יום ב', יד’ בסיון תשע”ח
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
חדרה: הסניף לבש חג
כמו בכל חג גם בשבועות הזה ניכרת בבית יד שרה בחדרה היד היוצרת אווירה מאירת פנים למבקשי הסיוע ולצוות גם יחד - ידו של מנהל הסניף עופר שושני (בצילום האמצעי - בכנס מנהלים בקיץ 2016) * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש לסניף חדרה - כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
כך הן מדברות: מתנדבות יד שרה מביאות את המסר היישר מזירת הנתינה
העדויות אומרות הכל: על החברות* הסיפוק בנתינה - והאווירה המשפחתית בסניפים * הקישו כאן למגזין מיוחד לנושאי התנדבות המביא עדויות מן השטח מכל סניפי יד שרה ברחבי הארץ * גם את תוכלי למצוא בסניפים שלנו תפקיד מאתגר ומספק ואוירה משפחתית * התקשרי עכשיו - להתנדבות: 6444* במייל: brandye@yadsarah.org.il* בצילום: אומרים תודה ומביעים הוקרה לאלפי הנותנים בהתנדבות יד לרבים שבזכותם יכולה יד שרה לשרת את המשפחה הישראלית בכל מעגלי החיים
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
באר שבע: תהיו מיכאל
קטע מכתבה ואמירה של מרים פרץ - כלת פרס ישראל על מפעל חיים בתחום חיזוק הרוח היהודית-ישראלית * כותרת המתייחסת למנהל מרכז השירותים של יד שרה בבאר שבע מיכאל בנסון * הופיע בעלון השבת "שביעי" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש לצוות העושה את שליחות הנתינה ולמנהלו - כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
יד תומכת ברחבת ההשאלה
זה עלול לקרות לכל אדם ובכל גיל - הצורך בכלי ריפוי ושיקום כדי להתמודד עם מצב זמני או נמשך של מגבלת תנועה - וברחבת ההשאלה בבית יד שרה (בצילום כאן) ובמעל 100 סניפים ברחבי ישראל אנו מתעדים את המענה היד שרתי: סיוע מיידי ובמאור פנים המשרה רגיעה על הבאים לבקשו * עם אתר בית חדש (הקישו על "לאתר הבית" בכותר האדום למעלה) עיתון שבועי ברשת, ועמוד פייסבוק פעיל אנו מביאים מדי שבוע תיעוד של רגעי חיבור בין מתנדבים לבין מבקשי סיוע * אוהבים לצלם? לכתוב? לתרגם? פנו במייל לצוות אתרי יד שרה * haimsh@yadsarah.org.il * מתנדבים יוזמנו לראיון
תגובות: -1   צפיות: -1
 
רפואה והלכה ביד שרה: לקט תשובות
רב יד שרה הרב יעקב וינר שליט"א, עומד בראש מכון רפואה והלכה ביד שרה * הרב וינר נותן מענה בשאלות הלכתיות- רפואיות * ניתן לפנות במייל machonr@yadsarah.org.il ובטלפון 02-6444590, וכן בכתובת בית יד שרה, שדרות הרצל 124 ירושלים * כאן - לקט תשובות במדורו של כב' הרב באתר e-med -ערוץ החדשות הרפואיות של ישראל
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 8
 
"יד לתעסוקה שווה": עם יד שרה, עכשיו זה קורה * הופכים נגישות למציאות ויוצרים סביבת עבודה המאפשרת תעסוקה לאנשים בעלי מוגבלויות
כך פועלת יד שרה להביא לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה בהליך מהיר ומתגמל למעסיק * כאן: מתוך מסרי הקמפיין המשותף "יד לתעסוקה שווה" של יד שרה, המשרד לכלכלה ולתעשייה והביטוח הלאומי * הועלה לפייסבוק בימים בהם נתוני נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מעידים כי הצורך ביצירת נגישות המאפשרת תעסוקה שווה - חיוני יותר מאי פעם * תודה למתנדבים שלנו השוקדים על תיקון קשת רחבה של כלים המאפשרים נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 759
 
