יום ג', כב’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כשאתם באים למרכז תצוגה וייעוץ ביד שרה אתם מקבלים את המסר הזה – והרבה יותר * כתבת אתרי יד שרה מלאת מלכה יהלום בשיחה עם מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ דבורה רויטמן

כשבאים לראיין את מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ דבורה רויטמן – יש להתאזר בסבלנות. אם יש מבקש ייעוץ בקירבתה בממלכת התצוגה בקומה השניה בבית יד שרה, יש לו עדיפות. דבורה אינה מתפנית לראיון עד שסיימה לסייע לאם ולבת בחיפוש משותף אחר כיסא גלגלים שיתאים יותר לבת, צעירה בת 27 המרותקת לכיסאה אך מבקשת לנוע עימו בנוחות. האם מגדירה שוב את היעד: יותר תנועה משמעותה יותר עצמאות לבת. איך עושים זאת? דבורה מתבוננת בצעירה. בוחנת את היכולות. את כיסא הגלגלים. את הדרך בה מפעילה אותו היושבת עליו. לומדת גם את השירותים בקהילה בה מתגוררת הצעירה כדי לחברה אל תשתית רחבה יותר של עזרים בנוסף למה שיש ליד שרה להציע – ויש הרבה. דבורה באה עם ידע מקצועי רב וניסיון של שנים למשימה המאתגרת של ניהול מרכזי התצוגה והייעוץ בסניפי הדגל של יד שרה ברחבי הארץ. אך בכל יום, בשדה העשייה והנתינה, ממשיכים ללמוד. ממשיכים לצבור ניסיון. "עשיתי הרבה תפקידים בקהילה. היו לי תפקידי ניהול ותפקידי קליניקה, עשייה בשטח. עבדתי בבתי חולים וגם בקופת חולים. אני מרפאה בעיסוק בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת בוסטון ותואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים", סיפרה. וביד שרה? "אני נמצאת ביד שרה כבר עשר שנים ואחראית על כל מרכזי התצוגה בארץ: בתל-אביב, מודיעין, רעננה, באר-שבע, חיפה, קריית-שמונה והמרכז בנתניה כרגע נמצא בשיפוץ. מרכז תצוגה חדש נפתח לא מזמן בחדרה ואנו בונים כרגע חדר תצוגה בבית חולים בילינסון בפתח-תקווה בשיתוף מלא עם בית החולים. חדר התצוגה הגדול ביותר בארץ, בניהולה של שני רוזנפלד, נמצא בבית יד שרה בירושלים. שני היתה הראשונה שהגתה וגיבשה את תפישת השרות הרחב והכולל במרכזי התצוגה כבר לפני 25 שנה ומימשה את הידע והניסיון בהצלחה רבה בירושלים. שני ודבורה נפגשו עוד כשהיו סטודנטיות באוניברסיטת בוסטון, במעונות, יש להן שפה משותפת – והיא מקצועית ואנושית. לעזור ולהקנות ידע – כי ידע הוא כח לטפל נכון. מרכז תצוגה הוא מקום רב תכליתי. מבקשי סיוע ובני משפחות מגיעים ומתבוננים מקרוב מאד באביזרי הריפוי והשיקום ההופכים את הבית לנגיש ובטוח יותר. 100 מתנדבים עומדים לרשותם ברחבי הארץ כדי להדריך, להשיב לשאלות, לאפשר התנסות ראשונית כדי לדעת האם הישיבה על כרית זאת או אחרת למשל – היא המתאימה לפונה לסיוע. לצד המתנדבים פועלים גם אנשי מקצוע בעלי הכשרה מיוחדת בתחומי השיקום כדי להשלים את תמונת המידע המלא הנמסר לפונים. הן פנים אל פנים והן בהשלמות אם צריך בכתב, כולל שורת מדריכים מפורטים שהוכנו במרכז התצוגה והם מוסיפים לפונה ידע על הדרך הנכונה להיערך למצבו ולהפעיל כלים שישפרו את איכות חייו. לתכנן את בניית מרכזי התצוגה. להשיג את הציוד. לגייס מתנדבים. להכשיר מתנדבים. לשלב אנשי מקצוע מיומנים בהדרכות. להכין חומרי הדרכה וביותר