יום ד', ד’ בכסלו תשע”ח
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
 
 
 
כך הן מדברות: מתנדבות יד שרה מביאות את המסר היישר מזירת הנתינה
העדויות אומרות הכל: על החברות* הסיפוק בנתינה - והאווירה המשפחתית בסניפים * הקישו כאן למגזין מיוחד לנושאי התנדבות המביא עדויות מן השטח מכל סניפי יד שרה ברחבי הארץ * גם את תוכלי למצוא בסניפים שלנו תפקיד מאתגר ומספק ואוירה משפחתית * התקשרי עכשיו - להתנדבות: 6444* במייל: brandye@yadsarah.org.il* בצילום של המתנדב אלי כהן: מתנדבות הדרכה במרכז המבקרים - מרכז חווית הנתינה- בעת תירגול הרכבת קביים שיהיה חלק מסיורם של בני נוער במקום
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
ריפוי השיניים שמגיע למרכז ולפריפריה: גם מנהל הסניף מקבל את הבדיקה החיונית
פרופ' יהונתן מן, מומחה מן השורה הראשונה בתחום רפואת השיניים ומי שמלווה את מרפאת השיניים הגריאטרית בבית יד שרה בעת ביצוע בדיקות למנהל סניף יד שרה בבית שאן אשר לסרי* הפעילות באה במסגרת עוד מבצע נרחב של יד שרה בתחום בריאות הפה בזכות סיוע משמעותי של קרן הלמסלי לפעילות מרפאת השיניים - תודה מכולנו* למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרפאת השיניים ולפריצת הדרך של יד שרה בתחום הטיפול הרפואי לרתוקים לביתם - הקישו כאן * את פרופ' מן ואת הנבדק ורעייתו צילמה נורית אגרי - תודה על השיתוף
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
רפואה והלכה ביד שרה: לקט תשובות
רב יד שרה הרב יעקב וינר שליט"א, עומד בראש מכון רפואה והלכה ביד שרה * הרב וינר נותן מענה בשאלות הלכתיות- רפואיות * ניתן לפנות במייל machonr@yadsarah.org.il ובטלפון 02-6444590, וכן בכתובת בית יד שרה, שדרות הרצל 124 ירושלים * כאן - לקט תשובות במדורו של כב' הרב באתר e-med -ערוץ החדשות הרפואיות של ישראל
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 8
 
התנדבות - מוסף מיוחד * על האווירה, המסגרת המשפחתית, הסיפוק בנתינה
ברוכים הבאים למוסף המיוחד של יד שרה להתנדבות - הקישו כאן * כל האתגרים * כל הביקושים החמים * יומני מתנדבים * הדיווחים מן השטח על האווירה המשפחתית בסניפים * מה הם כותבים לנו על חווית הנתינה * איך להגיע לראיון ראשון ולמי פונים * האדם הנכון למשימה הנכונה - כך מבוצעת התאמה * כל מה שרציתם לדעת - במוסף ההתנדבות שלנו * שלכם ולשרותכם *בצילום: חוגג התנדבות בארגון המציין 40 שנות נתינה * בטלפון: *6444 - להתנדבות * במייל: brandye@yadsarah.org.il
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
"יד לתעסוקה שווה": עם יד שרה, עכשיו זה קורה * הופכים נגישות למציאות ויוצרים סביבת עבודה המאפשרת תעסוקה לאנשים בעלי מוגבלויות
כך פועלת יד שרה להביא לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה בהליך מהיר ומתגמל למעסיק * כאן: מתוך מסרי הקמפיין המשותף "יד לתעסוקה שווה" של יד שרה, המשרד לכלכלה ולתעשייה והביטוח הלאומי * הועלה לפייסבוק בימים בהם נתוני נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מעידים כי הצורך ביצירת נגישות המאפשרת תעסוקה שווה - חיוני יותר מאי פעם * תודה למתנדבים שלנו השוקדים על תיקון קשת רחבה של כלים המאפשרים נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 672
שאלת מפתח בתיעוד סיפורי חיים – מפעל שפיתחה יד שרה ובמסגרתו מגיעים מתנדבי יד שרה לבתי קשישים המספרים את סיפור חייהם * במסגרת החתירה למצוינות וההתמקצעות הנמשכת הגיעו מתנדבי ביקורי בית וסיפורי חיים בערד להשתלמות והדרכה בנושא קשב למספר * איך נדע להקשיב? – הקישו כאן * בצילום: מספרת, מתעדת ונכדה (בקרית טבעון): סיפור החיים משמר את המורשת המשפחתית

