יום ד', כג’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת ליאור סיגל בשיחה עם משה טייכלר הנמצא בצומת אחראית של ניהול מחסן הציוד המרכזי ביד שרה בירושלים * כך מתנהל המאמץ הבלתי נלאה לספק את הביקוש

"נשמה של יד שרה" קרא לו פעם מנהל סניף אלקנה מתתיהו אלוני. והמובן הוא אדם שאיכפת לו. אדם שמחזיק את ידו על דופק הסניפים ומחובר מאד לשטח. משה טייכלר רואה את תמונת המצב משני צידיה: המצב במחסן הענק – הצרכים בסניפים. מה תפקידו של המחסן? "תפקידו של המחסן הוא לשרת את הסניפים. אם הסניפים משרתים לקוחות אנחנו הגב שלהם, אנחנו דואגים לגב שלהם. אנחנו משרתים את מי שמשרתים את הקהל. אנחנו דואגים גם למחסנים שבסניפים עצמם וגם למרכזים הלוגיסטים בחיפה, רעננה ובאר-שבע. כל מרכז לוגיסטי מנהל את המלאי שלו כלפי הסניפים. אנחנו דואגים לשמר את המלאי של המרכז הלוגיסטי. אני מנסה לדאוג שהציוד יגיע וישרת את הלקוחות וגם הפוך: אם יש עודף בסניפים מסוימים, אנחנו מצד אחד צריכים לבקש מכל סניף שלא יהיה לו מלאי עודף, וכך אנחנו לא נצטרך לקנות עודף של ציוד. בכסף שנחסך ניתן לדאוג לדברים אחרים. דואגים שהמלאי יהיה מתאים. יש סניפים שאומרים, שהם מחזיקים ציוד בשביל "למלא את המדף". זה לא משרת אף אחד. עדיף שהמדף יהיה ריק אבל יהיה מספיק ציוד בכל הסניפים." כיצד פועל צוות העובדים והמתנדבים במחסן? "אנחנו נסמכים על כח אדם מאוד מצומצם. אנחנו כל הזמן מגייסים מתנדבים למחסן. בלי זה יהיה חסר לנו כל הזמן ציוד. הצוות עובד מאוד קשה. יש לו מספיק ציוד, כך שתמיד יש הרבה עבודה קשה. כמו כל מחסן לוגיסטי בעולם אנחנו מקבלים ציוד ממקום אחד ומעבירים למקום אחר. אבל, אצלנו התהליך מיוחד: אנחנו מקבלים ציוד ומחזירים ציוד. הפעולה היא כפולה. אני לא חושב שיש אח ורע לזה בעולם. הציוד נקנה ועובר גלגולים. רוב הציוד מגיע מבתי המלאכה שלנו. לדוגמא: על כל משאבת חלב יש חמש לקוחות בממוצע בשנה. זה אחד הפריטים המבוקשים ביותר. וקביים." את השיחה הקולחת קוטעים ארבעה מתנדבים צעירים מישיבת נווה שבחבל אשכול. הם באו לתת יד אך יש בעיה קטנה. הם כולם בסנדלים באזור הדורש כללי בטיחות. משה פותר את הבעיה והצעירים נרתמים מיד למשימות שקיבלו. מאוחר יותר הם פוגשים את נשיא ומייסד יד שרה אורי לופוליאנסקי הנוהג להביא בכל חודש ברכת ראש חודש טוב לעובדים ומתנדבים. מדגיש משה טייכלר: "אנחנו כל הזמן מגייסים כח אדם זמני ומתנדבים, אפילו לכמה שעות, כמו צוות התלמידים שהגיע עכשיו. מתנדבים מכשירים ציוד, מנקים ציוד. צריך להדביק מדבקות, להעביר ממקום למקום, להוציא מקרטונים. אפילו עם ארבעים איש ביום יש לי מה לעשות. אנחנו עכשיו מנסים לגייס מתנדבים רבים יותר". לתשומת ליבם של הגולשים הרוצים לתת יד – במחסן המרכזי צריכים אתכם. איך מווסתים את הצרכים בסניפים ומושיטים להם את הסיוע המיטבי? "מנהלי השאלה מסתובבים בין הסניפים. אני מלווה את נושא המלאי. הם מנהלים, אני רק מנווט. תומך. בהם ובסניפים. אני לא מנהל, הם המנהלים בפועל. במרכזים הלוגיסטים אני יותר בורר, בודק, מגיע אליהם. מוודא שהכל בסדר, הקמנו לאחרונה מרכז לוגיסטי בחיפה ואנחנו נותנים וניתן לצמיחה שלו בבית החדש ליווי צמוד." איך מחליטים מה המלאי האידאלי למרכז או לסניף? "יש