יום ד', טז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: -1   צפיות: -1
לא חדלים לשפר: חידושים עם מיטב הטכנולוגיה – ותמיד מוקד של אנושיות חמה * ראיון השבוע של כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול – עם חנה קרמן, ללי לופוליאנסקי ואסתי לוי * על סידרת שינויים שבסופה ימצא האורח בבית את מרחב ההשאלה ומרכז המבקרים המתקדמים ביותר בעיצוב – בשרות – במתן מידע למבקש הסיוע * בצילום: היא רק בת שבוע אחד בלבד וקוראים לה הודיה אך אמא נעמי והאח והאחות יהונתן ואסתר החליטו שלא משאירים אותה בבית * ביקור וצילום משפחתי במרכז ההשאלה והרבה חיוכים ומחמאות לשרות - במהלך המתנה לקבלת משאבת חלב

"יד שרה חותרת לשיפור איכות חייו של האדם המתמודד עם קשיים תפקודיים", נאמר בחזון יד שרה. "מערך השירותים מתפתח ועונה על דרישותיה המשתנות של אוכלוסייה רב-גילית בעלת צרכים מיוחדים, מושתת על חידושים טכנולוגיים וחמימות אנושית, אמין וזמין לכול". יד שרה בשנתה ה-37 אינה מסתפקת במה שנבנה והושג ובמקומה הייחודי כעמותת המתנדבים המובילה הפועלת בתחום הנתינה והסיוע לרבים. שני אגפי מפתח בבית יד שרה בירושלים עוברים עתה תהליך שיפוץ ושיפור שירותים משמעותי. יחידת ההשאלה בבית יד שרה בירושלים – ומרכז המבקרים שם. ברוח הדברים האלה עוברת יחידת ההשאלה בבית יד שרה בירושלים תהליך מורכב של שיפוצים, שנועדו לייעל ולשפר את השירות הניתן לקהל לקוחותיה. "יש יעד ברור וחשוב מאחורי השיפוצים האלה", אומרת ללי לופוליאנסקי, מנהלת מרכז המבקרים, ועיניה התכולות מחייכות. "הרעיון הוא להביא לכך, שהשירות יינתן בקלות ובמהירות, שהפונה יקבל את מרב השירות שהוא זקוק לו ויחשף לכל קשת הציוד הרחבה של כלי ריפוי ושיקום שהוא יכול לקבל בלי שיהיה עליו להתרוצץ מחדר לחדר, מקומה לקומה ומתחנה לתחנה". וכך – כשהפונה לסיוע וצרכיו במרכז החשיבה – הוחלט למקם מרכז תצוגה ויחידת יד שרה מסייעת (יש"מ – ציוד לטווח ארוך) בסמוך מאד לרחבת ההשאלה. השילוב כבר נוסה ונמצא יעיל ונכון כשהוקם במרכז השירותים האזורי של יד שרה בבאר שבע. הוא יופעל גם במרכז השירותים החדש בחיפה. "חלל מרכז התצוגה יסודר לפי נושאים", מסבירה לי אסתי לוי, האחראית על עיצוב פנים ושילוט בבית יד שרה, "ממש כמו מרכז התצוגה הראשי הקיים עתה. מתנדבים ילוו כל לקוח, יספקו לו הסברים ויענו לשאלותיו. כך יוכלו הפונים לראות את מלוא ההיצע ולבחור מתוכו את המתאים להם ביותר". מרכז התצוגה הקיים ממוקם היום בקומה נפרדת, ולא כל הבאים לקבל ציוד מגיעים אליו. והיש"מ אף הוא מרוחק ממרכז ההשאלה. בעתיד, לכשיושלמו השיפוצים, יעבור הלקוח דרך מרכז התצוגה. כאן יוצמד אליו מתנדב ויכוון אותו אל מגוון המוצרים הרלוונטיים לו. הלקוח יראה את פריטי הציוד, יתרשם מהם, יקבל הסברים, ולאחר שיוחלט מהו המוצר ההולם את צרכיו, ייגש לאחת משלוש עמדות ההשאלה, שכל אחת מהן מטפלת בסוג אחר של מוצרים, ובכך יסתיים מבחינתו תהליך ההשאלה. "בכל עמדה ישבו שתי מתנדבות", מבהירה אסתי, "האחת ממלאת את הפרטים במחשב, והאחרת מביאה את הציוד שנבחר". וללי מוסיפה: "הרעיון הוא, שהאדם מסיים את כל התהליך