יום ב', יד’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 835
מאיר גרינוולד מדבר על דרכו ושנותיו ביד שרה. פסיפס של רגעים שבהם הציוד שהוא מופקד עליו ועל השאלתו הפך לציוד מיוחד כי מאיר מצא את הדרך להפוך אותו למתאים ומסייע יותר

מאיר גרינוולד, 61, פוסע במסדרון הקומה הראשונה בבית יד שרה בירושלים כשהוא צמוד לטלפון סלולרי. צמוד – מפני שמספר הפונים אליו ישירות בבקשות סיוע – גדול. פונים רבים – מפני שמאיר גרינוולד אחראי על השאלת ציוד מיוחד. זהו הציוד שיכול להפוך חיים של אדם לנסבלים. להחזיר חולה ממסדרון עמוס בבית חולים למקום הטוב ביותר לשיקומו – בבית בחיק המשפחה. לתת להורים לילד בסכנת חיים רגעים של מנוחה מפני שהמכשיר שקיבלו עוקב אחר שלומו ומתריע ברגע סכנה. יליד ירושלים. נולד לאחר שהוריו שנישאו באנגליה עלו לישראל. שרת בנח"ל. היה חקלאי מגיל 18 במושב שיתופי, מבוא חורון. עד שהגיע ליד שרה שהפכה לו בית שני מזה כ-20 שנה. נשוי וסב ל-16 נכדים ("בינתיים"). מה ומי הביא אותך ליד שרה? "אורי לופוליאנסקי – אמא של מיכל לופוליאנסקי ואבא של אשתי אחרי שהתאלמנו - באו בברית הנישואין. נהיינו קרובי משפחה. כשאורי בא לבקר אותנו במבוא חורון שאלתי אותו בחצי חיוך אם יש עבודה בשבילי ביד שרה. זה היה בפסח. אורי אמר לי גם כן בחיוך: אם אתה בא יום אחרי פסח – יש לי עבודה בשבילך". ובאת – לאיזה תפקיד? "באתי למחסן המרכזי של יד שרה, אז באחריות מר דקל, פנסיונר של "הדסה". הוא היה מקצוען שהחל לארגן ולרשום את הציוד בדרך נכונה. הוא אמר לאורי: אם אחרי פסח לא מגיע אדם שיעזור לי במחסן – יהיה קשה. אז באתי והבאתי איתי את הסקרנות הטבועה בי בכל הקשור למכשירים. זה רצון שיש בי מילדות: אם אני רואה מכשיר – אני רוצה לפרק אותו. לראות כיצד הוא עובד. מה יש בו. זה היה שידוך נכון ביני לבין עולם המכשירים של יד שרה. באת – וראית עולם של חסד הולך ומתרחב לאורך השנים. מה סוד ההצלחה בעיניך? מאין באה האהבה העממית הרחבה ליד שרה? אתה יכול להסביר זאת בכמויות של ציוד העונות על הביקוש הגובר בציבור. אך זה יהיה הסבר חלקי מאד. יד שרה מתקדמת כל העת בידע מצטבר. אך גם בכך לא קיבלת תשובה מלאה. אני חושב שהמנוף להתפתחות היה ונותר הרצון של הצוות כאן כולו – לעזור. כן, בפשטות – הרצון לעזור. הרצון לתת יד לאחרים. אולי הסיפור הבא יבהיר יותר: הגיע פונה שנע בעזרת הליכון – רולטור. מכשיר עם גלגלים וכמובן – מעצור כדי להאט תנועה. הוא הגיע עם רעייתו והיא קובלת שיש בעיה עם המכשיר. לאיש אין כח ללחוץ על המעצורים. הוא נע – אך לא שולט במהירות. "זה בורח לו". אמרתי שנסדר את מעצור היד כך שהוא יאט את תנועת ההליכון ללא צורך ללחוץ כל פעם מחדש. נכון- זה בניגוד להוראות היצרן – אך זה בהתאם לצרכי האדם הנעזר במכשיר. "הפטנט" עזר לו. וכך זה לאורך ולרוחב האירגון: לא מסמך יבש זה