יום ב', יא’ באדר ב' תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
ראשון לציון: יש איפורים בפורים
בשיקומון בית יד שרה בראשון לציון אווירת פורים הכוללת איפור מכל הלב * תודה לתלמידות מגמת עיצוב ובית הספר בני ארזים שהגיעו עם המורה דולי – כמנהגן בכל שנה – והביאו עימן שמחה * ועוד באורחים הצעירים שהעלו חיוך: תלמידי כתה י"א בבית הספר גן נחום בראשון לציון * תודה למנהלת השיקומון גלית מוסרי שהביאה לנו את הצילומים כאן ולמעלה מימין באלבום הצילומים הנעים את הצילומים מס. 5-7* * ועוד באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין - לקט צילומים משמחת פורים בשיקומון בית יד שרה ברושלים - תודה לכתב וצלם אתרי יד שרה המתנדב אלי כהן (צילומים 1-4) * הדר זליגר שיגרה צילומים (8-10) משיקומון בית יד שרה ברעננה אליו הגיעה להקת ברוש * ולהרבות שמחה - המשתקמים הכינו בחוג לקרמיקה משלוח מנות קטן לכל מתנדב - עם פתק מרגש של תודה
תגובות: 0   צפיות: 5
 
 
מודיעין: בת ציון ממשיכה להגיע משמרת
כשמתחילים בשליחות של נתינה – לא רוצים להפסיק * בת ציון רוטשטיין היא הבת של עדינה רוטשטיין, מרפאה בעיסוק, מתנדבת ביד שרה * דיווחנו בעבר על המתנדבת הצעירה שלנו, בת ציון - ואנו שמחים לראותה מתמידה בהגעה אל המשמרת במרכז התצוגה בבית יד שרה במודיעין * על דברי המנהל אלי רוזנברג לצוות רוטשטיין – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 9
 
 
 
הצטרפו לצוות המתעד עשייה ונתינה - גם בשירותי יד שרה מסייעת
היא באה לשירותי יד שרה מסייעת - י.ש.מ (לאלה המעדיפים לרכוש כלים לשימוש אישי לטווח ארוך ולא להשאלה) - ומצאה בחנות הנמצאת ברחבת הכניסה בבית יד שרה את מה שחיפשה (כולל שירות אדיב וחם עם חיוך רחב) * רוצים לתעד רגעים של נתינה במילים או במצלמה? הצטרפו למערכת אתרי יד שרה * מתנדבים יוזמנו לראיון * כתבו ל-haimsh@yadsarah.org.il
תגובות: 0   צפיות: 13
 
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול עם ד"ר משה פינלט, מתנדב במרכז המידע הרפואי של יד שרה - "דעת" * בצילום: צוותי "דעת" בפעולה

