יום ש', יח’ באדר א' תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
יומנו של מתנדב (1): "עודד בשטח – לא להיות במתח"
הכירו את עודד עילם, מתנדב בית המלאכה בבית יד שרה בירושלים * כשהוא מחזיר ציוד לתקן מוקפד – אפשר בהחלט להירגע * בצילום: נודד משתף במראה של מכונית שמורה היטב מן האוסף שלו - מודל 1960 - ואצל עודד היא ממשיכה כמובן לנסוע
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 27
 
יומנו של מתנדב (2): מהמצאותיו של ד"ר לוי
בבית יד שרה במודיעין קוראים לו ד"ר לוי, רופא למחלות פנימיות של כיסאות גלגלים * אך המתנדב היקר הוא גם ממציא סדרתי והשבוע: א. מכשיר המקל על הורדת גלגלים מן הכיסא * ב. מתלים נוחים לכל חלוקי המתנדבים כשעל כל חלוק שמו של המתנדב וכ-ו-ל-ם מתייצבים בסדר מופתי על המתלה על פי סידור המשמרות והימים * עוד על צוות מודיעין - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
מבקרים מרכיבים הליכונים -1998
מבקרי יד שרה לאורך השנים הוזמנו לקחת חלק פעיל בחוויית הושטת סיוע פעיל לאחר מתוך איכפתיות לגורלו - מסורת מגובשת שבאה לידי ביטוי מלא בהקמת מרכז המבקרים המרגש - מרכז חוויית הנתינה * לארכיון הסרוק שלנו המביא רגעים של נתינה בשפת עדשת המצלמה - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
תמרור אדום
כל הסיבות שבעולם להעצמת התכנית פורצת הדרך של יד שרה לאישפוז בית הנעה אל השלב המתקדם שלה – רפואה מרחוק * פרופ' מיכאל שכטר, קרדיולוג בכיר, בית החולים שיבא, תמונת מצב על הצפיפות והעומס על מערכת הבריאות 2019 * ראו באתר "גלובס" * בצילום: התקשורת מתעדת מערך כלי ריפוי ושיקום כולל מיטת בית חולים שצוותי יד שרה מביאים כל הדרך לבית החולה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום של המתנדב אלי כהן: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: -1   צפיות: -1
על הכרת הטוב במשנתו של רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל מתוך הספדו של הרב אורי לופוליאנסקי יבדל"א השבוע בבית יד שרה

אנו נמצאים בימים של אבלות על חורבן בית המקדש, ובודאי שהעולם בו אנו חיים ללא בית המקדש, שונה לחלוטין מהחיים בזמן היות המקדש על מכונו. ואף שאין אנו מסוגלים להבין ולתפוס בשלמות מהי משמעותו של בית המקדש, שהוא כהגדרת חז"ל מקום להשראת השכינה, בכל זאת כדי לקרב את הדברים להבנתנו, אמרו חכמינו ז"ל במסכת ברכות דף ח': "מאז שחרב הבית אין להקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה". רבינו הגדול זצ"ל, היה בהווייתו - במשך עשרות שנות חייו - התגלמות ד' אמות של הלכה, האדם השלם שלא פסיק פומיא מגרסא – לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא, לדקדק ולהבין מה ה' אלוקינו דורש מאיתנו. היתה לרבנו התבטלות מושלמת לרצון ד', לעשות את רצונו ולהשקיע את כל כולו כדי לברר עד הפרט האחרון את דברי חז"ל והחיובים הנובעים מהם, ולהיות ממש בגדר של "אנא עבדא דקודשא בריך הוא, דסגנא קמיה דיקר אוריתא". כך באופן מפליא וייחודי היה רבינו בשלימות התורה. לא כמלאך, אלא כיושב בינותינו לפסוק את ההלכה בין אדם למקום ובין אדם לחברו, להורות לנו את הדרך אשר נלך בה. כך לגבי הכלל ואנו בתוכם, אך אנו ביד שרה זכינו בכפליים, לא רק בעצם הפסק וכ'כזה ראה וקדש', אלא בביאורי הדברים ככאלו המזכים את הרבים, בגמילות חסד שעושים עם האלפים. תשובות מבוארות למכביר הורה לנו מרן הרב זצ"ל לגבי השאלת הציוד הרפואי