יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול עם ברכה פרקש – מנהלת סניף השאלת ציוד ירושלים

את ברכה פרקש, מנהלת סניף השאלת ציוד בבית יד שרה בירושלים, פגשתי באולם ההשאלה, רוכנת אל המחשב ומסייעת לאחת המתנדבות בפתרון בעיה כלשהי העולה מתוכנת ההשאלה. היא נופפה בידה בידידות ואותתה לי להמתין לה עד שתסיים. אחר-כך, כשישבנו בחדרה, נקטע הראיון עמה פעמים אחדות: מתנדבות הקישו על הדלת, התנצלו וביקשו להתייעץ. "הלקוח קודם לכול", הסבירה לי, "אי אפשר לתת לו לחכות". ברכה ענתה לכולן בסבלנות ובמאור פנים. "באת ביום רגוע", אמרה לי, "יש ימים שבהם הדלת לא נסגרת כלל". בגיל שנתיים עלתה עם הוריה מבודפשט שבהונגריה, ומאז היא חיה בירושלים. כאן למדה בבית-ספר 'חורב' ואחר-כך בבית צעירות, משם יצאה עם תעודת בגרות ועם מקצוע מועיל: תפירה. "אבי היה חייט ואמי תופרת", היא מחייכת, "היה ברור שעליי להמשיך בדרכם, אבל מעולם לא החזקתי מחט". מתוך רצון להיות מורה החלה ללמוד ספרות ולשון באוניברסיטה העברית, אולם אילוצי פרנסה גרמו לה לוותר על הלימודים ולהשתלב בעבודה בשירות הממשלתי. שמונה-עשרה שנה עבדה במשרד הרווחה ואחר-כך עברה למע"ץ. רוב התפקידים שמילאה היו בתחום משאבי אנוש, כוח אדם ולוגיסטיקה, ובמשך עשרים שנה, עד שפרשה, שימשה סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש, האישה הראשונה שמונתה לתפקיד זה בשירות המדינה. בגיל שישים פרשה לגמלאות, וכעבור שנתיים החלה במסע ההתנדבות שלה ביד שרה, תחילה במכון לר, אחר-כך ביחידה למשאבי אנוש ולבסוף קיבלה על עצמה את ניהול סניף ההשאלה בבית יד שרה בירושלים. "זהו סניף הדגל של יד שרה", היא אומרת, "הסניף הגדול ביותר בארץ, גם במספר המתנדבים וגם בהיקף הפעילות". הרושם הראשון שקיבלה היה של מהומה גדולה. "אנשים באים והולכים, רבים מהם מלווים בקרובי משפחה או במטפלים, כולם לחוצים, כולם מצטופפים מול המשאילים, אווירה של לחץ ועצבנות". המשימה הראשונה שלה הייתה להרגיע את השטח. הובאו כיסאות לממתינים ופותח נוהל מסודר ויעיל. היום יש התנהלות ברורה: הלקוח מופנה קודם כל לדלפק הפונה אל המחסן. שם עומד מולו מתנדב מיומן שעבר הכשרה מיוחדת, והוא מתחקר אותו לפרטי פרטים, כדי לדעת מהו המוצר המתאים לו ביותר. המתנדב הזה מציע לו גם פריטים שלא חשב עליהם כלל, כמו למשל התקן שיקל עליו להיכנס לאמבטיה, ובעת הצורך הוא גם מפנה אותו לחדר התצוגה, לקבל שם יעוץ והדרכה בכל הנוגע לעזרים נוספים שהוא עשוי להזדקק להם. לאחר שנקבע מהו הציוד הנדרש, הלקוח מופנה לדלפק ההשאלה. כאן פותחים לו "סל השאלה" ומזינים בו את פרטיו ואת פרטי הציוד המושאל, קובעים את גובה הפיקדון או גובה התשלום אם מדובר ברכישה או בשכירה לזמן ארוך, את משך ההשאלה ושאר פרטים נחוצים. בסופו של תהליך חוזר השואל לחלון המחסן ומקבל את המוצר יחד עם הוראות השימוש. "יש לנו תוכנת השאלה ותוכנת החזרה", מסבירה ברכה, "והן מאפשרות לנו לפעול