לפני שנים אחדות הועלה בעיתון זה ראיון שערכתי עם מי שהייתה אז מנהלת מרכז "דעת" בבית יד שרה בירושלים, ישראלה נחשון. היא סיפרה לי על המרכז המופעל בידי מתנדבים, כולם בעלי מקצוע מתחום מדעי הטבע והבריאות – רופאים, אחיות, רוקחים ומדענים. "צוות המתנדבים של 'דעת' הוא מקצועי מאוד, מסור ורחום", אמרה לי. עתה ביקשתי לשוחח עם אחד מהמתנדבים הללו, ד"ר משה פינלט, רופא במקצועו, מומחה בתחום האלרגיה, והוא נענה ברצון. משה, יליד רמת גן, נשוי, אב לשלושה וסב לשתי נכדות, למד רפואה בירושלים, בהדסה עין כרם ובמשך שתים-עשרה שנים היה רופא ילדים. במרוצת השנים התמחה בארצות הברית בנושא חסר חיסוני, בארץ התמחה בתחום האלרגיה, ובתחום זה עבד בשירותי בריאות כללית מאז 1983. בשנים האחרונות, עד שפרש לגמלאות, אף ניהל את מרפאת הראות והאלרגיה בסניף 'רוקח' בירושלים. מאז שפרש, הוא ממשיך לשרת את לקוחותיו כרופא עצמאי פעמיים או שלוש פעמים בשבוע, ויום אחד בשבוע הוא מקדיש להתנדבות במרכז 'דעת' ביד שרה. "מרכז 'דעת' מספק מידע רפואי על מחלות ועל מצבים רפואיים", הוא מסביר, "והמטרה היא להעשיר את החולים בידע נוסף על מה שהם מקבלים מרופאיהם. בדרך זו אנו מקווים לעזור להם לשאת את סבלם ביתר קלות, להתמודד טוב יותר עם מצבם הרפואי ולשאול את הרופאים המטפלים בהם שאלות ממוקדות ומושכלות יותר. הפניות המגיעות למרכז נוגעות לכל תחומי הרפואה. המכנה המשותף לכולן הוא, שמדובר בהן במחלות שכבר אובחנו. "אנחנו מקפידים שלא לאבחן מחלות ולא לתת יעוץ רפואי", מטעים משה, "תפקידנו מסתכם במתן מידע בלבד". אחד הפונים, לדוגמה, גבר בן 65, מציג שאלה על התופעה של יתר לחץ דם. הוא מבקש לקבל פרטים על סיבות, סיכונים וטיפול. "סביר, שהאבחנה נעשתה באופן מקרי במרפאה", מסביר משה. "רופא המשפחה אמר כמה מילים ורשם תרופה. נראה שהמטופל לא קיבל את כל המידע מרופאו בגלל קוצר זמן או עקב העדר תקשורת ביניהם. מטרתנו היא להעניק לפונה מידע, כך שיבין למה הוא נוטל את התרופה, ממה עליו להימנע ומדוע, ואיזה מעקב עליו לעבור". פניות רבות אחרות קשורות להפרעת קשב. זהו מצב שמעורר שאלות רבות: האם יש צורך בטיפול תרופתי? האם יש טיפול אחר בתופעה? והמתנדבים משתדלים לספק מענה בכל הקשור למגוון דרכי הטיפול במצב, כדי שההורה ידע על מה להתייעץ עם רופא המשפחה. מתנדבי 'דעת' מספקים תשובות לכל מכלול השאלות, לאו דווקא בתחום התמחויותיהם. כדי לשמור על אובייקטיביות מרבית, אין הם מעבירים מהידע האישי שצברו בשנות עבודתם, אלא כל הידע שאוב ממקורות העוסקים בנושאים רפואיים, מרביתם ברשת האינטרנט ומיעוטם בספרות המודפסת. "חסרונם של הספרים הוא, שהידע שבהם מתיישן ברבות השנים, בעוד שאתרי האינטרנט מתעדכנים כל הזמן", מבהיר משה. חלק מאתרי האינטרנט פתוחים לרופאים ולבעלי מקצוע בלבד, אך רובם פתוחים ונגישים לקהל הרחב, וכל אחד יכול להיחשף אליהם. כיוון שכך, עיקר תפקידו של המתנדב הוא לסנן אותם, להוציא מתוכם את האינפורמציה המגיעה ממקורות לא מהימנים, מפרסומים מסחריים המתחזים למידע רפואי ומלא מעט שרלטנים המעמידים פני מומחים רפואיים. כל המתנדבים הם בעלי רקע מקצועי בשטחים הנוגעים לרפואה, לכן החומר היוצא מכאן הוא מסונן, מבוקר, מהימן ומגובה במחקר. באחרונה, כיוון שהמידע ברשת הוא רב ונגיש, פחת מספר הפונים. עם זאת, עדיין מגיעות ל'דעת' פניות לא מעטות מאנשים שהרשת אינה נגישה להם, או כאלה המבקשים להפריד את המוץ מן התבן, את הטפל מהעיקר, ולקבל מידע אמין וממוקד. משה מבקש להדגיש את תפקידה של המזכירות בעבודת הצוות: בשלב הראשון, הפנייה מגיעה בטלפון למזכירות, וכאן היא נענית בידי מתנדבים שהוכשרו במיוחד לתפקיד זה. הם עוזרים לפונה לנסח שאלות בהירות וממוקדות ומקלידים את פרטי הפנייה למחשב. בשלב השני בוחרים המתנדבים את הפניות מתוך המאגר שהצטבר, וכיוון שהשאלות מנוסחות היטב, קל להם יותר ללקט את המידע. התשובות ניתנות תמיד בכתב, מתוך מקורות המידע, בציון מראה מקום מדויק. אין מתרגמים מאמר משפה לשפה – לכך דרוש רקע מקצועי בתרגום – ולא משנים אף מילה בחומר הכתוב. רק מדגישים בצבע את עיקר הדברים הנוגעים ישירות לשאלה שנשאלה. בכל מקרה, תמיד מוטבעת על המאמר חותמת המבהירה שמדובר במידע בלבד, לא בהמלצה. משה נהנה מאוד ממעשה ההתנדבות שלו. הוא שמח לתרום מהידע הרב שצבר לאנשים הזקוקים לעזרה. "כשאני בודק את המידע שאני מעביר למטופל, אני יודע שעשיתי משהו לטובתו, אולי הקלתי עליו, אולי שיפרתי את יכולת ההחלטה שלו באשר להמשך הטיפול", הוא מסכם בסיפוק.