"הלו? זה מוקד יד שרה? אני שומעת אזעקה. יורים על אילת".
אחת ממספר פניות שהגיעו בימים האחרונים למוקד המצוקה ביד שרה. מקול הפונים עולה חרדה. הם לבד. הם שומעים "צבע אדום". הם מבקשים קול אנושי מרגיע. הם מוצאים אותו.
מנהל המוקד נחום גיטמן: "בעת ירי כמו הירי על אילת מגיעות פניות רבות אל המוקד. אנחנו שומעים בכי. חרדה. המסר של הצוות במוקד בא לחזק. לעודד. להרגיע".
אני מתקשרת אל המוקד הזה אחוזת חרדה. אני לבד בבית. מה אני שומעת בתגובה?
"אנחנו כאן איתך. אנחנו לא מנתקים. אנחנו נשארים על הקו. נעדכן מיד עם תום ההתראות על ירי רקטות אל העיר. אנחנו יודעים לאתר מיד את בני המשפחה. ביקשנו מהילדים שיבואו להיות איתך. את יכולה להיות בטוחה שאם יקרה חס וחלילה משהו – נזעיק מיד עזרה".
אתם נשארים איתי על הקו?
"כמה שתרצי. לא ננתק. אפשר לדבר על כל מה שאת מרגישה. אנחנו מוכנים להזעיק גם שכנים אם צריך. הקו הזה יישאר פתוח".
הקשר אכן מרגיע. די בידיעה שיש אוזן קשבת בצד השני כדי להפחית מתחים. הצוות מעודד את הפונים לפנות לא רק במקרה שיש צורך חס וחלילה בהחשת צוות חרום רפואי. גם כאשר המנוי חש בדידות. פחד. אי שקט.
גיטמן מדגיש את אופיו של המסר: אל תהססו לפנות. לכן אנחנו כאן.
ולא אחת – הצוות יוצר קשר יזום אל מנויים שלא התקשרו מזה זמן. מייעצים לפנות כדי שנדע שהכל בסדר. מייעצים לבדוק את תקינות המכשיר מדי פעם.
היכן כל הפרטים על השכנים ובני המשפחה שאפשר להזעיק?
אני לומדת פעם נוספת כי המידע שמור במערך הממוחשב של המוקד. זמין מיד על המסך לצורך פעולה.
גיטמן: "מבחינתנו חשוב מאד שאדם קרוב למנוי יגיע אליו במצבי חרדה. וטוב שהוא יודע שאנחנו פועלים לשם כך. כל זאת ללא עלויות נוספות. יד שרה מפעילה את המוקד הכי אנושי והכי מתקדם מבחינת הציוד שהוא מפעיל – כולל החיישן שמרגיש אותך, החיישן המתריע על נפילת מנוי גם כשהוא עצמו, הנמצא לבדו בבית, אינו יכול לתקשר ולהסביר את אשר אירע לו".
וכאשר המנוי מתקשה בעברית, בעיקר ברגעי חרדה?
גיטמן: "המוקדנים מדברים עברית ואנגלית ויש לנו ברוב השעות גם דוברי רוסית וצרפתית. ובנוסף לכך כוננים לשפות נוספות – ערבית וספרדית. במידת הצורך ניתן ליצור מיד שיחת ועידה. זמן התגובה של המוקדנית לקריאה הוא שניות ספורות בלבד".
יצאתי רגועה ואף למעלה מזה: שוקלת הצטרפות לצוות.#_lt#div style="text-align#_sc# right;"#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="color#_sc# #0000ff;"#_gt#"הלו? זה מוקד יד שרה? אני שומעת אזעקה. יורים על אילת".#_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="color#_sc# #0000ff;"#_gt#אחת ממספר פניות שהגיעו בימים האחרונים למוקד המצוקה ביד שרה. מקול הפונים עולה חרדה. הם לבד. הם שומעים "צבע אדום". הם מבקשים קול אנושי מרגיע. הם מוצאים אותו.#_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#מנהל המוקד נחום גיטמן#_sc# "בעת ירי כמו הירי על אילת מגיעות פניות רבות אל המוקד. אנחנו שומעים בכי. חרדה. המסר של הצוות במוקד בא לחזק. לעודד. להרגיע".#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="background-color#_sc# #ccffff;"#_gt#אני מתקשרת אל המוקד הזה אחוזת חרדה. אני לבד בבית. מה אני שומעת בתגובה?#_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#"אנחנו כאן איתך. אנחנו לא מנתקים. אנחנו נשארים על הקו. נעדכן מיד עם תום ההתראות על ירי רקטות אל העיר. אנחנו יודעים לאתר מיד את בני המשפחה. ביקשנו מהילדים שיבואו להיות איתך. את יכולה להיות בטוחה שאם יקרה חס וחלילה משהו – נזעיק מיד עזרה".#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="background-color#_sc# #ccffff;"#_gt#אתם נשארים איתי על הקו?#_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#"כמה שתרצי. לא ננתק. אפשר לדבר על כל מה שאת מרגישה. אנחנו מוכנים להזעיק גם שכנים אם צריך. הקו הזה יישאר פתוח".#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#הקשר אכן מרגיע. די בידיעה שיש אוזן קשבת בצד השני כדי להפחית מתחים. הצוות מעודד את הפונים לפנות לא רק במקרה שיש צורך חס וחלילה בהחשת צוות חרום רפואי. גם כאשר המנוי חש בדידות. פחד. אי שקט.#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#גיטמן מדגיש את אופיו של המסר#_sc# אל תהססו לפנות. לכן אנחנו כאן.#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#ולא אחת – הצוות יוצר קשר יזום אל מנויים שלא התקשרו מזה זמן. מייעצים לפנות כדי שנדע שהכל בסדר. מייעצים לבדוק את תקינות המכשיר מדי פעם.#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="background-color#_sc# #ccffff;"#_gt#היכן כל הפרטים על השכנים ובני המשפחה שאפשר להזעיק?#_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#אני לומדת פעם נוספת כי המידע שמור במערך הממוחשב של המוקד. זמין מיד על המסך לצורך פעולה.#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#גיטמן#_sc# "מבחינתנו חשוב מאד שאדם קרוב למנוי יגיע אליו במצבי חרדה. וטוב שהוא יודע שאנחנו פועלים לשם כך. כל זאת ללא עלויות נוספות. יד שרה מפעילה את המוקד הכי אנושי והכי מתקדם מבחינת הציוד שהוא מפעיל – כולל החיישן שמרגיש אותך, החיישן המתריע על נפילת מנוי גם כשהוא עצמו, הנמצא לבדו בבית, אינו יכול לתקשר ולהסביר את אשר אירע לו".#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="background-color#_sc# #ccffff;"#_gt#וכאשר המנוי מתקשה בעברית, בעיקר ברגעי חרדה?#_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#גיטמן#_sc# "המוקדנים מדברים עברית ואנגלית ויש לנו ברוב השעות גם דוברי רוסית וצרפתית. ובנוסף לכך כוננים לשפות נוספות – ערבית וספרדית. במידת הצורך ניתן ליצור מיד שיחת ועידה. זמן התגובה של המוקדנית לקריאה הוא שניות ספורות בלבד".#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt#יצאתי רגועה ואף למעלה מזה#_sc# שוקלת הצטרפות לצוות.#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt# #_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# medium;"#_gt# #_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt#
#_lt#/div#_gt#
|