יום ג', טו’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
צרור עצות טובות למונדיאל - ולא רק -לכל מי שיושב שעות ארוכות מול מסך טלוויזיה או מחשב - מאת שני רוזנפלד מנהלת מרכז התצוגה והייעוץ בבית יד שרה בירושלים

המונדיאל בא עלינו לטובה ועימו קדחת הכדור העגול והרבה שעות ישיבה וצפייה. לשָנִי רוזנפלד, מרפאה בעיסוק ומנהלת מרכז התצוגה והייעוץ של יד שרה – ומה שיותר חשוב: אוהדת נבחרת ברזיל - יש מידע רב שיסייע לכם למנוע פגיעה ביכולת התנועה שלכם לאחר חודש של צפייה במשחקים. נכון שאתם לא תעלו על המגרש. אתם גם לא תבעטו בכדור, אבל גם לכם יש סיכוי להיפצע: ישיבה ממושכת מול המסך הקטן מצריכה ומחייבת כללי התנהגות נכונה – כדי שלא תזדקקו לכיסא גלגלים מיד שרה.... 1. אל תשבו קרוב מדי למסך הטלוויזיה, הפלאסמה או ה-LCD שזה עתה קניתם. לא מומלץ לשבת בחדר חשוך ולאמץ את העיניים. דאגו לתאורה מתאימה שלא תגרום להשתקפות על המסך. בכל רבע שעה דאג לסגור את העיניים לכמה שניות. כדי להפיג את המתח. חייכו לעצמכם בעיניים עצומות (גם אם קבוצתכם בפיגור!). אגב, אם תנקו את זגוגיות המשקפיים - תראו טוב יותר. 2. ישיבה ממושכת על ספה מנופחת מעניקה לכם כרטיס אדום! ספה רכה מדי היא מתכון לכאבי גב תחתון. אם היא קשה מדי – הכאב עובר לישבן. מכל זווית שלא תתבוננו בישיבה הזאת – ארבע שעות רצוף באותה תנוחה הן הזמנה לכאב. שבו על כיסא עם משענת יציבה שתעניק לגב שלכם את התמיכה הנחוצה. כרית קטנה או מגבת מגולגלת בקימור של הגב התחתון תוסיף תמיכה נוספת. המסר שלנו ברור: לא לשבת באותה תנוחה על אותו כיסא או ספה וללא תנועה במשך שעות. לא מול מסך טלוויזיה ולא מול מסך מחשב. גוונו את התנועה. גוונו את תנוחת הישיבה. 3. ישבתם בנחת. שיניתם תנוחה. קיפצתם. הכל טוב ויפה אך אל תשכחו לאוורר את החדר. משב של אויר צח יפה לבריאות. ותוך כדי תנועה לפתיחת חלון – הניעו כתפיים וצוואר. שלא יתפשו לכם. 4. במקום לעודד (או לקלל) בישיבה – עמדו בכל 20 דקות, בצעו כמה צעדי הליכה. פתחו את בית החזה, הרימו ידיים ובצעו כמה נשימות עמוקות ונשוף כשאתם מורידים אותן. אל תשכחו לנענע את אצבעות הרגליים ולמתוח רגליים. נצלו את שידורי ההילוך האיטי כדי לשחרר את שרירי הגב על ידי כיפופים לצדדים. כדאי לכופף גם את הראש לצדדים מדי פעם לשחרר את המתח בעורף ובחגורת הכתפיים. אם המתח גובר עברו לטקטיקת היוגה: שבו ברגליים פסוקות וטפחו קלות בעזרת העקבים ברצפה. זה משחרר מתח ומעניק זרימה טובה יותר של הדם. 5. הקבוצה שאתם אוהדים הבקיעה ? גווווווווווווווווווווווווווול מעולה. זה הרגע בו גם אתם יכולים לקפץ בחדווה ולהניע ידיים. טוב לגב וטוב למחזור הדם. 6. גם אם אינכם יכולים להימנע מאכילה מול מסך הטלוויזיה, תאכלו ב"רגעים מתים" של המשחק. חבל להיחנק ברגע של התרגשות. חוץ מזה, אתם לא זקוקים לקלוריות נוספות. אל תשכחו, למרות שאתם צופים בהם, הם רצים אחרי הכדור- ולא אתם. הימנעו מפיצוחים (עד כמה שניתן...). זה משמין והימצאותם על השולחן ליד הטלוויזיה מסוכנת לתינוקות וילדים קטנים. הכינו מראש מקלות גזר ומלפפונים עם מטבל. 7. צמאים? שתו מים ולא בירה או משקה ממותק. אם אתם צופים במשחק עם חברים, הביאו את השתייה על גבי מגש. חבל להחזיק ארבע כוסות ביד אחת ולאמץ את האצבעות ואת פרק כף היד. 8. המשחק נגמר? יש לכם כמה דקות לפני או בין המשחקים? כדאי ללכת. עשו צעידה של כחצי שעה ליום. אפשר עם מוסיקה ורצוי להניע גם את הידיים. טוב למפרקים, שרירים, עצמות, לב. לאלה שממש לא רוצים ללכת – אפשר להתנדב בניקיון הבית. כאן הרווח כפול: גם תנועה ומאמץ קל תוך כדי רחיצת רצפות והבהקת חלונות – וגם בית נקי. לחובבי היוגה, פלדנקרייז, טאי-צ'י, פילאטיס – העניקו לעצמכם מינון נוסף של תנועה אם אתם מתכוונים להיות צמודים למסך הקטן. התנועה הנוספת תשפר את מאזן הקלוריות. אם תשמרו על כללים אלו, מובטח לכם כי תוכלו להשתתף במשחק הגמר כשאתם בכושר מקסימאלי וללא סימני תשישות. תוכלו להניף את הגביע (תיזהרו מהנורה) יחד עם הקפטן האהוב עליכם.