יום ב', יד’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 835
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול עם מנהלת ההשאלה חנה קרמן: כך פועל צוות מלוכד במרחב השאלת הציוד בבית יד שרה בירושלים

לפני יותר מחצי שנה, כאשר הוחל בשיפוצים במרחב השאלת הציוד בבית יד שרה, הוסבר לי הרציונאל: "הרעיון הוא להביא לכך, שהשירות יינתן בקלות ובמהירות, שהפונה יקבל את כל השירות שהוא זקוק לו בבת אחת, בלי שיהיה עליו להתרוצץ מחדר לחדר, מקומה לקומה, מתחנה לתחנה", נאמר לי. לצורך זה הורחב החלל המשמש להשאלת הציוד, הותקנה בו תצוגה של מגוון המוצרים הניתנים להשאלה, בוטל החיץ בין עמדות ההשאלה לבין המחסנים והועברו לכאן חנות היש"ם ועמדת הציוד המיוחד. "עצם זה שכולם יושבים בכפיפה אחת, והלקוחות יכולים לראות את הציוד, לגעת בו ולקבל הדרכה לפני שהם שואלים אותו, זה כבר שיפור גדול", אומרת חנה קרמן, מנהלת ההשאלה. "יש כאן עבודת צוות מצוינת", היא מוסיפה, "וכל אחד תומך בחברו". כך, למשל, מילאו אנשי היש"ם את מקומם של מתנדבי ההשאלה שלא יכלו להגיע לבית יד שרה בגלל השלג, ואפשרו פעילות רצופה של היחידה גם בתנאים הקשים ההם. כמאה ועשרים מתנדבים פועלים ביחידה. יש מתנדבות המאיישות את עמדות המחשב, דואגות לרישום ולמילוי אחר כללי הנוהל. יש מתנדבים שמציגים את הציוד לפני הלקוחות, מסבירים ומייעצים להם במה לבחור בהתאם להנחיות הגורם המטפל, וישנם מגישי הציוד, המביאים את המוצר שנבחר להשאלה ומדריכים את הלקוח באשר לאופן הפעלתו. מתנדבים אחרים עובדים במחסן, דואגים לאחזקה שוטפת של המוצרים ולתיקונים, ככל שנדרש. "האידיאל הוא, שבכניסה ישב מישהו שמבין בתחום ההשאלה על כל היבטיו, ויוכל לכוון את הפונים בהתאם לכל מגוון האפשרויות, ובכך לקצר עוד יותר את התהליך שעליהם לעבור", אומרת חנה ומדגישה: "אנחנו לא פיזיותרפיסטים, לא רופאים ולא מרפאים בעיסוק. אנחנו לא יכולים לקבוע איזה קביים או איזה מכשיר נחוץ ללקוח. תפקידנו הוא להראות לו מהן האפשרויות ואיך הציוד פועל". אנשי יחידת ההשאלה יכולים להציע ללקוח עוד דברים שיכולים לעזור לו. כך, למשל, מי שבא לשאול קביים משום שרגלו נשברה, אפשר להמליץ לפניו על התקן לחדר האמבטיה, שיקל עליו להתרחץ בנוחות ובבטחה. "מי שזקוק לעזרה מקצועית יותר, מופנה לחדר התצוגה שבקומה 2", מוסיפה חנה, "שם יש צוות מקצועי שיכול לסייע בעצה שכזו". היא הייתה רוצה לשפר עוד את המראה של המקום, שהאולם יהיה מסודר יותר. בקרוב, כך היא מקווה, תותקן כאן מערכת, כולל צג מחשב, להסדרת התור של הפונים. אי אפשר שלא להתרשם מן הפעילות הרוחשת במרחב ההשאלה. שלוש מתוך ארבע עמדות המחשב מאוישות במתנדבות שאינן נחות לרגע, ובאולם נעים הלוך ושוב מתנדבים בחלוקים לבנים, לוקחים ומחזירים פריטי ציוד, מבררים, מסבירים ובעיקר מרגיעים את הלקוחות הלחוצים. "המתנדבים מסורים ואכפתיים מאוד", קובעת חנה, "הם מוכנים בעת הצורך לרדת למחסן הראשי או לעלות לבתי המלאכה כדי לאתר מוצר שחסר כאן, ואפילו נוסעים למרחקים לשם כך. מתנדב אחד אפילו טרח והגיע עד לבית הלקוח כדי להתקין עבורו אביזר הנחוץ לו". במיוחד היא מבקשת להודות למתנדבים אשר "חירפו נפשם", כלשונה, ובאו גם למרות פגעי השלג, כדי לתת את השירות שהם אמונים עליו. אחד ממוקדי הפעילות נמצא בחדרו הצנוע של נחום רבינוביץ', האיש האחראי להשאלת הציוד המיוחד. כשבאתי לחדרו טיפל בזוג עולים חדשים לא צעירים, שבאו לשאול מחולל חמצן. נחום, צעיר נעים סבר יליד ירושלים, החל את דרכו ביד שרה כבן שירות אזרחי. אז הועסק במוקד 600, הנותן מענה לכל שאלה המופנית ליד שרה על כל סניפיה. בשעות הפנויות קיבל גם פניות להובלת ציוד עד הבית. "אני שונא להשתעמם", הוא אומר בחיוך. הוא המשיך לקבל פניות להובלת ציוד גם לאחר שסיים את שירותו האזרחי, וכעבור זמן חזר ליד שרה, תחילה כמתנדב ואחר-כך כעובד, והיום, כאמור, הוא עוסק בהשאלת ציוד מיוחד. המדובר בחמישה פריטי ציוד מורכבים, שקופות החולים משתתפות בתשלום עבורם, ובגלל מורכבותו של הטיפול בהם, הוא הופרד מיחידת ההשאלה הרגילה: מכשירי סקשן (שואב נוזלים), מוניטור למדידת דופק ונשימות של תינוק (למניעת מוות בעריסה), מד חמצן בדם, 'קנגרו' – מכשיר המכונה זונדה בפי העם ו-CPM לברך – התקן המאפשר מתיחה וכיפוף של הרגל, למי שעבר ניתוח בברכו. ונוסף על אלה מחולל חמצן שנחום משאיל ללקוחות של קופ"ח מאוחדת, שיד שרה משמשת לה ספק. נחום עובד מול הלקוחות – מספק את המכשיר, מדריך את הלקוח בדרכי הפעלתו ומטפל בכל ענייני הנוהל. "בעיקרון", הוא אומר, "כל מי שמגיע לקומה הזאת ולא מוצא את המוצר שהוא מחפש, מופנה אליי, ואני בודק: אם המוצר נמצא במחסן, אני דואג שהוא יובא הנה. אם לא – אני מזמין אותו ודואג שהוא יגיע לבית הלקוח". בשעות הערב, מהשעה חמש עד השעה שבע, הוא גם מוכר ציוד ביש"ם. "בשעות האלה לא מגיעים אליי הרבה אנשים, ואילו ביש"ם חסרים עובדים", הוא מסביר. כך יכול היש"ם להישאר פתוח, כמו סניף ההשאלה, עד השעה שבע בערב, ונחום, אנחנו יודעים, הרי שונא להשתעמם. בצילום למטה: נחום רבינוביץ'