יום ה', כד’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול עם חנה קרמן, מנהלת השאלה * בצילום- חנה בועידת מנהלי סניפים בבאר שבע

103 סניפים של יד שרה פזורים ברחבי הארץ, וכולם עוסקים בהשאלת ציוד רפואי שיקומי. "אין סניף של יד שרה בלי השאלת ציוד", מצהירה חנה קרמן, מנהלת השאלה ואחראית על אחד-עשר סניפים, "ההשאלה היא המטרה העיקרית של יד שרה, ואין ארגון בארץ שמשתווה לה בעשייה זו". בימים אלה פגשתי את חנה קרמן, כדי ללמוד ממנה עוד על פעילותם של הסניפים. מה הוא תפקידו של מנהל השאלה? להוביל את הסניפים יחד עם מנהל הסניף לביצוע מייטבי ומתן שרות מצויין ללקוחות יד שרה תוך כדי דאגה לרווחת המתנדבים והעצמתם למלא תפקידים משמעותיים בסניף. חנה פעילה ביד שרה לאורך 18 שנות עשייה, מאז שעברה לגור בירושלים. היא החלה את דרכה כמתנדבת , וכעבור זמן הוצעה לה משרה במחלקה ליחסי ציבור. לפני כחמש שנים קיבלה על עצמה את תפקיד רכזת ההשאלה באזור ירושלים, והיום, בעקבות שינויים מבניים בהנהלת יד שרה, היא משמשת מנהלת השאלה ואחראית על 11 סניפים באזורי ירושלים (ירושלים ומעלה אדומים), השפלה (אלעד, לוד, מודיעין, ראש העין ושוהם) והמרכז (בית החולים איכילוב, בני ברק ורמת גן). "אני משמשת צינור המקשר בין המטה לשטח", היא מסבירה, "אני מעבירה לסניפים דברים שהמטה מבקש להטמיע בשטח מצד אחד, ומביאה למטה נושאים העולים מן העבודה בשטח מצד שני". היא מעבירה דואר וציוד, דואגת להדרכה, עוקבת אחר העבודה בסניפים ומטפלת בתלונות אם ישנן. הנטייה ביד שרה היא לאפשר מגע בלתי אמצעי בין הסניפים לבין ההנהלה. תפקידם של מנהלי ההשאלה הוא לעקוב אחר הקשר הזה, ואם מתעוררת בעיה – להתערב ולנסות לעזור. ביקשתי מחנה לספר לי על מבנה הסניפים. "הסניף של יד שרה קם קודם כל על בסיס של השאלת ציוד", ענתה לי, "והתחום הבא בתור הוא בדרך כלל שירותי בית וקהילה על כל אשר בהם. נוסף על אלה, יש סניפים המעניקים לקהילה עוד שירותים שנולדו ברמה המקומית". כך, למשל, סניף מודיעין מפעיל שירות בשם 'עם הלב למשפחה' – עזרה למשפחות שיש בהן ילד או הורה חולה, ואילו סניף מעלה אדומים הקים מעין מועדון למרותקי בית: מערכת שלמה של הסעות מוציאה את האנשים מביתם, מביאה אותם למועדון שבו הם נהנים ממגוון פעילויות ואחר-כך מחזירה אותם לבתיהם. באחרונה התגייסה עיריית מעלה אדומים למפעל זה, העמידה לרשותו את מועדון גיל הזהב העירוני, והיא אף מספקת ארוחות חמות למשתתפים. ואיך בנוי סניף כזה? "המגמה של יד שרה היא לתת עצמאות לסניפים", אומרת חנה, ומוסיפה: "המבנה הארגוני תלוי באופי הסניף, באופיו של המנהל ובהרכב האנושי של המפעילים אותו". כל הצוות, כולל מנהל הסניף, מורכב ממתנדבים, ואין טעם לכפות עליהם סדרי עבודה נוקשים. מנהלי ההשאלה, וחנה בתוכם, יושבים עם מנהלי הסניפים, ויחד הם מקימים את המבנה הארגוני שלהם. מדי פעם יושבים עם מנהל הסניף, בודקים מה קיים בשטח, מה רצוי לשנות ואיפה כדאי לשפר. יש כמה תפקידים הקיימים בסניף מקדמת דנא, והם נובעים מאופי העבודה: אחראי כספים, אחראי הסדרים מיוחדים ועוד. "במסגרת העבודה על מבנה הסניף, מתמקדים בשלושה תפקידים: רכז מתנדבים, רכז הדרכה ורכז קשרי קהילה", מציינת חנה ומפרטת: "רכז המתנדבים מגייס את המתנדב, מראיין אותו ומצמיד לו חונך. הוא גם דואג לחגוג ימי הולדת, ולהבדיל – לנחם חברים בשעת אבלם, עוזר בארגון טיולים ושאר פעילויות וחובר לרכז ההדרכה בארגון מפגשי הדרכה. רכז ההדרכה אחראי להדרכת המתנדבים החדשים בכל הנוגע לנהלים, ציוד, תוכנה וכיו"ב ולארגון מפגשי ריענון למתנדבים הוותיקים, ורכז קשרי קהילה בונה קשרים עם גופים מקומיים, בעיקר הרשות המקומית וגורמי רווחה, ומגייס תרומות לצורכי הסניף". ההכשרה לבעלי התפקידים האלה נעשית בידי אגף ההדרכה, בשיתוף עם האגפים הרלוונטיים בבית יד שרה. החל מחודש אוגוסט 2009 הוכנסה למערכת ההשאלה תוכנה חדשה. "זוהי תוכנה יפהפייה, ידידותית למשתמש ומובילה תהליכים", אומרת חנה בפנים קורנות. היא מציגה לפניי את נפלאות התוכנה, וזו, אכן, מרשימה מאוד. לפני כחודשיים, משסיים מנהל אגף ההשאלה את תפקידו, חולקו כמה מהמשימות שמילא בין חמשת מנהלי ההשאלה, ובחלקה של חנה נפל התפקיד של ניהול הקשר מול חברת התוכנה. "זהו תפקיד חשוב ומורכב, והוא גוזל נתח גדול מזמני", מחייכת חנה. במסגרת התפקיד הזה פועלת חנה לפיתוח התוכנה, להכנסת שינויים לפי הצורך ולתיקון תקלות. יש צורך בעבודה ובבדיקה יסודית ביותר, כדי שצוות המתכנתים בחברת התוכנה יקבל את כל המידע הדרוש לשם מתן פתרונות אופטימאליים לכל צורך שעולה. "המערכת היא כלל ארצית", אומרת חנה, "היא מאפשרת תמונה כוללת על כל לקוח בכל מקום בארץ". התוכנה גם מקושרת לתוכנות אחרות המשמשות את יד שרה, מה שמחייב תיאום מושלם ומעקב הדוק. "די שמישהו משנה משהו באחת התוכנות, כדי שכל הסניפים יושבתו מבחינת המערכת", היא מבהירה. בסך הכול מדובר בתוכנה שימושית מאוד, והיא הוטמעה במאה סניפים כמעט. חנה לא מצליחה להסתיר את גאוותה: "מנהלי ההשאלה הם שהטמיעו את התוכנה", היא מציינת, "ורוב הצוותים כבר משתמשים בה".