יום ו', כא’ באדר תשפ”א
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 32
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 19
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 872
מנהל מוקד המצוקה ביד שרה נחום גיטמן על נוהל הרגעה והפחתת חרדה בקרב מנויים * עם נפילת מטח רקטות באילת נרשמו מספר פניות של חששות ומתח גובר – כך מגיבות המוקדניות * כתבת אתרי יד שרה מלאת מלכה יהלום מדווחת * בצילום: מוקדנית בפעולה

"הלו? זה מוקד יד שרה? אני שומעת אזעקה. יורים על אילת". אחת ממספר פניות שהגיעו בימים האחרונים למוקד המצוקה ביד שרה. מקול הפונים עולה חרדה. הם לבד. הם שומעים "צבע אדום". הם מבקשים קול אנושי מרגיע. הם מוצאים אותו. מנהל המוקד נחום גיטמן: "בעת ירי כמו הירי על אילת מגיעות פניות רבות אל המוקד. אנחנו שומעים בכי. חרדה. המסר של הצוות במוקד בא לחזק. לעודד. להרגיע". אני מתקשרת אל המוקד הזה אחוזת חרדה. אני לבד בבית. מה אני שומעת בתגובה? "אנחנו כאן איתך. אנחנו לא מנתקים. אנחנו נשארים על הקו. נעדכן מיד עם תום ההתראות על ירי רקטות אל העיר. אנחנו יודעים לאתר מיד את בני המשפחה. ביקשנו מהילדים שיבואו להיות איתך. את יכולה להיות בטוחה שאם יקרה חס וחלילה משהו – נזעיק מיד עזרה". אתם נשארים איתי על הקו? "כמה שתרצי. לא ננתק. אפשר לדבר על כל מה שאת מרגישה. אנחנו מוכנים להזעיק גם שכנים אם צריך. הקו הזה יישאר פתוח". הקשר אכן מרגיע. די בידיעה שיש אוזן קשבת בצד השני כדי להפחית מתחים. הצוות מעודד את הפונים לפנות לא רק במקרה שיש צורך חס וחלילה בהחשת צוות חרום רפואי. גם כאשר המנוי חש בדידות. פחד. אי שקט. גיטמן מדגיש את אופיו של המסר: אל תהססו לפנות. לכן אנחנו כאן. ולא אחת – הצוות יוצר קשר יזום אל מנויים שלא התקשרו מזה זמן. מייעצים לפנות כדי שנדע שהכל בסדר. מייעצים לבדוק את תקינות המכשיר מדי פעם. היכן כל הפרטים על השכנים ובני המשפחה שאפשר להזעיק? אני לומדת פעם נוספת כי המידע שמור במערך הממוחשב של המוקד. זמין מיד על המסך לצורך פעולה. גיטמן: "מבחינתנו חשוב מאד שאדם קרוב למנוי יגיע אליו במצבי חרדה. וטוב שהוא יודע שאנחנו פועלים לשם כך. כל זאת ללא עלויות נוספות. יד שרה מפעילה את המוקד הכי אנושי והכי מתקדם מבחינת הציוד שהוא מפעיל – כולל החיישן שמרגיש אותך, החיישן המתריע על נפילת מנוי גם כשהוא עצמו, הנמצא לבדו בבית, אינו יכול לתקשר ולהסביר את אשר אירע לו". וכאשר המנוי מתקשה בעברית, בעיקר ברגעי חרדה? גיטמן: "המוקדנים מדברים עברית ואנגלית ויש לנו ברוב השעות גם דוברי רוסית וצרפתית. ובנוסף לכך כוננים לשפות נוספות – ערבית וספרדית. במידת הצורך ניתן ליצור מיד שיחת ועידה. זמן התגובה של המוקדנית לקריאה הוא שניות ספורות בלבד". יצאתי רגועה ואף למעלה מזה: שוקלת הצטרפות לצוות.