לסוגיו השונים. כך גם לדרך שצריכים לנהוג בהפעלת המוקד המצוקה, כאשר הוא מקיף בתשובותיו את הנושאים הטכניים והן את הנושאים הרפואיים והרגשיים. כך לדוגמא הורה לנו כי כאשר זקן או חולה המבקש בשבת שנזעיק אמבולנס שייקחהו לביה"ח שמלבד אזעקת האמבולנס, נודיע לבני משפחתו על כך כדי שהקרוב יגיע אליו, ירגיע אותו ולא תיטרף דעתו. הקרוב יוכל גם להשגיח שאכן יקבל הוא את הטיפול במיטבו, ולמסור את האינפורמציה הדרושה לרופאים לגבי איזה תרופות הוא לוקח ובעיותיו האישיות של החולה. רבות הדוגמאות ואין הזמן לפורטן, אך כך פסק לנו באהבה והדריכנו בדרך מישור. בשנים האחרונות כאשר נצרך היה למכשיר כזה או אחר, היה הוא במידותיו הטרומיות מציין שיש לו הכרת הטוב ליד שרה. ואם פעם ציינתי בפניו כי ההליכון שניתן לו, ניתן על ידי יד שרה לרבבות שואלים ואין זה כלל משהו מיוחד ...השיב רבינו 'וכי אז זה מפחית במשהו את הכרת הטובה שלי למי שנותן ומסייע לי !?' ובמקום שאתה מוצא גדלותו שם אתה מוצא ענוותנותו. רבינו הגדול שלא פסק מלתת ומלתת לכלל ולפרט, בקבלת כלשהו - הליכון – היה מלא בהכרת הטוב. כך הדריכנו להוקיר טובה לכל מי שמסייע הן באופן פרטי והן ציבורי. זכורני בהיותי ראש עיריית ירושלים, התבקשתי בתום הקדנציה הראשונה של גורג' בוש, להכין סרטון קצר בו אני עומד על חומות ירושלים ומודה לו על תמיכתו בישראל, תמיכתו בשלמות ירושלים והעם היהודי. שאלתי את מרן הרב זצ"ל אם להיענות לבקשה וענה לי 'בוודאי! יש לנו להוקיר ולהכיר לו טובה על עמדותיו ופעולותיו למעננו'. קבענו יום לצילום ובתקופה זו עד יום הצילומים – הנשיא בוש יורד בסקרים. מביני דבר שידעו על כך פנו אלי ואמרו: 'לא כדאי, עכשיו הרי הנשיא בוש יורד בסקרים, הוא עלול להפסיד ולא יהיה עוד נשיא ארה"ב'. פניתי אל מרן הרב זצ"ל לשאול מה לעשות? והוא ניסה להבינני - ויותר נכון שאני אבין! הסברתי כי הרב אמר אומנם והורה להכיר טובה, אך הנשיא יורד בסקרים, והרב שואל:..'נו, אז?', ואני משיב שאולי לא כדאי כעת? והרב שואל 'מדוע? וכי אם הוא יורד בסקרים ...אז אין לנו הכרת הטוב כלפיו?' וכן היה גם למשל בעניין פולארד. כראש עיריית ירושלים נתבקשתי ע"י השדולה למען פולארד לכתוב מכתב לנשיא ארה"ב ולתבוע את שחרורו. כשנועצתי במרן הרב זצ"ל, אמר, שאכן לממשלת ישראל ולכל יהודי בארץ ישראל, חובה שתהיה הכרת הטוב לפולארד על הרצון לסייע לנו, לעם ישראל ולעם היהודי, אך כלפי ארה"ב הוא פעל שלא כדין, ובמיוחד שזו 'מלכות של חסד' המסייעת בעולם ובמיוחד לישראל. על כן אמר לי כי לכתוב בנחרצות ובתביעה אין זה נכון, אלא יש להכיר טובה לו ולבקש כי ימחלו לו. לכתוב בגדר של 'בתחנונים ידבר רש', בבקשה עקב מצבו וכדו' ולמחול לו. מבהיל ולא מפתיע, דוגמאות לרוב יש, והנה אנו נוגעים אך על מידה אחת, השלמות המיוחדת; יכלה הזמן ונוגעים אנו אך באפס קצהו. "יתומים היינו ואין אב" ונשאל השאלה, אם יתומים היינו מה התוספת של "ואין אב"? אלא, אב אינו רק במובן הביולוגי של אב לבנים, אלא כאב כמקור וראשון, וכמו אב החכמה, אבות מלאכה, אבי העורקים, אבות המזון; אב משמש כבסיס, כמורה דרך. ואף כאן "יתומים היינו". גם אנו ביד שרה מי יכלכלנו מתורתו מפסקיו בנושאים השונים העומדים על הפרק, "ואין אב" מי יורה דרכנו ובמיוחד בתקופה קשה ומעורפלת שכזו כאשר החושך יכסה ארץ. יהי רצון שנזכה ללמוד מדרכיו ותורתו לקבל על עצמינו כאן לפחות להשתלם ולהתחזק בהכרת הטוב...ויהיה הוא מליץ טוב עלינו ועל כלל ישראל. אמן.