יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
מנהלת אגף שירותי בית וקהילה ענת בן זקן מסכמת כנס בבית יד שרה שהוקדש להעצמת המטפל העיקרי בבן משפחה חולה ומשתקם * בצילום: ענת במהלך הכנס ביום שלישי השבוע

מי מאיתנו לא ניתקל בימי חייו במצב בו אחד מיקיריו חלה והוא מצא את עצמו נרתם כל כולו למען יקירו? מה קורה כאשר אנו מתבגרים וגם הורינו מזדקנים ואחד מהם זקוק לתמיכה אינטנסיבית מאיתנו? ומה קורה שבני הזוג מתבגר ואחד מהם צריך לסעוד את השני? מי יכול לעזור לנו במצבים הללו?מה אנו צריכים לעשות? מיהם הגורמים המעורבים? היכן מתחילים בכלל? האם ברור לנו בכלל שאנו נכנסים לקטגוריה הנקראת"המטפל העיקרי"? מה זה אומר? האם מותר לנו לדאוג לעצמנו או שזאת תקופה שבה עלינו להיות פיזית, רגשית, נפשית וחברתית שקועים מסביב לשעון בתפקיד החדש? והכי חשוב-איך יד שרה קשורה לנושא חשוב זה? על שאלות אלו ורבות נוספות-דרך הרצאה, סקירת נתונים סטטיסטיים, סיפורים אישיים והצגת שירותים הקיימים בקהילה וכמובן הצגת מרכז יד לתומך של יד שרה בשותפות עם אשל -נתנו תשובות השבוע בכנס רב תחומי שהתקיים בבית יד שרה בירושלים. הכנס אורגן במלאת שנתיים להיוסדו של מרכז יד לתומך שעדיין בתהליך צמיחה ונותן מענה למטפלים עיקריים רבים. היעד שהצבנו בכנס היה לחשוף את נושא המטפל העיקרי-ולהתייחס אליו מכל ההבטים תוך הדגשת המענים הרבים הניתנים ביד שרה בנושא וכן בחשיפת השירותים הנוספים הקיימים בנושא בקהילה. היום נפתח בברכות של יעקב קביליו-מנהל מערך השירותים הקהילתיים באשל ובברכתי שלי כמנהלת אגף שירותי בית וקהילה אשר קידם ביד שרה את הרעיון של מתן שרות למטפל העיקרי. הכל בנוסף לשירותים שיד שרה מעניקה למרותק ולקשיש. חברנו לאשל להקמת המרכז במהלך משותף שפניו לקהילה. ההרצאה הראשונה ניתנה ע"י איריס קליימן העצני, פסיכולוגית קלינית, אשר ברגישות ובמקצועיות הציגה את הנושא הן מנסיונה האישי והן מנסיונה המקצועי - ועשתה זאת בצורה מאלפת. בהמשך הציגה נתונים שירלי רזניצקי -חוקרת ממכון ברוקדייל אשר מלווה את התוכנית של יד שרה במחקר. היא סקרה צרכים ופתרונות אפשריים של בני משפחה מטפלים עיקריים. ההצגה היתה מקיפה, רצינית - והדגישה את הצרכים הרבים שעדיין קיימים בקרב המטפלים העיקריים. אחריה, הציגה נעמי מזרחי, מנהלת מרכז יד לתומך את פעילות המרכז ותהליך העבודה עם המטפל העיקרי. המרכז נותן ליווי אישי, אפשרות להשתתפות באחת משש קבוצות התמיכה, מועדון פסק זמן שמאפשר למטפלים העיקריים לשאוף אוויר משיגרת המטלות ולאגור כוחות עם קבוצת הדומים להם. אחת לשבועיים אנו מקיימים הרצאה לקהל הרחב וכן מספקים שירותי תמיכה בבית המטופל העיקרי כשאינו יכול להגיע ליד שרה. מטרות המרכז לבני המשפחה המטפלים העיקריים הן- להקשיב ,להכיל, לתמוך, לעודד, ללוות, לתת מידע , להפנות לשירותים ולעקוב אחר מימוש התוכנית הנתפרת לכל מטפל עיקרי על פי צרכיו. נעמי הציגה בהמחשה מרגשת את המרכז כשהביאה כמה נציגים מעבודת השטח שתיארו מנקודת מבטם את המרכז- הראשונה, האשה המיוחדת במינה-מירי -שהינה מטפלת עיקרית בבעלה. מירי חשפה את סיפורה האישי בחום, בבהירות ומכל הלב. היא עמדה על ההעצמה וההתיחסות המשמעותית אשר קיבלה מיד לתומך הן בליווי האישי והן בהשתלבותה באחת הקבוצות. אחריה הציגה רוני גרטל-המנחה אחת משתי הקבוצות לדור הביניים את רשמיה שלה מהקבוצה וחשפה בפנינו מקצת ממה שקורה בפגישות. ולבסוף הציגה בצורה מקצועית, מעניינת ובהירה ד"ר