התנדבות - מוסף מיוחד * על האווירה, המסגרת המשפחתית, הסיפוק בנתינה
ברוכים הבאים למוסף המיוחד של יד שרה להתנדבות - הקישו כאן * כל האתגרים * כל הביקושים החמים * יומני מתנדבים * הדיווחים מן השטח על האווירה המשפחתית בסניפים * מה הם כותבים לנו על חווית הנתינה * איך להגיע לראיון ראשון ולמי פונים * האדם הנכון למשימה הנכונה - כך מבוצעת התאמה * כל מה שרציתם לדעת - במוסף ההתנדבות שלנו * שלכם ולשרותכם *בצילום: חוגג התנדבות בארגון המציין 40 שנות נתינה * בטלפון: *6444 - להתנדבות * במייל: brandye@yadsarah.org.il
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
יעקב סוראני מביא מן המקורות

מעשה ביהודי שנקלע לאי בודד. הוא ניהל את חייו על מי מנוחות ודאג לבנות כל מה שהיה צריך. כאשר הגיעה משלחת הצלה לאי, הראה להם בגאווה ממה הוא מתקיים והיכן הוא גר. בין השאר, הציג בפניהם שני בתי כנסת מפוארים שהקים במו ידיו. שאלוהו: למה לך שני בתי כנסת? ענה: אחד בנוסח שלי, שם אני מתפלל, ואחד בנוסח אחר, לשם אף פעם אני לא נכנס... צחוק בצד, אך הסיפור הזה מעלה שאלה נפוצה: בעם ישראל יש עדות כה רבות, מנהגים שונים כל כך ואינספור סוגים של סידורי תפילה, מי צריך את זה? מדוע שלא נקבע מנהגים זהים ונוסח אחיד לכל עם ישראל? פרשת נשא עוסקת בהרחבה בקורבנות שהביאו הנשיאים לרגל חנוכת המזבח. בתחילה רצו הנשיאים להביא את קורבנם יחד, באותו יום. אך האלוקים ביקש שכל נשיא יביא את קורבנו בנפרד, ביום אחר. לכאורה, הנשיאים הגיעו עם הצעה חיובית, מתוך רצון להתאחד. מדוע הורה הבורא להפריד ביניהם? לשם כך יש להבין את מבנה עם ישראל, המשול לגוף האדם. בגוף ישנם איברים רבים, ולכל איבר תפקיד שונה ותרומה ייחודית משלו לתפקוד הגוף. אף שהלב חשוב, אם כל האיברים יהיו לב, הגוף לא יוכל לתפקד. דווקא השוני בין האיברים מאפשר את פעילותו התקינה של הגוף. כך את עם ישראל הרכיבו שנים עשר שבטים בעלי תרבויות ומנהגים שונים. כל שבט תרם גוון משלו לפסיפס המיוחד של העם. נשיאי השבטים חשבו שהאחדות תיווצר באמצעות טשטוש ההבדלים ביניהם, ולכן ביקשו להקריב את קורבנותיהם באותו יום. אך האלוקים חפץ להבליט את היופי הייחודי של כל שבט, שכן רק כך חנוכת המזבח תיעשה בצורה מושלמת. היופי של עמנו הוא דווקא בעושר הרב-גוני של העדות והמנהגים. שימו לב לנופך המיוחד שמוסיפה כל מסורת אבות, הטו אוזן לסימפוניה המורכבת מצלילי העדות השונות התורה היא תורת חיים, תורה אלקוית היא מתאימה לכל סוגי בני אדם בעלי אופי שונה ומגוון. באסרו-חג של חג השבועות כינם פעם הרה"ק רבי בונים מפרשיסרוא זצ"ל את קהל חסידיו ואמר להם: אחר קבלת התורה אמר הקב"ה אל משה: "לך אמור להם שובו לכם לאהליכם" - לא די להם לבני ישראל במה שהתקדשו וקבלו את התורה ביום נתינתה, אלא גם בעת שובם לאוהליהם, כשיחזרו לחיי יום יום יתנהגו לפי דרישות התורה. נשאר מאוחדים גם אחרי קבלת התורה לא נרמוס את הרגל השניה של עצמנו , כולנו גוף אחד! מבור עמוק לגג גבוה חמישים יום בסך הכל עברו מיציאת מצרים עד למעמד הר סיני. יצאנו מבירא עמיקתא (מבור עמוק) לאגרא רמא (לגג גבוה). גם במשך חמישים הימים הללו עברנו תהפוכות ומשברים גדולים. מקריעת ים סוף, שבה אפילו שפחה ראתה מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי – עד לנפילות ומשברים גדולים של תרעומות ומחלוקות: חולשה שריפתה את ידיהם והביאה עליהם את עמלק ככתוב "וַיָּבֹא עֲמָלֵק וַיִּלָּחֶם עִם יִשְׂרָאֵל בִּרְפִידִם" (שם ח) . ומתוך המשברים, הנפילות והרפיון הם עושים תשובה כפי שנאמר "וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי וַיַּחֲנוּ בַּמִּדְבָּר וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר" (שם יט, ב ). מהי תשובתם? שהתאחדו כאיש אחד בלב אחד ככתוב ויחן שם ישראל (עיין רש"י שם. כשם שהאדם יש בו אברים אברים אבל כולם שייכים לגוף האחד, ויש לו לב אחד המשפיע חיים וחיות בכל האברים, כך גם האומה, למרות היותה מחולקת לכאורה לשבטים, התאחדו כאיש אחד וקיבלו את מנהיגיהם משה ואהרון כראש וּכְלֵב, המשפיעים על כל האומה בדרכה ממצרים לירושלים. זה היה התנאי למעמד הר סיני – האחדות הרוחנית והמעשית. עם ישראל אשר יצא זה מכבר מבור הגלות בת האלפיים וחזר לארצו, עוברים עליו גם כן תהפוכות ומשברים, תרעומות ומחלוקות כמעט בכל נושא העומד על הפרק, כחלק מהבירור המוכרח על – מה אנו ומה חיינו, ומה תפקידנו וייעודנו בעולם. וכשם שאחרי חמישים יום זכינו למעמד הר סיני לעיני כל ישראל עד אחרון האנשים, מתוך אחדות, נזכה גם אנו בע"ה להגיע למדרגה שבה כל עם ישראל יתאחד כאיש אחד בלב אחד בארץ ישראל כפי שנאמר גוי אחד בארץ ומתוך כך נזכה ל"ותחזינה עינינו בשובך לציון, ונזכה כולנו במהרה לאורו" ומתוך שאנו נזכה – תזכה גם כל האנושות כדברי הנביא ישעיהו "ומלאה הארץ דעה את ד' כמים לים מכסים". איש או אשה כי יעשו מכל חטאת האדם וגו' והשיב את אשמו בראשו (ה, ו-ז). האדם כשחוטא אינו מרגיש את גודל האחריות, מה הוא מאבד על ידי החטא, כי הלא כל התענוג הוא רק לרגע חולף, ומאידך גורם רעה לעצמו ומאבד בגללו את נפשו רוחו ונשמתו. וזה שכתוב "והשיב את אשמו בראשו", שיתבונן "בראשו", בשכל שבמוח, להבין ולהשכיל כמה הוא מפסיד במעשיו. ואמר "בראשו" דווקא ולא בלבו, כי בעת שאדם עובר עבירה נאטם לבו בקרבו ואינו מסוגל להרגיש כלום, רק השכל אשר בראשו עודנו מוכשר להבין משהו, ומכח ההבנה בשכל יתכן שיתעוררו בו רגשי חרטה ואז גם לבבו יבין מעט את גודל הפגם וההפסד שעשה בחטאיו. דברי שמואל - סלאנים אם הוא נודניק אז הוא יצר הרע בהפטרת השבוע נאמר: ולא יסף עוד מלאך ד' להראה אל מנוח ואל אשתו אז ידע מנוח כי מלאך ד' הוא (שופטים יג). בספר "ישמח לב" מקשה דלכאורה מה ראיה היא שמלאך ד' הוא, מזה שלא יסף להראות עוד אל מנוח, ולמה תלוי זה בזה. ומבאר דהנה ידוע דאין דרכו של היצר טוב לשדל את האדם בתמידות לעשות טוב כמו היצר הרע, דמתגבר על האדם ומתחדש עליו בכל שעה להחטיאו, וכמו שפירש כ"ק אדמו"ר בעל בית ישראל זצוק"ל את הפסוק (פרשת וישב לט, י) "ויהי כדברה אליו יום יום ולא שמע אליה", דהנה אשת פוטיפר הסיתה ליוסף לעשות עבירה לשם שמים כידוע ממדרשי חז"ל, ומנין ידע יוסף האמת דאינה מצד הקדושה, אלא מזה גופא דדיברה אליו יום יום, דצד הקדושה אין דרכה לשדל את האדם בתמידות אלא לפעמים. ומזה גופא הרגיש יוסף דאינה מצד הטוב, ולכן התגבר עליה עכדה"ק. ובזה יתבאר הכתוב כאן דמזה דלא יסף המלאך להראות אל מנוח ואשתו לשדלם עוד ועוד, אלא פעם אחד גרידא, מזה ידעו והוכיחו כי מלאך ד' הוא, והוא מצד הקדושה, ולא להיפוך ח"ו כי כן דרכה של צד הקדושה.