יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
יופקו לקחים. היה הזן חוזר ומשוב – ויש כבר עתה בקשות והרבה רצון לעוד * סיכומים ראשונים

האווירה היום בקומה השמינית של בית יד שרה בירושלים הייתה חגיגית ביום שלישי השבוע: המחזור הראשון של מכללת יד שרה סיים שמיעת סבב הרצאות מקיף. מעל מאה מנהלים ומתנדבים בסניפים ברחבי הארץ הגיעו לימי לימוד מרוכז שכלל הכשרה מקיפה בתחומי התנדבותם ובשלוש מגמות: בקשרי קהילה ותקשורת, בניהול מתנדבים ובהשאלה. לאחר יום הרצאות מאתגר, התכנסו המתנדבים באולם אחד ושמעו הרצאה מרתקת באווירה מחויכת מהיועצת האירגונית יעל כהן. מנהלי ויזמי המכללה נשאו דברים ולאחר מכן קיבלו הלומדים את תעודת סיום הלימודים. "לפני שבאתי למכללה לא הייתי בטוחה שלא אבזבז את זמני" אומרת מרגלית בירנבאום משאילה בסניף הדסה עין כרם בירושלים. "חשבתי כי אדם בן שבעים לא יכול לשנות את התנהלותו. אבל בסופו של דבר קיבלנו חומר שניכר בו שהשקיעו בו מחשבה רבה וזמן. נפתח לפנינו עולם חדש". אורן צ'יקו רכז יחסי ציבור וקהילה: "המכללה היא דבר שהיה חיוני שיעשה, בכדי לתת מסגרת. זה נתן מינוף אדיר לסניפים של יד שרה, יש לי נסיון ביחסי ציבור אך כאן קיבלנו בצורה ברורה את המתודולוגיה של הארגון לגבי הפעולות שאנו עושים, וברור שהם יעשו מעתה טוב יותר. גם המפגש בין האנשים שעוסקים באותם פעילויות בסניפים גרם להזנה הדדית". הרצון ללמוד ולהתמקצע בקרב המתנדבים הוא גדול ורבים מהם אומרים כי היו רוצים שימי עיון והכשרה כאלו יתקיימו בתכיפות גבוהה יותר. כן, הם מוכנים לבוא למרות הדרך הארוכה שרבים עושים בעלותם ירושלימה. מסכם מוטי הירש מנהל מכללת יד שרה: " אני חושב שקיבלנו משובים חיוביים רבים ואנחנו בכיוון הנכון. זה המחזור הראשון, בהתאם לתוצאות בשטח אנחנו נשנה". אפשר לכלול בארבעה מפגשים את כל החומר? שילבנו את הדברים שנראו לנו חשובים ביותר, וזה סך הכל טעימה ולכן עבדנו קשה על החומר הכתוב. התרכזנו בעבודה מעשית. עשינו סדנאות ותרגילים, וגם נתנו תרגילים לבית. אני רוצה להדגיש שהמתנדבים גילו יחס רציני למסגרת הלימודים שהקמנו, אחרת כל זה לא היה קורה. איך יראה המחזור הבא במכללה? נקבל הדים מהשטח. נפיק לקחים. ורק אחר כך נזמן למפגשים נוספים. נשמח לשמוע מאנשים אם הכלים עזרו להם. ספידה יום טוב האחראית על קורס רכזי קשרי חוץ וקהילה: "יש לי שאיפה גדולה להוביל ולשדרג את הצוות של יח"צ בסניפים. אני סבורה כי פרישה של רכזי קשרי קהילה יחסי ציבור ברחבי הארץ בתוך הסניפים - לאחר קבלת הכשרה מקיפה במכללה - מעצימה ומשדרגת את הפעילות שלנו. אני מרוצה מן המשוב שקיבלתי מן המחזור הראשון. היה חומר רב – המתנדבים הפיקו ידע – והנאה מן התהליך" . אבישי בר-טל. מנהל אגף השאלה ביד שרה על קורס רכזי השאלה: (בצילום מעניק תעודת סיום לבוגר המחזור הראשון) "בקורס דאגנו לכל החומר המקצועי, הצורך בידע מקצועי הוא הבסיס לכל פעילות ההשאלה. ככל שנוכל לתת יותר מידע כך היכולת שלנו לתת שירות תגדל. אנחנו בהחלט מרוצים מהמחזור הראשון, ועל אף הזמן הקצר - כל הכלים החיוניים ניתנו. בימי העיון הללו אנחנו רואים אות פתיחה לסדרת מפגשים נוספים שיעשירו את המתנדבים בכלים חדשים". .