יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
דוד רוטנר מדווח מסניף פעיל ומתרחב המושיט יד מסייעת לרבים בקהילה עם צוות מאיר פנים בניהולה של רבקה פלמר

סניף יד שרה בבית שמש עבר בחודשים האחרונים מתיחת פנים. לסניף הוותיק נוספו חדר גדול ומספר חדרים קטנים. בחללים החדשים הוקם מרכז תצוגה וייעוץ החושף בפני המבקרים את קשת העזרים הגדולה שמביאה יד שרה בהשאלה למאות אלפי ישראלים כדי להפוך בית לנגיש ובטוח גם לבעלי מוגבלויות. הוקם גם מרכז ציוד יד שרה מסייעת -י.ש.מ- המיועד לרכש עזרי בטיחות ונוחות לשימוש אישי לטווח ארוך ולא בהשאלה. ובנוסף כחלק מן האסטרטגיה הכוללת של יד שרה לשרות בנות ובני הגיל השלישי – יועמד בעתיד הקרוב גם חדר לרשות צוות "יד ריבה" – הצוות המעניק ייעוץ משפטי לאוכלוסייה המבוגרת. בימים אלה התקיים המפגש הראשון של המתנדבים לאחר השיפוץ. רבקה פלמר, מנהלת הסניף, העבירה הדרכה על ציוד חדש שהגיע ליד שרה כחלק ממחלקת ציוד ייחודי, ציוד שגם ניתן לרכישה בשירותי יד שרה מסייעת. סייעה לה ז'נט ברמן, מרפאה בעיסוק, האחראית על מרכז התצוגה. ז'נט מדריכה את המתנדבים וגם מסייעת ללקוחות הזקוקים לייעוץ. לישיבה הגיעה כמובן גם אלישבע פרינץ, מנהלת המרחב של סניפי ירושלים והסביבה. הסניף בבית שמש פתוח שישה ימים בשבוע בשעות הבוקר וגם בשעות מאוחרות. העיר מתפתחת במהירות ונוספות שכונות חדשות. עם הגידול האוכלוסייה, גם הפעילות בסניף מתרחבת. הסניף ממוקם בשכונה הוותיקה בעיר, רבים מן התושבים בה זקוקים ליד שרה ולשירותיה שאינם מכבידים על כיס המקבל. אך ביקור ב"סתם יום של חול" מראה כי לסניף מגיעים אנשים מכל רחבי עיר, גם תושבי השכונות החרדיות ותושבים מגבעת שרת, ורמת בית שמש א' וג' הרחוקים. יצויין כי סניף ביתי קיים גם ברמת בית שמש ג' והוא משרת את תושבי השכונה. שושנה רצון מתנדבת 15 שנים. לסניף היא מגיעה משריגים-ליאון, זמן נסיעה של כחצי שעה בשעות העומס בבוקר. שושנה: "הייתי חולה ושאלתי את הרב מרדכי אליהו זצ"ל מה לעשות כדי לצאת מהמצב שלי. והוא אמר לי 'לכי תתנדבי ביד שרה'. באתי מיד ובאמת הרגשתי יותר טוב, ומאז – אני פה. התחלתי בתיעוד סיפורי חיים והתגלגלתי להשאלה. אני נהנית מכל שניה. הנה דוגמא: לפני כמה שבועות הגיע אדם וסיפר שאשתו עברה תאונת דרכים. הוא בא לשאול הליכון. הוא אומר שהיא נפגעה בידיים וברגליים. הוא היה אובד עצות. אמרתי לו שהוא צריך הליכון, אבל לא הליכון רגיל אלא הליכון אמות. הוא כמובן לא ידע לא ידע מה זה. הוא נכנס למחסן והוא אומר בפליאה "וואי! זה גדול!!". אחרי חודש וחצי הוא חזר לסניף להחזיר את ההליכון. הוא אמר לי: "תדעי לך, את הצלת את אשתי. היא היתה כל כך חסרת אונים ועם ההליכון הזה שאת הצעת היא יכלה להסתובב. אנשים מגיעים ולא ידעים בכלל מה הם צריכים. אני מבררת עבורם, מצלצלת למרכז בירושלים או מחפשת ומוצאת באתרים שלנו ברשת האינטרנט". לסניף מגיעה אישה מבוגרת עם הבת שלה ו....