יום ד', כג’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול עם ד"ר משה פינלט, מתנדב במרכז המידע הרפואי של יד שרה - "דעת" * בצילום: צוותי "דעת" בפעולה

לפני שנים אחדות הועלה בעיתון זה ראיון שערכתי עם מי שהייתה אז מנהלת מרכז "דעת" בבית יד שרה בירושלים, ישראלה נחשון. היא סיפרה לי על המרכז המופעל בידי מתנדבים, כולם בעלי מקצוע מתחום מדעי הטבע והבריאות – רופאים, אחיות, רוקחים ומדענים. "צוות המתנדבים של 'דעת' הוא מקצועי מאוד, מסור ורחום", אמרה לי. עתה ביקשתי לשוחח עם אחד מהמתנדבים הללו, ד"ר משה פינלט, רופא במקצועו, מומחה בתחום האלרגיה, והוא נענה ברצון. משה, יליד רמת גן, נשוי, אב לשלושה וסב לשתי נכדות, למד רפואה בירושלים, בהדסה עין כרם ובמשך שתים-עשרה שנים היה רופא ילדים. במרוצת השנים התמחה בארצות הברית בנושא חסר חיסוני, בארץ התמחה בתחום האלרגיה, ובתחום זה עבד בשירותי בריאות כללית מאז 1983. בשנים האחרונות, עד שפרש לגמלאות, אף ניהל את מרפאת הראות והאלרגיה בסניף 'רוקח' בירושלים. מאז שפרש, הוא ממשיך לשרת את לקוחותיו כרופא עצמאי פעמיים או שלוש פעמים בשבוע, ויום אחד בשבוע הוא מקדיש להתנדבות במרכז 'דעת' ביד שרה. "מרכז 'דעת' מספק מידע רפואי על מחלות ועל מצבים רפואיים", הוא מסביר, "והמטרה היא להעשיר את החולים בידע נוסף על מה שהם מקבלים מרופאיהם. בדרך זו אנו מקווים לעזור להם לשאת את סבלם ביתר קלות, להתמודד טוב יותר עם מצבם הרפואי ולשאול את הרופאים המטפלים בהם שאלות ממוקדות ומושכלות יותר. הפניות המגיעות למרכז נוגעות לכל תחומי הרפואה. המכנה המשותף לכולן הוא, שמדובר בהן במחלות שכבר אובחנו. "אנחנו מקפידים שלא לאבחן מחלות ולא לתת יעוץ רפואי", מטעים משה, "תפקידנו מסתכם במתן מידע בלבד". אחד הפונים, לדוגמה, גבר בן 65, מציג שאלה על התופעה של יתר לחץ דם. הוא מבקש לקבל פרטים על סיבות, סיכונים וטיפול. "סביר, שהאבחנה נעשתה באופן מקרי במרפאה", מסביר משה. "רופא המשפחה אמר כמה מילים ורשם תרופה. נראה שהמטופל לא קיבל את כל המידע מרופאו בגלל קוצר זמן או עקב העדר תקשורת ביניהם. מטרתנו היא להעניק לפונה מידע, כך שיבין למה הוא נוטל את התרופה, ממה עליו להימנע ומדוע, ואיזה מעקב עליו לעבור". פניות רבות אחרות קשורות להפרעת קשב. זהו מצב שמעורר שאלות רבות: האם יש צורך בטיפול תרופתי? האם יש טיפול אחר בתופעה? והמתנדבים משתדלים לספק מענה בכל הקשור למגוון דרכי הטיפול במצב, כדי שההורה ידע על מה להתייעץ עם רופא המשפחה. מתנדבי 'דעת' מספקים תשובות לכל מכלול השאלות, לאו דווקא בתחום התמחויותיהם. כדי לשמור על אובייקטיביות מרבית, אין הם מעבירים מהידע האישי שצברו בשנות עבודתם, אלא כל הידע שאוב ממקורות העוסקים בנושאים רפואיים, מרביתם ברשת האינטרנט ומיעוטם בספרות המודפסת. "חסרונם של הספרים הוא, שהידע שבהם מתיישן ברבות השנים, בעוד שאתרי האינטרנט מתעדכנים כל הזמן", מבהיר משה. חלק מאתרי האינטרנט פתוחים לרופאים ולבעלי מקצוע בלבד, אך רובם פתוחים ונגישים לקהל הרחב, וכל אחד יכול להיחשף אליהם. כיוון שכך, עיקר תפקידו של המתנדב הוא לסנן אותם, להוציא מתוכם את האינפורמציה המגיעה ממקורות לא מהימנים, מפרסומים מסחריים המתחזים למידע רפואי ומלא מעט שרלטנים המעמידים פני מומחים רפואיים. כל המתנדבים הם בעלי רקע מקצועי בשטחים הנוגעים לרפואה, לכן החומר היוצא מכאן הוא מסונן, מבוקר, מהימן ומגובה במחקר. באחרונה, כיוון שהמידע ברשת הוא רב ונגיש, פחת מספר הפונים. עם זאת, עדיין מגיעות ל'דעת' פניות לא מעטות מאנשים שהרשת אינה נגישה להם, או כאלה המבקשים להפריד את המוץ מן התבן, את הטפל מהעיקר, ולקבל מידע אמין וממוקד. משה מבקש להדגיש את תפקידה של המזכירות בעבודת הצוות: בשלב הראשון, הפנייה מגיעה בטלפון למזכירות, וכאן היא נענית בידי מתנדבים שהוכשרו במיוחד לתפקיד זה. הם עוזרים לפונה לנסח שאלות בהירות וממוקדות ומקלידים את פרטי הפנייה למחשב. בשלב השני בוחרים המתנדבים את הפניות מתוך המאגר שהצטבר, וכיוון שהשאלות מנוסחות היטב, קל להם יותר ללקט את המידע. התשובות ניתנות תמיד בכתב, מתוך מקורות המידע, בציון מראה מקום מדויק. אין מתרגמים מאמר משפה לשפה – לכך דרוש רקע מקצועי בתרגום – ולא משנים אף מילה בחומר הכתוב. רק מדגישים בצבע את עיקר הדברים הנוגעים ישירות לשאלה שנשאלה. בכל מקרה, תמיד מוטבעת על המאמר חותמת המבהירה שמדובר במידע בלבד, לא בהמלצה. משה נהנה מאוד ממעשה ההתנדבות שלו. הוא שמח לתרום מהידע הרב שצבר לאנשים הזקוקים לעזרה. "כשאני בודק את המידע שאני מעביר למטופל, אני יודע שעשיתי משהו לטובתו, אולי הקלתי עליו, אולי שיפרתי את יכולת ההחלטה שלו באשר להמשך הטיפול", הוא מסכם בסיפוק.