יום ה', כד’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
יעקב סורני שואב מן המקורות * "מהו חטאו של בעל לשון הרע? שהוא גורם לבייש את הזולת ולהלבין את פניו. וכך נענש הוא מידה כנגד מידה בהלבנת העור"

הנושא העיקרי בפרשת תזריע הוא נגע הצרעת. ידועים דברי חז"ל כי נגע הצרעת בא על האדם כתוצאה מדיבור לשון הרע. דרשות רבות נדרשו על הקשר שבין החטא לבין הנגע, ואף אנו נלך בעקבותיהם של רבותינו. הצרעת היא נגע בצבע לבן בדווקא. על כך עומד ה"כלי יקר", ואומר כי מהו חטאו של בעל לשון הרע? שהוא גורם לבייש את הזולת ולהלבין את פניו. וכך נענש הוא מידה כנגד מידה, ג"כ בהלבנת העור. ובעוד שבעל לשון הרע עושה את מעשיו בסתר, באה הצרעת ומפרסמת את קלונו לעיני כל. בעל "אור החיים" מבחין בין שני סוגי לשון הרע: האומר שקר, הרי הוא בכלל "מוציא שם רע", עליו נאמר "לא תישא שמע שוא" (=דבר שקר). על חטא כזה בא הנגע בצורת "שאת". לעומת זאת, מי שאומר אמת, הרי דבריו בהירים וברורים (מוכחים וחד-משמעיים). ועליו בא הנגע בצורת "בהרת". תיקונו של בעל לשון הרע, אומר ה"כלי יקר", בא ע"י הכהן. הרי החטא נובע מחיסרון באהבת ישראל, הכוללת גם את החוטאים שבהם, שיש בהם דברים מגונים שניתן לדבר עליהם. אישיותו של הכהן, כולה אהבה לכל יהודי באשר הוא. כל כהן הוא מבניו של אהרן הכהן, האוהב את הבריות ומקרבן לתורה. הקשר עם הכהן הוא הוא היכול לטהר את המצורע מאחד המניעים העיקריים הגורמים לו לדבר לשון הרע על אחיו בן עמו. סמיכות פרשות תזריע לשמיני בפרשת שמיני מדובר על האיסור של אכילת דברים אסורים, שהם גורמים להולדת עיפוש ומיני נגעים לילד אשר בבטן אמו. ובשביל זה הזהירה התורה קודם ההריון והלידה, את זה תאכלו ואת זה לא תאכלו, כדי שיצא הולד מלובן ומזורז לעבודת השי"ת. ואם חס וחלילה לא נזהרים, הילד הנולד גדל עם טמטום הלב אפילו שהוא חריף גדול ולמדן מופלג ובעל השכלה, אך אין מהוייו ומעשיו נמשכים לעבר הקדושה. ויכול הוא להיות רשע גדול וכופר בעיקר, כי הילד ניזון ממה שאמו אוכלת, ומאליו מטמאת נשמתו של הילד ומלוה אותו בכל שלבי גדילתו. וזהו הקשר וענין סמיכות פרשת שמיני לפרשת תזריע, שיש לשמור על קדושה ופרישות עוד לפני השלב של הריון ולידה. (אהבת חיים) פרשת תזריע דווקא בחודש אייר חודש אייר הוא החודש השני, שני לניסן, ומשלים אותו במצות הפסח, אותם אנשים שהיו טמאים לנפש אדם או בדרך רחוקה ולא יכלו לעשות הפסח, יש להם הזדמנות שנייה לקיים פסח שני בי"ד אייר. אם אנו מבקשים לעמוד על מהותו של חודש אייר, וענינו בעבודת ה', נוכל ללמוד על כך מהמועד המיוחד שבו פסח שני. מועד זה נתחדש על פי בקשת אותם האנשים שהיו טמאים לנפש אדם ולא יכלו לעשות את הפסח