במהירות וביעילות. בזכות המחשב יכול אדם לשאול ציוד בטבריה ולהחזירו בירושלים". ומה קורה אם מי שנזקק לציוד רפואי שיקומי אינו יכול לשלם את דמי הפיקדון? "הנחת היסוד היא, שיד שרה היא ארגון של חסד", משיבה ברכה, "וההנחיה היא לעשות כל מה שניתן, כדי להעניק את החסד בשלמותו". עם זאת, רק לברכה נתונה הסמכות להחליט על מתן הנחות או פטור מתשלום, והיא עושה זאת על סמך בדיקה ועל סמך התרשמות הניזונה מן הניסיון, שאכן האיש אינו יכול לשלם את הנדרש. פעם אחת, מספרת ברכה, הגיע לסניף צעיר וביקש לשאול ציוד בעבור שכנו, איש ערירי שהיה מרותק לביתו, אולם לא היה בידו די כסף. "הבחור עשה רושם רע מאוד, מישהו שלא הייתי מעלה בדעתי לדבר אתו לו פגשתי אותו ברחוב", נזכרת ברכה. "אף-על-פי כן החלטתי לתת בו אמון ואפשרתי לו לקחת את הציוד ולהביא את הכסף במועד אחר". ואכן, הפונה הצעיר הצדיק את האמון שניתן בו, והביא את הסכום החסר כעבור זמן קצר. "הרבה פעמים דווקא אנשים כאלה חוזרים אלינו ומבקשים להתנדב", היא מוסיפה. מדי פעם מתגלה גם תופעה של עזרה הדדית בין הלקוחות, ולקוח שיש לו כסף פותח את ארנקו לטובת מי שאין לו. קרוב למאה ועשרים מתנדבים יש בסניף ירושלים, ולא פחות מתשעים אלף השאלות והחזרות מתבצעות בו בשנה. המתנדבים מיומנים מסורים מאוד, ועושים הרבה מעבר למצופה מהם. בין המתנדבים יש ותיקים, חלקם עוד מימי קרון הרכבת הישן ברחוב הנביאים, ולצדם בני נוער המתנדבים במסגרת המחויבות האישית בבתי הספר וכן בוגרי ישיבות גבוהות וישיבות הסדר, שבאים להתנדב אחרי השירות הצבאי. "נוצרים קשרים מדהימים בין הצעירים לבין המבוגרים", מציינת ברכה. הסניף פתוח שישה ימים בשבוע, שלוש משמרות ביום (ביום שישי משמרת אחת) עד השעה שבע בערב. מכאן ואילך משאילים ציוד דחוף וחיוני במוקד המצוקה. עובדים גם בערבי חגים ויש תורנות גם בחגים. אפילו ביום השלג עבדו, שהרי דווקא יום כזה מועד לתאונות... "כמנהלת עליי לשדר סמכות מצד אחד ולייצג את יד שרה מול הלקוחות מצד שני", מבהירה ברכה. "מצד אחד עליי להיות אסרטיבית ומצד שני לתת למתנדבים את ההרגשה שאנו מעריכים את עבודתם". עבודת הניהול קשה ומורכבת. ברכה מקדישה לה ארבעה ימים מלאים בשבוע ועוד יומיים שבהם היא מגיעה לסניף לסירוגין. מספר הטלפון הפרטי שלה נמצא בידי כל אחד מהמתנדבים, וכולם יודעים שהיא זמינה בכל שעה משעות היום, תמיד פנויה לענות על כל שאלה ולפתור כל בעיה שמתעוררת, והכול, כמובן, בהתנדבות. "למה אני עושה את זה"? היא שואלת, ומשיבה: "אני מרגישה צורך להשתלב בארגון, שבאמת עושה כל מה שאפשר למען הזולת, והוא היחיד שעושה זאת, ודווקא בלא לקבל שכר". ועוד היא מוסיפה: "יש לי כאן הזדמנות לפגוש את כל סוגי האוכלוסייה שיש בישראל. כישורי הניהול שלי מקנים לי גם את המיומנות וגם את החוסן הנפשי הנחוצים, ויש גם תגמול – ההרגשה הנפלאה הממלאת אותי כשאני יודעת שתרמתי".למטה: רגעים ברחבת ההשאלה * צילמה מתנדבת הצילום שרה קסלמן