יום ג', טו’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
הם מבטאים את אהבתם ליד שרה בהפקת סרטונים מרגשים המביאים את דברים של מתנדבים ומובילי דרך * בני כהן שהכין את "סירטון המיליון" ואלי כהן המשלב הדרכה בחדר המחשבים בשיקומון עם הדרכת מבקרים במרכז חווית הנתינה ודיווח וסיקור מצולם לחדשות השבוע ביד שרה מדברים עם כתבת יד שרה מלאת מלכה יהלום על שפת המצלמה שלהם * הם מתבטאים באמצעות העדשה - כל אחד ושפתו האישית – אך המסר המשותף לשניהם: יש ליד שרה ייחוד אנושי, מקצועי ומקיף המציב אותה ואת מתנדביה בצמרת המגזר השלישי * מדריך לצוותי הפקה בסניפים: כך נתעד יחד רגעים שכולנו רוצים לזכור * בצילום: לקט של צופים ומתנסים בעשייה התנדבותית לאורך מסלול הסיור בחווית הנתינה הישראלית - ממצלמתו של אלי כהן

בני כהן: מר ישראלי קם בבקר ורוצה לעשות טוב – זאת יד שרה. בני כהן, דובר באגף יחסי ציבור: "אנחנו נמצאים בעידן של שינוי טכנולוגי מהיר. התקשורת נעה ועברה שינויים רבים. מהעיתון לרדיו. מהרדיו לטלוויזיה ועכשיו לרשת האינטרנט. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לשינויים הטכנולוגיים. סירטון אחד יכול לעשות פעולת הסברה יעילה יותר מאלף מילים. ראינו זאת בקליפ הוידיאו שהכנתי על הטפ-צפה, המכשיר למניעת שיכחת תינוק ברכב, סירטון שזכה למיליון צפיות בפייסבוק של תכנית "הצינור". לא היינו מגיעים לכך בתקשורת כתובה. אמרו שצילום אחד שווה לפעמים אלף מילים. וסירטון אחד יכול להיות שקול נגד צילומים רבים. קיבלת נושא ומספר ימים להכנת סירטון הסברה לאגף יחסי ציבור וגיוס משאבים ביד שרה. מה קורה עכשיו? השלב הראשון הוא חשיבה, לימוד הנושא והכנת תסריט שהוא הבסיס לסרט. לאחר מכן סיור מקדים בשטח. מציאת דמויות מתאימות המבטאות בדרך הטובה ביותר את העשייה הטובה בתחום המסוקר ולבסוף הצילום והעריכה השומרת על קצב ומרתקת את הצופה. יש להתאים כמובן לסרטון מוסיקה מתאימה לאופיו". יש צורך לשלב דמויות מוכרות? "סלבריטאים"? יש סרטונים רבים שהייתי שמח לשלב בהם סלבריטאים. כמובן שנוכחות כזאת מוסיפה רייטינג, מספר הצפיות בהתאם. אך יש אחרים שבהם כל אדם מן השורה יוכל להעביר בהם בהצלחה רבה את המסר אם הוא מבין את החשיבות של ההסברה ואם הוא מאמין ביד שרה ואוהב את הדרך בה יד שרה הופכת חזון למציאות. כך למשל הסרטון על הטפ-צפה, המכשיר למניעת שיכחת תינוק ברכב, שבו המסר עובר דוקא מפני שכל משפחה שצופה בו מזדהה עם הדמות של האב המופיעה בו - והוא איננו "סלבריטאי". יש אכויות מיוחדות ורבות ליד שרה שהוא ארגון של כולם. לא רק של אנשי מקצוע. מר ישראלי שקם בבקר ורוצה לעשות טוב – זאת יד שרה. כדי להעביר את המסר הזה די לתת למתנדבים שלנו לומר את דברם והם