה הרבה יותר טובה". בקרב המשתתפות במועדון פסק זמן המעניק פעילות של הסחת הדעת ממועקת הטיפול, 68% מהמשתתפות דיווחו שהן מרוצות מאוד, 26% אמרו שהן מרוצות ורק 6% הביעו אי שביעות רצון, "הייתי באבל", אמרה אחת המשתתפות, "עכשיו כבר לא". וחברתה הוסיפה: "המציאות לא השתנתה, אבל אני היום במקום אחר". רוב משתתפי התכניות של יד תומך רואים יתרון בכך שהשירות ניתן בידי מתנדבים: "הפעילות נעשית מכל הלב", אומרים רבים מהם, "המדובר באנשים שיש להם, מבפנים, רצון לעזור", אומרים אחרים.