או אחר אלא החיוך המרוצה של פונה שיוצא מכאן לאחר שקיבל תשובה יעילה ומקצועית – זה מה שמנחה. זה מה שקובע. באוצר הזכרונות של מאיר גרינוולד מאות סיפורים מרגשים על אנשים ונשים שבאו, ביקשו – וקיבלו מענה בשפת חזון יד שרה: "יד שרה חותרת לשיפור איכות חייו של האדם המתמודד עם קשיים תפקודיים". וזה רק אחד מהם: ראשית רקע: התואר שלי זה אחראי על ציוד מיוחד. כל כלי יכול להיות "מיוחד" אם אתה מתאים אותו לצרכי האדם הזקוק לו. אשה נפגעה קשה בפיגוע טרור. הפכה משותקת. החיים ניצחו והאשה הזאת שהיתה בהריון – ילדה תינוק בריא. אלא שהיא לא יכלה לגשת לעריסת התינוק, לא יכלה לנוע מהמיטה לעריסה. לקחתי עריסה והסרתי דופן אחת. הצמדתי את העריסה למיטת האם המשותקת. נוצר פתרון "מיוחד" מפני שהוא תאם את הצרכים של המבקש. איפשר לאם להתקרב לתינוקה והעניק לה נגישות חיונית. אז אני אומר לכל מי ששואל – אל תשאל מה יש לי במחסן. תגיד מה אתה רוצה. למה אתה זקוק. נמצא פתרון. יש רגעים שבהם אתה חייב לומר- סליחה, צר לי – אך אין לי את המכשיר במלאי? לפעמים אני אומר למבקש הציוד כדי להעלות חיוך על פניו: "יש לי הוראה מן ההנהלה. אם אין – לא לתת". מהכל – אנחנו צריכים יותר. וכשאין מיטה חשמלית או כלי אחר לתת למי שזקוק – זה כואב מאד. אך זאת לדעת: יש לראות את התמונה הרחבה כולה. אם פעם היו לוקחים 7 מיטות לשנה שהיינו מקבלים ממשרד הבריאות – היום אנו מדברים על השאלת כ-300 ויותר מיטות לשנה וכל אחת מהן חוסכת אישפוז. וזה הרבה יותר מכך. תנאי החולה משתפרים לאין ערוך כשהוא מקבל מיטה חשמלית הביתה. ואם פעם היו מכניות – היום רק חשמליות, כאלה שהחולה לבד יכול להתאים את המיטה לנוחיותו. תן מבט קדימה לעוד עשר שנים. מה כיווני ההתפתחות שאתה רואה את יד שרה נעה לעברם? יותר ציוד? יותר סניפים? יותר שירותים? ומה בעיניך המרכיב החשוב ב"יותר"? אני רואה יותר מקצועיות. היא הולכת ומתחזקת כל העת וחשוב לי שתתחזק עוד יותר. מקצועיות בקביעת סדר עדיפויות ומה צריך יותר. מקצועיות בשרות. ואת המקצועיות הזאת ניתן בהחלט להשיג גם עם צוותי מתנדבים – כשהם מתמידים. יש לנו כאלה – ואנחנו נשמח ליותר. וגם – יש כאן אוזן קשבת לפונים אלינו ותמיד אשמח ליותר קשב. אם שמעתי לאחרונה על חולה שחום גופה עולה וצוות שלם עמל על צינון בעזרת מגבות ומים – ואם אני הודעתי שאני יכול לתת לה אחרי תיקון והתאמה מכשיר המזרים מים ומווסת את הטמפרטורה בעצמו – אני מקשיב ואני נותן. וכאשר אנשים שומעים על יד שרה שמסייעת, שנותנת, שמתאימה ומתקנת מכשירים גם כשהם מקולקלים לצרכים דחופים של פונה – זה עובר מפה לאוזן ואחרים באים ומבקשים גם הם סיוע. והתקווה שלנו היא שנוכל לספק את מה שצריך ולשפר איכות חיים - ולתת בזמן. לפני שבני משפחה יגידו לנו תודה – אך החולה כבר הועבר לבית החולים. כן – מקצועיות וקשב. יש לנו – ויהיה יותר.