עושים זאת מכל הלב ובשפת יד שרה. משפט סיכום? "אני מאד נהנה מן התהליך היצירתי הזה ועם הצוות היעיל והמקצועי של אגף יחסי ציבור וגיוס משאבים". אלי כהן: כל אדם ביד שרה הוא עולם ומלואו. "כשהגעתי ליד שרה כמתנדב בשיקומון לאחר 25 שנות שירות במשטרת ישראל גיליתי בשלבים את היופי שבארגון הזה. בעזרת מצלמה קטנה התחלתי לצלם ולאחר מכן להכין סרטי וידיאו קטנים ולהעבירם לעורך חדשות השבוע ביד שרה – חיים שיבי. ואכן הצילום הנכון ברגע הנכון מביא עימו עוצמה רבה. אני אוהב את יד שרה. התחלתי להדריך בחדר המחשבים בשיקומון ולהסתובב בבית יד שרה בירושלים וגיליתי שכל אדם כאן הוא עולם ומלואו. חיים אמר לי תתחיל בנוסף לכתוב ולצלם. תתעד גם בוידיאו. כך זה התחיל. ואחר כך הפכתי בנוסף גם למדריך במרכז המבקרים, מרכז חווית הנתינה הישראלית. גיליתי גם את הקשר בין יד שרה לבין כל שדרות העם בישראל. אוהבים את יד שרה צעירים ומבוגרים ויש אמון רב והערכה רבה לתרבות הארגונית של מתן שירות באהבה. יש בכל יום כאן רגע של החיבור האנושי המדהים בין מתנדבים לבין מבקשי סיוע. וכל זה בא לידי ביטוי בצילומים ובכתבות שלי. אחר כך בסירטונים שהתחלתי להכין". הצילומים של אלי הם חלק מפירסומי יד שרה. באתר הבית, בחדשות השבוע בעברית ובאנגלית, בלוחות השנה. אך הוא אינו מוותר על וידיאו כחלק מרתק מתהליך היצירה "ואני כל פעם מתלהב מחדש מהעברת מסרי יד שרה בכל הכלים. הרצאה לפני מבקרים. צילום. וידיאו". אלי מדבר בסיפוק רב על המבקרים הרבים שהוא מדריך ומאחר ואינו מסתפק במשימה אחת - כמובן גם מתעד: "כשהם מגיעים לבית יד שרה חלק מאמין כי יד שרה היא בעיקר ארגון להשאלת כלי ריפוי ושיקום. כשהם יוצאים מסיור הם נפעמים. גילו עולם שלם של חסד עם מספר רב של שירותי העצמה לכל המשפחה ובכל שלבי החיים". משפט סיכום? "כשאתה עושה טוב לאחרים – אתה עושה טוב לעצמך". והמסר של כהן את כהן למנהלי סניפים וצוותי קשרי קהילה ביד שרה עולה מן השיחה והוא ברור: אפשר לכתוב ולדווח. זה חשוב. אבל לפעמים, ברגעים היפים של חיי הסניף, מומלץ לשלוף מצלמה ולצלם. הפנים הקורנות של אלה שנותנים מעצמם – הם סיפור בפני עצמו. הזמינות של מכשירים סלולריים בעלי יכולת צילום וגם צילום וידיאו – מאפשרת הנצחת רגעים רבים בחיי הסניף. בחגים הבאים עלינו לטובה. בהרמות כוסית. בביקור של ראשי עיר ונכבדי קהילה, באירוח תורמים, ביום הולדת של מתנדב – שלפו את הסלולרי וצלמו סטילס (צילום דומם) או וידיאו ורצוי גם וגם. צלמו ושלחו אלינו למערכת אתרי יד שרה לידי העורך חיים שיבי במייל haimsh@yadsarah.org.il חשוב למצולמים, חשוב לאגף יחסי ציבור וגיוס משאבים המביא את המסר לרבים ומעודד התנדבות – ותרומה – כדי שנוכל יחד לתת יותר לרבים יותר.