יום ג', טו’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
יעקב סורני שואב מן המקורות ומוסיף פינה חדשה: לקט דברי תורה קצרים ומתוקים

"שובו שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם" קורא הקב"ה לעם ישראל בחודש אלול. ילד שובב ילד שהורס ושובר, מקשקש על קירות ומקבל פתקים מהמורים הביתה נון - סטופ. לאמו כבר נמאס והיא צועקת עליו: "תפסיק לעשות כל מה שאמרתי לך לא לעשות" כי הרי נמאס לה כבר לפרט מה לא לעשות ויום אחד בא הילד הביתה עם פתק מהמורה ואמו שופכת עליו קיטון של רותחים, חרפות וגידופים, והוא מתנצל ומתנצל עד שפתאום! אומר הילד לאמו "אבל אימא אני באמת רוצה להיות ילד טוב" והאימא נאלמת דום! פתאום הכל נעצר והיא כבר לא כועסת על בנה. נסתכל הגיונית מה קרה פה? איך נשכחו הפוגרומים שביצע הילד בבית ספרו ופתאום חזר הילד בעיני אמו, והפך לילד טוב?! התשובה היא - מכיוון שהילד גילה לאימא שהוא באמת טוב, למרות מעשיו. הרי לא פעם ולא פעמים פגענו בשוגג בחבר קרוב לנו, שאנו אוהבים אותו כגופנו תפרנו אותו בשמירה פגענו בו פיזית ובאמת שלא התכוונו. הרי הדבר הראשון שנעשה נלך אליו ונגיד בכנות "באמת לא התכוונתי לזה" והוא, כמובן, יחייך ויסלח, שהרי הוא מכיר באמת מה אנחנו, ויודע שלא התכוונו לפגוע בו. כן גם בימי התשובה - אנחנו באים לפניו יתברך ומבטאים את רצוננו ועצמותינו הפשוט - אנחנו רוצים להיות טובים - מעשינו, הם בשגגה, איננו מתכוונים להרע - זה מה ש"יוצא" לנו בשטף החיים,זה מה שמעולל לנו יצרנו הרע שלא עוזב אותנו יומם ולילה גם כשאנחנו ישנים. זוהי העובדה השלמה של חודש אלול לעמוד ולגלות את רצוננו - אנחנו באמת רוצים להיות טובים! וע"י תשובה זו נזכה "לדבק אשת נעורים עם דודה באהבה ואחווה ורעות ומשם ימשך לנו שפע לנפש רוח ונשמה לטהרנו מעוונותינו ולסלוח לעווננו ולכפר כל פשעינו" (מתוך תפילה לתהילים]. תקיעת שופר ומזמור לדוד ה' אורי וישעי שתי תקנות תקנו קדמונינו לתקוע בשופר מר"ח אלול ולזמר מזמור לדוד ה' אורי וגו' השופר הוא להחריד הלבבות והמזמור למלא תקוה ובטחון בה' וכל זה כדי להעמיד את היראה על מתכונתה ליתן כח ועוז לירא, להיות ירא אבל לא נבהל. ... אם הי' האדם מגיע באמת למדת היראה בהתבוננות עמוקה, אזי לא אך שהיה מגיע ליראה כי אם הי' נבהל ואובד עשתונותיו והבהלה הלא היא ההפך של היראה כי היראה הלא היא הכרה מוצקה של העמידה לפני ה' מתוך אחריות עמוקה והבהלה הלא היא התפוררות החושים ופזור הנפש ולזה בא הבטחון ומעמיד את המתיירא על רנליו... והיא נעשית יראה הראויה לשמה המעמידה ומקיימת את האדם לפני בוראו, לפיכך היראה והבטחון תאמי צביה הן ושתי התקנות שהן השופר והמזמור תקנה אחת היא של יראה נעלה וטהורה... ולפיכך מתוך עוצם החרדה הבאה