יום ג', כב’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה קיימו לאחרונה שורת השתלמויות במסגרת פרוייקט "סיירת התיפקוד" תוך ביקור בסניפים, לימוד מעשי והעמקת ידע * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה על מפגש בבית יד שרה בנתניה בנושא בן המשפחה שהפך למטפל עיקרי ביקירו * בצילום: מנהלת המרכז הירושלמי שני רוזנפלד בהדגמת מצבים בעת השיח

בפתיחת המפגש צוינה חשיבות מיקום שירות מרכז התצוגה והייעוץ בסמיכות למוקד ההשאלה מחד ולמוקד מכירות שירותי יד שרה מסייעת – י.ש.מ לשימוש אישי לטווח ארוך ולא להשאלה. חשיבות שבאה לידי ביטוי מלא בבית יד שרה בנתניה. בשיח הערני שהתפתח הוצגו מצבים של בני משפחה המטפלים ביקירם החולה ובעל המגבלה והם מגיעים למרכזי התצוגה והייעוץ של יד שרה ומבקשים סיוע. כך בין היתר – בנו של קשיש סיעודי שטופל בעבר על ידי האם עד שנפטרה. הבן חש אובד עצות. לבד במערכה מול המשימה שלפניו. אינו יודע כיצד לקבל עזרה בקהילה. שני רוזנפלד מנהלת מרכז התצוגה והייעוץ של יד שרה בירושלים הציגה פתרונות שימושיים להקל על הטיפול וכיצד ניתן להפנות את מבקש הסיוע לקבוצות תמיכה בקהילה – כך בין היתר תכנית יד לתומך של יד שרה וצוותי היחידה לטיפול בית קופות החולים. הוזכרו מסגרות טיפוליות משלימות כמו שיקומוני היום של יד שרה ומרכזי יום לקשיש בערים המקיימים מסגרת טיפולית חברתית ובכך מביאים להקלה על בן המשפחה- המטפל העיקרי. חשוב לא פחות – הידע על אפשרות לבקש ביקורי בית של מתנדבי יד שרה במסגרת אגף שירותי בית וקהילה. הושם דגש על החשיבות שיש לכך שהמטפל לא יזניח את עצמו בעת שהוא מטפל ביקירו. התייחסנו לייאוש ולפאסיביות האופייניים לחלק מהמטפלים הפונים אלינו. שוחחנו על החשיבות של לקיחת מספרי הטלפון שלהם או מייל וייזום קשר מולם כדי לאפשר להם ייעוץ תקשורת קל איתנו וכך גם לשלוח להם מידע באופן שלא ישכח ואולי ישמש אותם לטובה בבית. שוחחנו על החשיבות של הדגמת האביזר שאנו ממליצים עליו ועל העובדה שאם המטפל יכול להתנסות בעצמו באביזר, יש סיכוי רב יותר שישתכנע בנחיצותו ויפעל לקבלתו. בתיאור מקרה נוסף הוצגו בת ואמא. האמא סובלת מדמנציה קלה ומסרבת להשתמש בהליכון על אף שמתקשה בהליכה ועל אף שבתה היא פיזיותרפיסטית והיא המליצה לה להסתייע בהליכון. במפגש עם נציג מקצועי ביד שרה, מתערב גם מתנדב נוסף שמתמחה בציוד יד שרה וכך הוצג מקרה אופייני שבו מתנדבים מקצועיים ומתנדבים שאינם בעלי רקע שיקומי אך בעלי ידע באביזרים השונים מנסים לתת שירות ללקוח, יחדיו. במקרים כאלו, הודגש שאין להתווכח "מעל" לפונה ויש לשים לב לדבריו של המטפל המקצועי המכיר את הבעיה המוצגת על כל מורכבותו. נפגשו עם נגה – עו"ס משירותי בריאות מכבי , בנושא: הנטל על מטפלים משפחתיים. היא הציגה שאלון אשר מודד את העומס על המטפלים המשפחתיים. נגה תיארה בפנינו את תפקיד העו"ס בקופ"ח ואת החשיבות והתרומה הרבה של הגורם הזה במסגרת היחידה לטיפולי בית, המרפאה הגריאטרית של קופ"ח ובניהול קבוצות תמיכה. כל השירותים הללו ניתנים דרך רוב הקופות ויש להכיר ולהפנות אליהם. העו"ס המקצועי קיבל הכשרה בכל הקשור לטיפול במטפלים המשפחתיים ויודע מתי ואיך צריך להתערב במקרים המגוונים והמורכבים המגיעים אליה. החלק הבא במפגש עסק במוקד מצוקה של יד שרה : נחום גיטמן מיד שרה תיאר בפנינו את שירות לחצני המצוקה של יד שרה ובייחוד את המכשיר החדש המסייע באיתור מטופלים במצב חרום ומצוקה בביתם. ניתן לרכוש את המכשיר בכל סניפי יד שרה ולהתקין בקלות בבית. הלחצן עמיד ב-מים וההתקנה בתשלום סמלי. ליצירת קשר עם השירות 6444* או 6447*