שלומית להמן את שיתוף הפעולה ההדוק בין יד לתומך לבין המרכז למניעת אלימות במשפחה ביד שרה -במתן מענה לקבוצת נשים אשר נפגעו דוקא מן ההורה אותו הן סועדות עתה. השאלות והנקודות למחשבה אותן העלתה שלומית היו מהותיות ובהחלט לא ברורות מאליהן ולא תמיד נמצאו להן תשובות על אתר. בשלב הזה יצאנו לארוחת צהרים. מחלקת האירועים בראשותו של דודי-דאגה לנו. מיד לאחר מכן קיימנו פאנל שירותים בהנחייתה הרצינית והמאורגנת של אחינועם בן עקיבא מליניאק, מנהלת תוכניות קהילתיות באשל. אחינועם היא אשת הקשר הישירה שלנו במאמץ המשותף לפיתוח השרות וכן היתה שותפה איתנו בבנית יום העיון המוצלח הזה אשר נבנה ביצירתיות על ידי נעמי מזרחי. בפאנל השתתפו עוד חיה בן יעקב-ממלב"ב, רבקה שלימה פוקס-ממרכז המידע בעירית ירושלים, שירלי סערוני -מעזר מציון, נתי בלום-מעמד"א, ומיכל אברהם-ממרכז רעות אשל. כל אחת מנציגות השירותים הציגה בצורה ברורה את המענים הניתנים בארגונה למטפלים העיקריים. עלו תוכניות רבות ומגוונות אשר מבטאות את ההתיחסות הרבה שיש למטפל העיקרי. את היום סיימנו עם הרצאתה האישית, האופטימית והנוגעת ללב של רותי שילר-אשר מתנדבת במרכז ההדרכה ביד שרה. רותי חשפה בפנינו את ההתמודדות שלה כמטפלת אישית בבנה שחלה בסרטן ובסוף התהליך הארוך התגבר על המחלה. רותי הרצתה בחיוך, ברגישות, בהבאת נקודות רבות למחשבה ועיון נוסף תוך הדגשת חשיבות הרשת החברתית און ליין - "טוויטר"- כרשת מחברת המאפשרת העברת מידע למשפחה וחברים המתעניינים מבלי להתיש את המטפל העיקרי. כך לא ירגיש שלא בנוח אם לא עידכן אישית ובכל יום את כל אחד מבני המשפחה. ברצוני לסכם את היום המשמעותי מאד הזה בכמה מהמסקנות הבולטות לכל המטפלים במשפחה - אך לא היחידות: * בחירה: אין לנו שליטה מלאה על מה שקורה בחיינו אולם בהחלט יש לנו השפעה על הדרך בה אנו פועלים כשקורה לנו משהו. * מניעת הכחשה וקבלה: יש להתגבר על ההכחשה של המצב החדש, להבין אותו ולקבל אותו. *איוורור ופריקת רגשות: מותר לנו לתת מקום לעצב, לכעס, לגעגוע למצב הטוב..למה שכבר לא קיים. *הישענות ושאיבת תמיכה: יש לנו לגיטימציה וזכות לבקש עזרה ולקבל עזרה ממי שמציע לנו. *ידיעת השרותים בקהילה: יש להיות ערים למענים הקימים ביד שרה ובסביבה הקהילתית ולצרוך אותם. *לימוד נמשך: יש ללמוד מיומנוית שיקלו עלינו. *כלי שיתוף: יש לבנות רשת חברתית-לשתף, להתיעץ. * יחד עם היותנו קשובים ליקירנו, אל לנו לשכוח להיות קשובים לעצמנו - להמשיך את תחביבנו, להיות בקשר עם חברים. לא להזניח את יתר בני משפחתינו ולהמשיך עד כמה שניתן בשיגרת חיינו. תודתי האישית לכל אחת מהמשתתפות שחשפה בפנינו את הנושא מנקודת ראותה-הרשמתן ונגעתן בנו. למדנו רבות. תודה לכל המשתתפים. תודה מיוחדת למתנדבים הנפלאים שלנו בירושלים, שרובם מלווים אותי משלב הקמת המרכז. הכל בדבקות, במקצועיות, בשותפות וברצינות בלעדיכם לא היינו יכולים לתת מענים. תודה ל"דור ההמשך שלנו" מצוות יד לתומך בראשון לציון-המתנדבים הנפלאים שהגיעו וכן לאחינועם שנהדר לעבוד איתה וכמובן לנעמי מזרחי המובילה את מרכז יד לתומך ביד רמה ודאגה לביצוע יום מושלם זה. אנו נשמח להרחיב את מעגל הנהנים משירותינו, ומזמינים מטפלים עיקריים לפנות אלינו וכן מבקשים מאנשי מקצוע להפנות אלינו מטפלים עיקריים. הטלפון של מרכז יד לתומך בבית יד שרה בירושלים הוא-02-6444676 וכן ניתן לפנות באמצעות הדוא"ל:yadl@yadsarah.org.il למטה: נעמי מזרחי (משמאל) במהלך דיוני הכנס.