יום ד', כג’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
שקדיה כהן על מסלול המכשולים הצפוי לרתוק לכסא גלגלים בעת טיסה לארץ אחרת – ועל הדרך להתגבר עליו ואפילו ליהנות מן הטיפול המיוחד של צוותי קרקע ואוויר * דרוש: הומור

כשאדם שאינו רתוק לכסא גלגלים צריך לטוס לארץ אחרת הוא נערך למעין מסלול מכשולים קטן אך בביטחון רב שיעבור אותו בהצלחה. להגיע עם כל המסמכים לנמל התעופה. לעבור את שערי הבטחון בזמן, לפתוח ולסגור את המחשב האישי בלי שיגרם לו נזק, לעלות למטוס ולקוות (אם זאת מחלקת עסקים) שהשכן מימין אינו תופש שני מושבים בו זמנית והוא לא ישתעל קשות לכל אורך הטיסה. מה קורה לרתוק לכסא גלגלים באותו מסלול? הפתעה ראשונה לטובה – בתור לקבלת הכרטיס מבקשים ממני הדיילים לעקוף ולהגיע ישר לאשנב הדיילת התורנית שם. גם בשלב בדיקת החפצים יש נכונות "לעגל פינות" כי הצוות הבודק מבין שיש חפצים מיוחדים שהמתקשה בתיפקוד חייב לקחת עימו. נחסך לי המעבר בשער גלאי המתכות ובמקומו באה בדיקה בגלאי ידני. יש יחס גם בהמשך הדרך: בכל נמל תעופה ראוי לשמו תמצאו צוות המוכן לתת יחס של אישים חשובים מאד לנכה וללוות אותו עד לכבש המטוס, עד לפתח המדרגות העולות אל המטוס. הנוסעים האחרים מואילים להמתין עד שאני נעה על הקלנועית שלי ומובלת ראשונה אל המטוס. אם אני בראש טוב אני מניחה לעצמי ליהנות בחיוך מהרגשה של אישיות חשובה מאד. הדייל בסיוע צמוד מאד של בעלי מעבירים אותי מן הקלנועית הרחבה אל כסא גלגלים צר המותאם למעבר בין הכיסאות. יש רק נוסע אחד היושב כבר בפנים לפני – והוא לא ככל הנוסעים. איש הביטחון. שלא תתחילו לקנא – זה עדיין לא קל לשבת שם במושב הצר לכל אורך הטיסה. ואם צריך לנוע תוך כדי טיסה לשירותים – זאת אכן משימה בלתי אפשרית. נדלג על הקטע הזה ובלבד שנציין כי גם לכך נמצאו פתרונות. אני עולה ראשונה – ואני יורדת אחרונה. גם בקטע הזה יש ליווי מיוחד ועוקף תור עד לקבלת המטען וההחתמה בדרכון. בסך הכל - הכל תלוי ברצון להתגבר ובנכונות לגלות חוש הומור וליהנות על אף כל מגבלה. וזה הממצא הבדוק ביותר בתחקיר האישי שלי על טיסות עם כסא גלגלים ממונע או כמו שקראנו לכך כאן – "עם כנף אחת מקופלת".