במועדו ובקשו הזדמנות נוספת לעשות הפסח, ואמרו למשה "למה נגרע לבלתי הקריב את קרבן ה' במועדו בתוך בני ישראל" (במדבר ט, ח). ובזכות שבקשו וחשקו לקיים הפסח נענה הקב"ה לבקשתם ונתן להם פסח שני: "ראויה היתה פרשה זו להאמר ע"י משה כשאר כל התורה כולה אלא שזכו אלו שתאמר על ידיהן, שמגלגלין זכות ע"י זכאי". (רש"י שם). ולפי זה חודש אייר, שבו פסח שני הוא אור חוזר של חודש ניסן שבו פסח ראשון. פסח ראשון היה גאולה בהתערותא לדלעילא, בלא כל זכות מלמטה, שנאמר: "ואת ערום ועריה", עד שנגלה הקב"ה עליהם וגאלם. לעומת זאת, פסח שני ניתן להם בהתערותא דלתתא, בזכות שבקשו לקיימו, וזה מראה שישראל הפנימו בלבם את הגאולה ודרשוה, ולכן היא נתנה להם בזכות תשוקתם לזכות בה. והנה בדומה לפסח ראשון שבו היו ישראל רחוקים מבחינה רוחנית והקב"ה גאלם, כך גם פסח שני ניתן לאלו שהיו בדרך רחוקה, או טמאים לנפש אדם, דבר המעיד על רחוק רוחני, אבל ההבדל הוא שבפסח ראשון הקב"ה עורר אותם לגאולה, ובפסח שני באה ההתעוררות מלמטה. הבעש"ט נתן לכך משל לאב שמלמד את בנו ללכת. בתחילה נותן לו ידים ותומך בו בהליכתו, ואח"כ מתרחק ממנו כדי לתת לו את ההזדמנות לעשות את צעדיו בעצמו. כך גאולת פסח בהתערותא דלעילא, ומיד ממחרת השבת, התרחק מהם כדי לתת להם להגיע לכל הפניית הגלויים האלו בכוחות עצמם. על כן ימי הספירה הם ימי עלייה וימים מאוד מאוד גדולים. המשבר שהיה עם תלמידי רבי עקיבא מאפיל על הגודל העצום שלהם, ופתאום הם הפכו לימי עצבות ואבל, מניעה של תספורת ונישואים וכו' אבל בעצם, אלו ימים גדולים ועצומים. בימים גדולים יש רגישות מאד גבוהה. אם יש התנהגות לא ראויה בימים גדולים, חוטפים מכה חזקה יותר. בני אהרון, דווקא ביום הגדול, בשיא, בזמן שחונכים את המשכן, דווקא אז הם נפגעים. אבל היום הזה לא נעשה פחות גדול, ולא נהפך ליום אבל. זה יום גדול, והגדלות - 'בקרובי אקדש'. גם כאן, תלמידי רבי עקיבא , אנשים בעולמה של תורה, שאינם נוהגים כבוד זה בזה ובמיוחד בימים גדולים כאלה, ימים של התכוננות ועלייה לחג השבועות, ימים שהתורה מופיעה בכל זוהרה, והולכים ומתקרבים לאורה השלימה של התורה, בימים כאלה פגיעה בכבוד האדם, בכבוד בני תורה, חמורה כפל כפלים, ולכן קרה מה שקרה. צריכים לזכור שזה בגלל גדלותם של הימים הללו. צריכים לצאת מהתחושה של האבילות, ולזכור יותר את גדלותם של הימים שאנחנו נמצאים בהם. אלה ימים גדולים. כמין חול המועד ארוך בין פסח לשבועות חג השבועות הוא סיום חג הפסח, התרוממות והגעה לשיא, לשיא מיוחד במינו. חכמי הפנימיות אומרים, שבימים אלו אנחנו כל הזמן הולכים ומתקדמים לקראת השיא הזה. שנזכה לעלות ולהתעלות שנהייה ראויים גם לקבלת פני משיח צדקינו במהרה בימינו.