יום ב', יד’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 835
משה ומטי שפרינצלס מנהלים סניף של יד שרה בביתם ברמת שלמה – ובסניף שבבית כל המשפחה מתנדבת* אלישבע פרינץ (בצילום) מלווה לאורך כל הדרך ועם סיוע צמוד את הסניפים הביתיים ומיחשובם * עדות מן השטח על הייחוד והמסירות שבניהול סניף מתוך הבית

בסניפים הביתיים יד שרה חוזרת לשורשיה. עשיית טוב שמתחילה בהשאלה במעגל שכנים שהולך ומתרחב והעקרון נותר כשהיה – לתת. בואו איתנו לביקור בבית משה ומטי שפרינצלס ברמת שלמה בירושלים המנהלים מזה 18 שנה סניף בית. כשגרו ברמות היה להם גמ"ח תרופות. כשעברו לרמת שלמה הקמת סניף יד שרה היתה המשך טבעי לחיים של נתינה. מטי שפרינצלס: "הגענו לרמת שלמה ממש בתחילתה ועוד לפי שבאנו להתגורר בשכונה הגשנו בקשה להקמת סניף ליד שרה. בתחילה היו מעט קשיים אך היום, ברוך השם כל המשפחה מתנדבת בסניף שלנו, כולם משאילים. הילדים הקטנים שלי שמסתדרים עם המחשב יותר טוב ממני, מסייעים מאוד. בסופו של יום כשאנחנו נותנים אנחנו חשים שנותנים לנו, שהרי אין קבלה גדולה מנתינה". מה מייחד סניף ביתי כשלכם? האמת שהסניף כבר איננו כל כך ביתי, מגיעים לכאן ממקומות רבים, אני לא יודעת איך הם שמעו על הסניף שלנו אבל בעידן האינטרנט הכל אפשרי. עדיין הליבה של הסניף היא רמת שלמה. עדיין מגיעים לכאן ילדי השכנים שמבקשים משאבת חלב או אינהלציה. לסניף שבבית הילדים באים לשאול עבור הוריהם ואת זה לא תמצא בסניפים גדולים. אנחנו כבר פיתחנו מיומנות בכדי להבין מה רוצה הילדון שבא לבקש 'משאבה' ". איך מנהלים סניף בבית, זה לא פוגע בהתנהלות התקינה של החיים כשדופקים כל הזמן בדלת ורוצים שרות? "כשאוהבים משהו לא חשים את הקושי, האמת היא שבתחילה היה מעט קשה. אך היום בפרט לאחר מהפכת המיחשוב אלה חיים אחרים". למה את מתכוונת שאת אומרת 'חיים אחרים'? "חיים אחרים כפשוטו. ברוך ה', המחשב מונע כל חשש של טעויות העלולות ליפול ברישום ידני ומונע ביזבוז זמן יקר. באשר למיחשוב אני רוצה להדגיש את חלקה של את אלישבע פרינץ, האחראית על הסניפים הביתיים. היא מלווה את הסניפים מכל הלב ומגיע לה על זה את כל הכבוד הראוי. תראה אותה גם בשמחות של מנהלי סניפים ביתיים. הפעילות שלה והמסירות שלה ראויות לציון ולהערכה". אלישבע פרינץ - מה מייחד את הסניף הקטן המתנהל מתוך בתים של מתנדבים מסורים? אלישבע פרינץ: "סניף רמת שלמה הוא אכן דוגמא לסניף בית ייחודי. כאשר הם החלו בהתנדבות בראש חודש ניסן - היתה זאת המשפחה כולה שהגיעה כדי ללמוד בשקדנות את נושא הפעלת מתנדבים והשאלת ציוד למבקשים אותו. היה ברור כי מדובר בצוות משפחתי כאשר הילדים שותפים לנתינה ונוטלים חלק פעיל בשרות מכל הלב. צריך לראות את מידת ההזדהות של המשפחה עם מבקשי ציוד - כשיש חוסר במלאי. אני שומעת מהם שצריך למלא את המדפים מיד כי הם משולים למכולת ללא לחם, כי אי אפשר להשיב את פני המבקשים ריקם. כאשר עברנו למיחשוב עמדות ההשאלה - הם היו בין הראשונים שביקשו ללמוד את הנושא ביסודיות ועשו זאת בשקדנות ובמסירות. כל פריט מושאל מוקלד למחשב וכל הפרטים ממולאים בקפידה לטובת ניהול נכון ותקין. אני מרגישה כי לעבוד איתם זאת זכות. אם אסכם בשתי מילים אומר: דוגמא ומופת".