שלושה הליכונים ורולטורים. היא לא זוכרת מה היא רכשה מיד שרה, מה קיבלה בהשאלה...היא גם לא בטוחה מה היא רוצה. הבת מסבירה שהיא כנראה מחפשת רולטור קל משקל. הן גם מבקשות בהזדמנות אם אפשר לתקן את המעצורים של אחד הרולטורים. קבלת הפנים – חמה. הנכונות לעזור – מקנות לאם ולבת תחושה שהן אורחות רצויות ושהן ייצאו מן הסניף כשכל בקשה מולאה. בסניף מתנדבים גם נפתלי בן יאיר, יותר מ-60 שנה בבית שמש, מתנדב 7 שנים. ירון ניגרי גימלאי צה"ל שבחר להתנדב 4 ימים בשבוע מביא את הנכדה שלו, שלי, בחופשים. היא "אשפית על המחשב. מסבירה לכולם" הוא אומר על הדור הצעיר שלו שהפך חלק מן הצוות בשילוב דורות מרנין לב. סלומון מלכה בוגר התעשייה הצבאית מגיע שלוש פעמים בשבוע ליד שרה. סלומון והחברים מתקנים, משפצים ומדריכים על הציוד. שלושה חבר'ה שנהנים להיות ביחד גם להתנדב וגם כדי לצחוק אחד על השני... השלושה לוקחים את הרולטור של האורחות כמשימה ובודקים אם הם יכולים לתקן אותו ולחסוך את ההובלה לבית המלאכה בירושלים. יש. תוך 15 דקות הרולטור מתוקן "למרות שחסרים פה קצת כלי עבודה", כהגדרתם. הם גם דואגים לחזק את שאר הברגים שברולטור. "אם אתם כבר פה", אומרת המבקרת מבקשת הסיוע, "אולי תוכלו לסדר לי גם את הסל שמותקן לא טוב בהליכון השני". ברצון. זאת מלאכה יותר קלה, ותוך מספר דקות הסל מתוח במרכז ההליכון. ירון מסביר את הפילוסופיה שלו באשר לקבלת הפנים הנכונה לכל מי שמגיע לסניף ומגיעים אנשים הנתונים בלחצים. "כשאתה מקשיב לו, מבין אותו, משדר אמפתיה, מחייך, יש משהו יותר טוב מזה?", הוא אומר. מורן חן, אחראי על שירות יד שרה מסייעת – י.ש.מ. "עכשיו יש הרבה יותר מקום להציג ציוד ולא נצטרך כל הזמן להזמין מירושלים", הוא אומר. מורן גייס תרומת רשת מברזל מאחת החנויות בעיר, וכך מתאפשר לו להציג ללא עומס רב בחדר גם פריטים קטנים ומפנקים בדרך מזמינה להתבוננות. חזרה להשאלה: זהבה דוד מגיעה מהמושב נחם הסמוך. קשה לה להגיע לסניף לאחר פטירת בעלה. יש לה משק ולול, התיחזוק דורש זמן וכח.... אף על פי כן, היא מגיעה ליד שרה פעם בשבוע והיתה שמחה אם היתה לה האפשרות להגיע אפילו פעמיים. זהבה: "ההתנדבות גם מאפשרת לי לצאת מהשגרה ומהמועקה ולנקות את הראש... זה כל כך חשוב לי. ההתנדבות נותנת לי כח". בסניף יודעים לפרגן, ובישיבה החגיגית האווירה מאוד חברית. כולם מביאים כיבוד מהבית, כמו משפחה אחת גדולה. אלישבע מודה לרבקה על ניהול מופתי של הסניף, ורבקה, מודה לכל המתנדבים שבאים לתרום לשיפור איכות החיים של תושבי בית שמש. רבקה: "אנשים כבר נהנים מהתצוגה. מקבלים ייעוץ ונחשפים לציוד חדש. אני מקווה שאחרי שיביאו את כל הציוד לתצוגה והכל יהיה מסודר, אנשים ייצאו כשהם מצוידים עוד יותר בידע חיוני ומשפר איכות חיים".