בבת אחת". הניסיון מלמד כי כאשר בני משפחה מגיעים לשאול כלי עזר – ונחשפים לכל האפשרויות של שיפור איכות חייו של בן המשפחה החולה – הם אינם מסתפקים בכלי שיקומי אחד. ומה קורה בינתיים, עד שיסתיימו השיפוצים? הבאים בשערי בית יד שרה בירושלים בימים אלה חשים מיד בשינוי שחל בכניסה: קיר אפור חוסם את דרכך משמאל, ואם ברצונך לשאול קביים, כיסא גלגלים, עריסה לתינוק או כל ציוד רפואי-שיקומי אחר – אתה מופנה למתחם זמני במחסן שעד כה הסתתר מאחורי אשנב ההשאלה. המקום משמש עתה כיחידת השאלה וכיחידת רישום כאחד והמקום מתמלא במהירות במבקשי ציוד. "אלה הם התנאים עד להשלמת השיפוצים", מציינת חנה קרמן, מנהלת השאלה, האחראית בין השאר ליחידת ההשאלה בבית יד שרה בירושלים, "זו בהחלט תקופה מאתגרת". שעות רבות היא מבלה ביחידה, לא אחת עד שש ושלושים בערב, כדי לנטרל בעיות העלולות לצוץ. "אבל מתברר שפתרון הביניים אינו מקשה על הבאים לשאול ציוד כפי שחששנו בתחילה", היא מוסיפה. בביקור שערכתי באתר פגשתי אפילו מתנדבים שטענו שתהליך ההשאלה נוח יותר דווקא כשהכול מתבצע במחסן, והלקוחות אינם צריכים לנוע מעמדה לעמדה. החיוך. הסבלנות. הנכונות של כל מתנדב להסביר שוב ושוב ולהתאים ציוד – עושים את שלהם. הבאים לקבל ציוד יוצאים עם חיוך מרוצה. ובינתיים נהרסים קירות ונבנים חללים ומונחות תשתיות, ובד בבד עם השיפוץ הגדול, יוצקים את היסודות לשינוי גדול אחר, שיהפוך את מרכז המבקרים הקיים למערכת הסברה ולימוד מודרנית ומרשימה עוד יותר. "יד שרה מתכננת מרכז מבקרים בעל אופי חדשני חוויתי מאוד", מספרת ללי. הסיור יוגש באמצעים מודרניים, חלק גדול ממנו באמצעות עזרים אלקטרוניים, על גבי מסכים עם הדרכה וירטואלית. הסיור המתוכנן למען הבאים לבית יד שרה יתמקד בקומה הראשונה – השאלה ומוקד מצוקה, שיקומון ונכוניות, ובקומה השנייה – מוקד שירות, חדר יצירה, מועדון לנפגעי פעולות איבה, דעת ומרכז תצוגה. בכל תחנה יוצבו מסכים ועיקר המידע יוצג באמצעותם. סרטונים שיוקרנו על המסכים הללו יציגו את הפעילות האופיינית לאותה תחנה, ואחר-כך יועלו המסכים ותיראה הפעילות האמיתית. אל מרכז ההשאלה, למשל, יצפו המבקרים מעל גבי רמפה, מעין גלריה שתתרומם לצדו, כך שלא יפריעו לעבודה. תחילה יוקרן לפניהם סרטון על הנעשה ביחידה ואחר כך יורם המסך והם יראו את העשייה כפי שהיא במציאות. בשיקומון יותקנו חלונות שדרכם ניתן יהיה להתבונן בנעשה וללמוד על דרכי השיקום בו. גם שם יוצבו מסכים, והסרטונים שיוקרנו עליהם יאפשרו למבקרים להתרשם מעבודת המטפלים "הטכנולוגיה החדשנית-ויזואלית היוצרת בצופה חווית השתתפות פעילה לא תבוא במקום כישורי ההסברה של מדריכי מרכז המבקרים", אומרת ללי, "אבל תפקידם של המדריכים ישתנה, והם בוודאי יצטרכו לעבור הכשרה נוספת. כמו כן נזדקק להם ביחידות האחרות בבית יד שרה, אלה שאינן מרוכזות בקומה הראשונה ובקומה השנייה, ובהן יוסיפו הסיורים להתקיים במתכונתם הנוכחית ". החזון ממשיך להפוך למציאות בזכות מסירותם של מתנדבים ואמון תורמים קטנים כגדולים: גם טכנולוגיה. גם מוקד של אנושיות חמה ההופך את יד שרה למקור עידוד לפונה לסיוע – ולבני משפחתו.