ממוצעים, סטטיסטיקה של השאלות, החזרות, תרומות. תלוי גם בגודל הפיזי של המחסן. הממוצע עדיין נסמך על מידע שמגיע ממנהלי המחסנים של כל סניף וסניף של יד שרה. כי הם בעצם אומרים את המילה הסופית. מנהלי הסניפים בסופו של דבר אחראים על הסניפים. אנחנו נותנים מה שניתן לתת. במטרה להגיע למצב שהציוד הבסיסי יהיה בכל סניף." מה מידת היכולת שלכם להיענות לבקשות דחופות מטעם הסניפים? "מנסים שלא להגיע למצב כזה. אם זה כן קורה, מנסים לצאת המהקופסה: לשלוח בדואר, או דרך עובד שגר באזור, באמצעות מערך הנכוניות, להעביר בין סניפים קרובים, שבאחד יש עודף ובשני יד חוסר, העיקר שלא יהיה חוסר. אם הסטטיסטיקה נכונה לא אמור להיות חוסר. לא שהכל מושלם. בסניפים מרוחקים הפתרונות לעתים קשים יותר, אבל אפילו לסניף נהריה יש נהג נכונית שמגיע פעמיים בשבוע. המטרה שלנו זה לשרת את הסניפים. מה שחשוב זה לא מה שאנחנו עושים, אלא מה שבסניפים עושים." מהו המצרך הכי מבוקש? משאבות חלב הן המצרך הכי מבוקש שחסר, כסאות גלגלים הם מצרך מבוקש שלא חסר, קביים כרגע לא חסר אבל אין לנו עודף. בחודשים האחרונים לא חסרות משאבות חלב. אני מסתובב בסניפים וראוה משאבות חלב. בגלל הרכש, העבודה של הסניפים, ניתוב של הציוד, עבודה רצינית של שיחות טלפון ומכתבים ללקוחות שקוראים להחזיר ציוד. ואומר תמיד: עבודה טובה של הסניפים. צריך להצדיע לסניפים שעושים את זה. כמה שאנחנו נספק ציוד, אם הם לא יעשו את הפעולה הזו אנחנו נגמור את הציוד. אני גם מדריך את הסניפים איך לעשות פעולות כדי להחזיר את הציוד. חשוב שהדברים יעשו, שיעשו שיחות טלפון. כך יש לנו יותר ציוד ביד שרה כדי לתת לכמה שיותר לקוחות. המשאית שמגיעה לסניף גם מחזירה ציוד, זה תהליך שלם. הציוד שחוזר עולה לבדיקה, מה שמצליחים לתקן חוזר לכאן ומה שלא מצליחים לתקן הולך לפסילה. את רוב הדברים מתקנים. בסופו של דבר הציוד חוזר לכאן כשיר לכל דבר. מנסים שהציוד שיוצא מירושלים יהיה תקין לגמרי. אם קורה שכלי זה או אחר איכזב, הסניפים חייבים לתת לנו הזן כדי שנצליח לתקן להבא." האם ישנם לקוחות שמתקשים בהפעלת הציוד ובשימוש בציוד? "יש ציוד ש"לא הולך הרבה" כך שלא רבים יודעים להדריך עליו. לדוגמא מכשיר סאקשן לאנשים עם קשיי נשימה שזקוקים לשאיבת נוזלים. אנחנו מקפידים להדריך על השימוש בו. יש מתנדבים שמפחדים ממנו. מפחדים לתת אותו. אנחנו מנסים ליעל את תהליך ההדרכה של המכשירים היותר מורכבים, כי ההדרכה מאוד חשובה. או לדוגמא מוניטור לתינוקות שיש להם חשש לבעיות נשימה ודופק. אם לא מחברים אותו כמו שצריך הוא לא יעזור. אחרת חבל לתת את הציוד. או בלון חמצן. ללא הדרכה טובה לא עשינו כלום." האם ישנו קושי שתשמח לקבל בעבורו פתרון קסם? משאלה שתתמלא מיד אם רק תבקש? "החלום שלי הוא שיהיה לנו שיק פתוח לכל חוסר, לקנות ציוד בלי סוף. אבל ברצינות, אנחנו מנסים לחסוך בציוד, ולתת ציוד כשצריך אותו. בתחום כח האדם: העבודה פה תובענית מאד אני חולם לגייס עוד שלושה ארבעה מתנדבים קבועים, שעושים את העבודה כמו שצריך." לאלה שיקראו ורוצים להגיע אליך ולעזור- אילו כישורים צריך מתנדב במחסן? "כח רצון מאוד גדול, שתי ידיים טובות, וראש כל הכתפיים".בצילום למטה: עם ראובן שכטר מנהל סניף יד שרה ברמת גן במהלך מפגש ראשי סניפים