מקול השופר צריך לבוא ההכרה שאף אם תחנה עלי מחנה לא יירא לבי אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח. (דליות יחזקאל) פינה חדשה – דברי תורה קצרים ומתוקים כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ..." (דברים כא י') הנה היצר הרע לפתח חטאת רובץ, ולכן כתבה התורה "כי תצא" היינו אתה תצא להלחם בו לפני שהוא יכנס, ואז יהיה קשה עליך לסלקו ואל תמתין לכשתכשל אלא תקדים אתה בתפילה כל יום ויום. (נחל חכמה) "...וּנְתָנוֹ ה' אֱלֹקֶיךָ בְּיָדֶךָ (דברים כא י') על האדם לדעת כי הוא מצד עצמו חיב לצאת למלחמה, אך אל לו לתלות את הנצחון בעצמו אלא ידע כי "ונתנו ה' בידך" היינו שלולא הקב"ה עוזרו אין יכול לו, ועוד מובא בגמרא (ב"מ יא) שנתינה היא לשון מתנה היינו שה' נותן מתנה לנצח את היצר ואין הדבר תלוי באדם אלא יבקש מבעל הרחמיים ויזכה. (אור חדש) להכות את היצר בנשקו שעה שאתה לוחם את מלחמתך התמידית נגד אויביך התמידי, היצר-הרע – ''ושבית שביו'' – למוד תלמד ממנו לקח, כיצד לנהל את המלחמה ובאותה מידה של זריזות ועקשנות שהוא משתמש בה כדי לשבותך – תשתמש אתה כדי לשבות אותו. (הבעש''ט ז''ל) באותה ההתלהבות - "ועשית כאשר נדרת" (כ"ג, כ"ד) בשעה שאדם נודר לעשות משהו טוב, הוא עושה כן בהתלהבות ובשמחה. אך לא אחת, כאשר הוא נדרש לקיים את נדרו, ההתלהבות כבר פגה, וקיום הנדר נעשה באיטיות תוך כדי הרגשת אילוץ. בא הכתוב ואומר לנו: "ועשית- כאשר נדרת"- קיים את הנדר באותו הלהט שהיה לך עת נדרת את הנדר. האמצעי היעיל "ולקחת לך לאשה" (דברים כא,יא). זה האמצעי היעיל ביותר כנגד יצר הרע. בשעה שאדם שרוי בעמל ויש עליו עול של משפחה, אין דעתו נתונה ליצר הרע ולמחשבות חטא והבל. (תולדות יעקב יוסף) שקידת התורה "כי יקח איש אישה חדשה". התורה נמשלה לאישה. "מצא אשה מצא טוב" – אומרים חכמים: אין טוב אלא תורה. זהו שבח לאשה שנמשלה לתורה. אנו מתחילים עכשיו מדרגה חדשה של תורה. יש לשקוע בלימוד התורה ולא להסיח את הדעת, "ושימח את אשתו אשר לקח". אין דבר משמח יותר מפקודי ה'. וללא מסירות לא ניתן להתקשר אל התורה קשר של קיימא. אל תהיה מודאג מעבירות... תלמיד של המגיד ממזריטש פגש את חברו ואמר לו: "אחי, מה יהיה עלינו בגלל כל העבירות שלנו?". השיב לו חברו: "מהעבירות אינני מודאג, שהרי לשם כך יש תשובה בעולם ,מה גם הכל יהפך לזכויות אם זה מאהבה , אבל מה יהיה על המצוות שלנו? באילו פנים אנו עומדים לפני מלך מלכי המלכים עם מצוות כאלה!"... כל עוד הנר דולק פעם אחת, בראש-חודש אלול, עמד רבי לוי-יצחק מברדיצ'ב ליד החלון. עבר שם סנדלר שחיפש עבודה. הפציר הסנדלר ברבי לוי-יצחק ואמר: האם אין לך משהו לתקן? נאנח הצדיק: אוי לי שיום-הדין ממשמש ובא ועדיין לא תיקנתי את מה שצריך לתקן.