משפה אחת. על כל אלה מנצחת דבורה ביד מקצועית רמה ובמאור פנים. הקמת מרכז תצוגה מתאפשרת גם בזכות הנכונות של הצוות המקומי בכל סניף – המנהל ושורת המתנדבים – להירתם למשימה יחד. לגייס את המתנדבים הנוספים בשיטת חבר מביא חבר. להתאים את המקום לצורך המיוחד של תצוגה והדרכה. מבטא אמריקני קל גם אחרי 31 שנות עשייה בישראל, חיוך יד-שרתי שמאיר את מרכז התצוגה, נכונות לעזור לכל אדם. ויש רבים. אדם נכנס למרכז התצוגה והייעוץ בסניף של יד שרה והוא רואה מיד בכניסה שורת עזרים העומדת לרשותו. כשהוא נשאב פנימה הוא מגלה כי ניתן להשיג כלי ריפוי ושיקום נוספים שהוא לא ידע עליהם כשהגיע. לא רק לאמבט, לחדר השינה, לכורסה שמול הטלוויזיה – גם למטבח. הכל – כדי לקיים שיגרת חיים בטוחה ולהמשיך את החיים ככל שרק ניתן במקום הטוב ביותר לשיקום והחלמה – בבית בחיק המשפחה האוהבת ולא במוסד שיקומי. במקביל – שרשרת ההדרכות נמשכת כל העת והמתנדבים בסניפים עוברים העשרת וריענון ידע. מי שמעדיף לקרוא חומר בשעתו הנוחה מוצא אותו נגיש ומוכן באתרי יד שרה. אחרי כל השנים האלה של עשייה והתמקצעות, מדגישה דבורה, גם אני לומדת בכל יום משהו חדש שלא ידעתי קודם. ללמדך: התמקצעות היא תהליך נמשך. ביד שרה לא דורכים במקום. הפיתוח האחרון. הכלי השיקומי שיצא זה עתה מפס הייצור. וגיוס כל הידע שהצטבר ביד שרה ובבתי המלאכה שלה כדי להתאים לפונה את הפתרון האישי המיוחד לו. העצמת הידע, אומרת דבורה, מתבצעת גם בתוך כדי תקשורת והחלפת תובנות בין מרכזי התצוגה בסניפים. לומדים יחד מן הניסיון המשותף. חשוב לה מאד להעצים את המתנדבים ולא רק בידע חדש. גם במילה טובה של הערכה למאמץ שהם משקיעים. והכל – בחיוך וברוח טובה שהיא דוגמא לדרך בה מתנהלת התקשורת בתוך יד שרה ובין מתנדביה – ובין המתנדבים לבין הפונים לסיוע. את רואה בתפקיד הזה חזון? מצווה? שליחות? "הלכתי ללמוד את המקצוע בגלל סקרנות. זה עניין אותי וזאת אכן משימה יצירתית. אני מאמינה בזכות הפונים לקבל את הסיוע הטוב ביותר וביכולת שלנו להעניק אותו. האתגר הוא להעביר ולהטמיע מידע המאפשר את המשך החיים בבית. במבצרו של אדם. את המידע הזה יכולים ללמוד גם אלה שאין להם רקע מקצועי. חשוב לא פחות – לתקן ולהדריך נכונה כאשר מגיעים כאלה הסבורים שהם יודעים כיצד לטפל נכון בבן משפחה חולה ומשתקם אך לפעמים הם טועים. לא מובן מאליו שאדם – גם עם רצון טוב ונכונות רבה – יודע כיצד לטפל בחולה. גישתם עלולה, חלילה, להחמיר את מצבו. יש פצע ישיבה או שכיבה ממושכת. איך מקלים על החולה? איך מעבירים נכון אדם חולה ממיטתו אל כסא הגלגלים? אנחנו מציעים תיקון מתחייב מקצועי, מונעים פגיעה – מקדמים את הטיפול המשקם הראוי". לפעמים, בשל הלחץ הנפשי של המטפל, חשובה גם הדרך בה מועברת ההדרכה, תוך הרגעה והעצמה. מגיע בן שאביו ישתחרר מחר מבית החולים. כיצד יתמודד? התחושה של יד מכוונת מקצועית וברת סמכא מסייעת לכוון. כדי לעשות זאת יש לשאול את השאלות הנכונות. להפוך את הפונה לשותף למציאת הפתרון. המסר: נכון, אתה מול אתגר מורכב המחייב לימוד נוסף – אך אתה לא לבד. עם הידע שלנו – עם הרצון הטוב שלך ושלנו לשמור על יקירך בבית ולאפשר לו להישאר בבית– נצליח.