לשמוע ולהקשיב – לא חד המה. הקשבה היא בחירה תוך יצירת התנאים המאפשרים התמקדות. לצורך קיומה יש צורך גם בבשלות רגשית של המאזין. תוך התעניינות של אמת. ללא שיפוטיות מבקרת. תוך מוכנות להשקעה. דברים שאמרה מרגלית גולדשטיין מאגף שירותי בית וקהילה ביד שרה בהדרכה למתנדבי ערד העושים שליחות חשובה של ביקור בבתי קשישים ותיעוד סיפור חייהם. תודה לרכזת אילנה כהן שהזמינה גם מתנדבים/מתנדבות מתעדים וגם בני ובנות זוג. כשאתה מקשיב אתה נכנס לנעלי המספר. מנסה להבינו. לחוש אותו. ללמוד את מניעיו. כל זאת תוך יצירת תקשורת יעילה, הפגנת סימפטיה ואמפתיה. לא, אתה לא יושב מול המספר מפני שאתה חייב. מפני שזאת עבודה. אתה יושב מולו מפני שאתה רוצה. מפני שאתה באמת ובתמים שואף למצוינות בהבאת סיפורו במילים שלו ובדרך המבטאת את אישיותו ודרך חייו. איך מתחילים שיח? לרוב הצגת העצמי הפותח בשיח באופן ענייני למטרה. מילים פותחות שיח: איך עבר עליך היום? איך את מרגישה? בוא תנסה לשתף אותי ב... במה אתה רוצה לשתף אותי? מעניין , מה שאתה מספר.... ספר לי על... מעניין מאוד... השואל – המקשיב צריך לתת זמן מה כדי לקבל תשובה, לא ללחוץ מיד, לא למהר. נסה לעזור לי להבין... אני מבינה ש... – שיקוף הבנתי מתוך דבריך ש... – הבהרה הדהוד של הדברים שהאדם אומר... מתן לגיטימציה ע"י המקשיב אתה יכול להסביר לי שנית... אני מתאר לעצמי שזה לא קל – גילוי אמפתיה אני פה בשבילך... ולעומת הרצף הזה של פתיחות והקשבה מילים בולמות שיח: נו... תגיע לעיקר... תקצר בדבריך... כן אני יודעת מה שאתה רוצה להגיד לי... גם לי זה קרה... זה הכל? מה הבעיה? מה נשמע? למה זה מפריע לך? המקשיב שואל ומיד גם עונה. שואלים שתי שאלות ביחד. תראה את חצי הכוס המלאה. סיכום השיחה: בוא תגיד משהו טוב שקרה לך השבוע. חזרה בקצרה על העניין שדובר ועל החלטות שהתקבלו אם יתקבלו, תוך כדי הדהוד הנושאים העיקריים. אתה לא לבד, אני כאן בשבילך. בתקשורת, מילים תופסות רק 7% מתכולת השיחה. להן מצטרפות מימיקה, הבעות פנים ותנועות גוף. איטונציה, טון הדיבור, המנגינה, מיקום המילים במשפט. המשוב אחרי ההדרכה: המתנדבות/מתנדבים ובני/בנות הזוג גילו עניין והביעו שביעות רצון והנאה מן השיח.