יום ג', טו’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
מיכאל בנסון בטור אישי חדש עם סיכומי דרך ומבט קדימה על יעדים שהוא רוצה לקדם

הגעתי ליד שרה לפני כשלוש שנים וחצי לאחר פרישתי לגמלאות. מה שידעתי היה שיד שרה משאילה כיסאות גלגלים למי ששבר רגל. ובאותו זמן, סניף באר שבע, עם כ-100 מתנדבים, פעל במבנה של כ-300 מ"מ (לא כולל בית המלאכה שפעל במקלט קטן – בקצה השני של העיר). נשאלתי האם אני מוכן לנהל את המקום. ראיתי מקום קטן ונחמד ולכן הסכמתי. כל מי שמכיר את מרכז השירותים של באר שבע היום יודע שעכשיו אנחנו, ב"ה, נמצאים במקום לגמרי אחר. זאת הודות למאמץ המשותף של הנהלת יד שרה, של קבוצת תושבי באר שבע עקשנים וקבוצה הולכת וגדלה של מתנדבים מסורים. במבט לאחור, אני יכול לזהות כיצד נשאבתי, כמו רבים וטובים אחרים, לתוך העשייה ביד שרה. בסופו של דבר, אנחנו כל היום משתדלים לעשות טוב לאנשים, לעזור להם, להעניק להם לא רק ציוד רפואי-שיקומי אלא היום, במרכז השירותים הגדול, הרבה מעבר לכך. ואולי, חשוב מכל, להעניק לנזקקים לשירותינו, גם הרגשה טובה. כפי שאמר את זה, אחד המתנדבים: "אם אני מצליח להעלות על הפנים של הלקוח המודאג והמוטרד ההתחלה של חיוך, אני הולך הביתה בהרגשה שעשיתי את המעשה הטוב שלמענו התנדבתי." מבחינתי האישית, העבודה עם המתנדבים היא אחת החוויות המרכזיות של פעילותי ביד שרה. לעבוד עם קבוצה גדולה של אנשים, בחלקם עדיין עובדים לפרנסתם, שהחליטו להקדיש את זמנם לעזור לאנשים אחרים. והם עושים זאת עם כל הלב ובעוצמה מדהימה. חוויה נוספת היא המפגש עם התורמים. כמו כל הסניפים של יד שרה, אנחנו לעיתים נדרשים לבקש תרומות כדי לקיים פעילות זאת או אחרת. זה לא פשוט אבל ב"ה אנחנו נפגשים עם קבוצות של אזרחים בבאר שבע, בעלי עסקים (גדולים וקטנים), בעלי מקצועות חופשיים, וסתם אנשים עם לב טוב, שבשמחה מוכנים לתרום ליד שרה, כפי שהם אומרים, מתוך אמונה שתרומה ליד שרה אכן מגיעה למי שנזקק. כל זה כמובן נותן סיפוק גדול וב"ה אין יום שאני לא מגיע הביתה עם סיפור מעורר התרגשות (ובד"כ עם יותר מסיפור אחד). ואם הכול כ"כ טוב, מה בכ"ז מטריד אותי? קודם כל ומעל הכל, החשש שיש אנשים בבאר שבע והאזור הקרוב שסובלים ללא צורך, רק בגלל שהם לא יודעים שיד שרה יכולה לעזור להם (לעיתים, לצערי, כתוצאה של העדר מודעות דווקא אצל אנשי המקצוע). הדבר השני שמטריד אותי הוא שאנחנו עדיין לא מנצלים את בניין מרכז השירותים באופן מרבי. למה הכוונה? חשוב מאד להרחיב את שעות ההשאלה. חשוב מאד להרחיב את שעות הפעילות של בתי המלאכה.חשוב מאד להרחיב את השעות שבהן אנשי מקצוע נמצאים,מוכנים להעניק סיוע, באולם התצוגה והייעוץ. חשוב מאד להגדיל את ציבור המשתקמים בשיקומון. חשוב מאד להרחיב את שירות הנכוניות. חשוב מאד להרחיב את טיפול השיניים למרותקי בית. יש הרבה מאד בודדים הצמאים למי שיבקר אצלם. חשוב מאד להרחיב את שעות הפעילות של היש"מ. חשוב מאד להגדיל את מספר האנשים באזור המחוברים למשדרי המצוקה שלנו. רשימה חלקית. ולא בגלל "שיגעון גדלות" חלילה אלא בגלל שיש אנשים הזקוקים לעזרתנו. לטיפול בשני הדברים המטרידים אותי, יש צורך בהסברה ופרסום וכמובן בגיוס מתנדבים רבים נוספים. לכן, לצד הניהול השותף של מרכז השירותים, אני משתדל להשקיע מאמץ בשתי המשימות החשובות האלה שהן, לעניות דעתי, הבסיס להתפתחות העתידית של המרכז. וכחלק מהניהול השותף, חשוב לי שאני לא אהיה המתנדב היחיד הרואה את התמונה הכוללת של המעשים הטובים הרבים מאד הנעשים מידי יום ע"י המתנדבים, כל אחד בפינה שלו. לכן, כמעט מהיום הראשון שאני ביד שרה, אני מידי שבוע מפיץ בקרב המתנדבים (והמתעניינים האחרים) ידיעון שבועי שבו פרטים על הנעשה במרכז, ציון לשבח למי שעשה דבר ממש יוצא דופן, הודעות על שמחות של מתנדבים (ולצערי, לפעמים הודעות פחות שמחות). אני מאמין שהיום, אחרי שלוש שנים וחצי, הידיעון הוא אחד הגורמים החשובים המחברים ביחד את כולנו למשפחה אחת גדולה של עושי חסד,כל 380 מתנדבי יד שרה בבאר שבע. כן ירבו.