יום ד', ד’ בכסלו תשע”ח
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
 
 
 
 
כך הן מדברות: מתנדבות יד שרה מביאות את המסר היישר מזירת הנתינה
העדויות אומרות הכל: על החברות* הסיפוק בנתינה - והאווירה המשפחתית בסניפים * הקישו כאן למגזין מיוחד לנושאי התנדבות המביא עדויות מן השטח מכל סניפי יד שרה ברחבי הארץ * גם את תוכלי למצוא בסניפים שלנו תפקיד מאתגר ומספק ואוירה משפחתית * התקשרי עכשיו - להתנדבות: 6444* במייל: brandye@yadsarah.org.il* בצילום של המתנדב אלי כהן: מתנדבות הדרכה במרכז המבקרים - מרכז חווית הנתינה- בעת תירגול הרכבת קביים שיהיה חלק מסיורם של בני נוער במקום
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
ריפוי השיניים שמגיע למרכז ולפריפריה: גם מנהל הסניף מקבל את הבדיקה החיונית
פרופ' יהונתן מן, מומחה מן השורה הראשונה בתחום רפואת השיניים ומי שמלווה את מרפאת השיניים הגריאטרית בבית יד שרה בעת ביצוע בדיקות למנהל סניף יד שרה בבית שאן אשר לסרי* הפעילות באה במסגרת עוד מבצע נרחב של יד שרה בתחום בריאות הפה בזכות סיוע משמעותי של קרן הלמסלי לפעילות מרפאת השיניים - תודה מכולנו* למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרפאת השיניים ולפריצת הדרך של יד שרה בתחום הטיפול הרפואי לרתוקים לביתם - הקישו כאן * את פרופ' מן ואת הנבדק ורעייתו צילמה נורית אגרי - תודה על השיתוף
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
רפואה והלכה ביד שרה: לקט תשובות
רב יד שרה הרב יעקב וינר שליט"א, עומד בראש מכון רפואה והלכה ביד שרה * הרב וינר נותן מענה בשאלות הלכתיות- רפואיות * ניתן לפנות במייל machonr@yadsarah.org.il ובטלפון 02-6444590, וכן בכתובת בית יד שרה, שדרות הרצל 124 ירושלים * כאן - לקט תשובות במדורו של כב' הרב באתר e-med -ערוץ החדשות הרפואיות של ישראל
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 8
 
התנדבות - מוסף מיוחד * על האווירה, המסגרת המשפחתית, הסיפוק בנתינה
ברוכים הבאים למוסף המיוחד של יד שרה להתנדבות - הקישו כאן * כל האתגרים * כל הביקושים החמים * יומני מתנדבים * הדיווחים מן השטח על האווירה המשפחתית בסניפים * מה הם כותבים לנו על חווית הנתינה * איך להגיע לראיון ראשון ולמי פונים * האדם הנכון למשימה הנכונה - כך מבוצעת התאמה * כל מה שרציתם לדעת - במוסף ההתנדבות שלנו * שלכם ולשרותכם *בצילום: חוגג התנדבות בארגון המציין 40 שנות נתינה * בטלפון: *6444 - להתנדבות * במייל: brandye@yadsarah.org.il
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
"יד לתעסוקה שווה": עם יד שרה, עכשיו זה קורה * הופכים נגישות למציאות ויוצרים סביבת עבודה המאפשרת תעסוקה לאנשים בעלי מוגבלויות
כך פועלת יד שרה להביא לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה בהליך מהיר ומתגמל למעסיק * כאן: מתוך מסרי הקמפיין המשותף "יד לתעסוקה שווה" של יד שרה, המשרד לכלכלה ולתעשייה והביטוח הלאומי * הועלה לפייסבוק בימים בהם נתוני נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מעידים כי הצורך ביצירת נגישות המאפשרת תעסוקה שווה - חיוני יותר מאי פעם * תודה למתנדבים שלנו השוקדים על תיקון קשת רחבה של כלים המאפשרים נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 674
מתנדבת עמדת המודיעין לינדה מוסן אומרת כי אם נותנים לאדם תשומת לב – זה כמו להושיט לו יד – וכשהיא מושיטה יד ועוזרת זה עושה אותה מאושרת * "זאת עבודת קודש"

