יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה ליאור סיגל עם המתנדבת יטי שטיין * שיחה על מידע עדכני ואמין ודרכי קבלתו בעידן הרשת ב- "דעת"- מרכז מידע של יד שרה בנושאי בריאות ורפואה

זה היה עוד בקר בשבוע של לחימה ובאלפי בתים בישראל מילאו את החלל קולות הדיווחים משדה הקרב בדרום וגם בעורף. אך במרכז "דעת" בקומה השניה של בית יד שרה בירושלים, המתנדבת יטי שטיין, אחות במקצועה, שמרה על ריכוז ומיקוד מלא במשימת היום שלה: לתת מידע עדכני ואמין לפונים המבקשים לדעת יותר על מחלתם או מחלת יקיריהם ועל דרכי הטיפול בה. הנימה של שטיין בכל השיחות הטלפוניות שניהלה בנוכחותי: עניינית וחמה. מרכז "דעת" הינו מרכז ארצי המעניק מידע בריאותי ורפואי אישי לכל דורש ללא תשלום. את המרכז יזמה נאוה דולב, בעקבות מודל דומה הקיים בארצות הברית. המרכז אינו מהווה מקור לחוות-דעת רפואית שנייה ואינו מייעץ בנושאים רפואיים. הוא מסייע לחולה הפונה או לבן משפחה מתעניין אך רק לאחר קבלת אבחון מהרופא. רשת האינטרנט עמוסה בידע – אך לא כולו אמין ולגולש המבקש לדעת עוד קשה לעיתים לברור את האתר המדייק והעדכני יותר. יש צורך לברור בין עיקר לטפל ובין מהיימן לשרלטני. בשיחת הטלפון למרכז "דעת", מבררים המתנדבים, שכולם בעלי רקע במקצועות הרפואה המגוונים, מהי האבחנה ומעט מידע על מחלות רקע ו/או סימפטומים מאפיינים. לאחר מכן הם עורכים חיפוש באתרי אינטרנט יעודיים, בכתבי-עת מקצועיים ובספרים הן דיגיטליים והן בעותקים קשיחים ומכינים "חבילת מידע" מותאמת אישית לפנייה. בעת הצורך, הצוות יוצר קשר טלפוני נוסף לצורך השלמת פרטי הרקע שנדרשים להכנת חיפוש מדויק. בשעה הקלה ששוחחתי עם יטי, צלצול הטלפון קטע את שיחתנו פעמים רבות. כל אחד מהפונים זכה ליחס אישי ומקצועי. האחד מתעניין במחלת הסכרת, והשני בפגיעה ברשתית. הפונים נשאלו שאלות ענייניות וקיבלו הכוונה ראשונית. סייעו ליטי: המתנדבות ד"ר פולינה וד"ר שושי - הנוירולוגית והביו-כימאית, ויפה ונועה – האחיות. המתנדבות מעניקות לפונים מענה מדויק ומהיר תוך 24-72 שעות. לרוב, הצוות מטפל בפניות של חולים כרוניים, ומסייע בחידוד השאלות המתעוררות אצל החולה ובמתן חומר כללי למי שזה עתה אובחן כחולה במחלה. הצוות מעניק מידע על שלבי טיפול שונים במחלה, בהתאמה לגיל ולידע הקודם של הפונה. מידע ניתן לעתים גם בנושא רפואה משלימה. המידע נשלח בדאר לביתו של המתעניין, במעטפה סגורה לצורך שמירה על סודיות רפואית. האינפורמציה עדכנית, שלמה, ברורה ויזואלית ואמינה. המידע עובר בקרה נוספת לפני שהוא נשלח לפונה. הצוות המסור בהנהלת ישראלה נחשון ביקש ממני להמשיך ולהפיץ את המסר על קיומו של השרות כדי שרבים יותר בציבור יהיו מודעים לו. נחשון מוסיפה ומעדכנת כי בימים אילו מסתיימת בניית תוכנה חדשה ל"דעת". התוכנה תאפשר שליחת "חבילת המידע" לדוא"ל של הפונה ובהמשך יבנה טופס מקוון לקבלת פניות שישתלב באתר יד-שרה לתועלת ציבור הפונים. מתנדבים חדשים בעלי רקע מתאים ותוך דגש על ראייה קלינית רחבה ויכולת עבודה עם מאגרי מידע ממוחשבים מוזמנים להצטרף לצוות. הם יתקבלו במאור פנים. המענה הטלפוני פועל 24 שעות ביממה, בטלפון ובפקס. (השארת הודעה והמתנדבים חוזרים) מענה אנושי ניתן בימים א, ב, ג, ד. בין השעות 9.30-13.30 לפרטים נוספים מרכז "דעת": טלפון - 02-6444500 פקס- 02-6444505