באתם לבית יד שרה בירושלים ויש לכם שאלות? סיכוי רב שתתפגשו בעמדת המודיעין את המתנדבת לינדה מוסן. לינדה מתמחה בהסרת סימני שאלה. לינדה תדאג שתגיעו בדיוק למקום ולאדם שאתם מחפשים. לינדה לא תניח לכם לבזבז זמן על חיפושי סרק. ילידת סוריה, עלתה לישראל בילדותה בינואר 1950 "ותמיד גרנו בירושלים". בת "שבעים פלוס פלוס", היתה בעברת גננת. אלמנה ואם לארבעה. סבתא ל-13 נכדים ו-2 נינים. מזה 15 שנים לינדה מתנדבת ברצון ועם חיוך חם ומקדמת במאור פנים בעמדת המודיעין את פני הבאים לבית יד שרה בירושלים. "לפעמים באים אנשים שקצת לחוצים. יש להם מישהו חולה בבית. או שהם זקוקים לציוד דחוף. אני מדברת אליהם בחביבות ובנועם. בקר טוב אדוני או גבירתי. מה שלומך. איך ההרגשה הבקר. מה אפשר לעזור לכם. כשאתה נותן תשומת לב זה יוצר שינוי. זה כל כך חשוב - הגישה לבן אדם. זה כמו הושטת יד. ופתאום מתחיל שינוי בארשת הפנים. כשאני מחייכת אליהם - הם מחייכים בחזרה. הם קצת פחות לחוצים – והם תמיד חוזרים להגיד תודה". לפעמים אלה אנשים ונשים מבקשי סיוע המתקשים בשפה העברית. לכאן באים מכל העדות, מכל הגילים, מכל קשת האוכלוסיה בישראל. "בא אדם ואומר אני רוצה את מאיר. איזה מאיר? הוא לא יודע. יותר מזה הוא לא מוסיף. וגם את המשפט האחד והיחיד הזה הוא מתקשה לומר. אני מתחילה לשוחח איתו. מדברת גם עם המרכזנית שלנו. אני שואלת ומבררת - כמה מאירים יש לנו? איפה הם יושבים? לאט לאט ועם הרבה סבלנות – ויש לנו הרבה - מתבררת החידה. האורח המבקש סיוע רוצה את מאיר האחראי על השאלת ציוד מיוחד. אני מכוונת אותו בהתאם". עם השנים היא למדה לזהות את הבאים לתרום. "לפעמים באים אנשים ואני שואלת מה אתה צריך והוא אומר זה סוד. אז אני מבינה שהבן אדם רוצה לתרום אבל רוצה מתן בסתר. ואני מפנה אותו בהתאם". יש ללינדה רף מודעות גבוה מאד לאיכות השירות שצריך לתת – ושהיא נותנת בכל יום התנדבות מסורה: "אין דבר כזה – שנגיד למישהו מצטערים סליחה אנחנו לא יודעים. תשובה כזאת לעולם לא תשמע כאן במודיעין שלנו. אם לא יודעים – מבררים. אם התשובה לא מספקת את מחפש המידע – אנחנו נבצע עוד שיחת טלפון או כמה שיחות שצריך ובלבד שכל הקושיות כולן עד האחרונה שבהן תקבל מענה". לינדה אומרת שהיא מאושרת בתפקיד: "כל יום סיפור חדש. כל יום סיפוק חדש. וכשאני משיגה לאדם את מבוקשו אני הכי מאושרת שבעולם. אין אצלי להגיד לבן אדם אני לא יודעת. או: מצטערת – אין לי תשובה. לא- אנחנו פה בשביל לעזור ובכל דרך אפשרית. כי לעזור לאנשים זאת עבודת קודש. זה בפשטות ובלי מילים רבות מה שכולם עושים בבית הזה: אנחנו עוזרים לאנשים. אני חלק מכל העשייה הזאת– וזה הרבה הרבה סיפוק. לתת יד לאחרים - זה מביא אושר לאדם".