יום ה', טז’ באדר א' תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
יומנו של מתנדב (2): מהמצאותיו של ד"ר לוי
בבית יד שרה במודיעין קוראים לו ד"ר לוי, רופא למחלות פנימיות של כיסאות גלגלים * אך המתנדב היקר הוא גם ממציא סדרתי והשבוע: א. מכשיר המקל על הורדת גלגלים מן הכיסא * ב. מתלים נוחים לכל חלוקי המתנדבים כשעל כל חלוק שמו של המתנדב וכ-ו-ל-ם מתייצבים בסדר מופתי על המתלה על פי סידור המשמרות והימים * עוד על צוות מודיעין - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
מבקרים מרכיבים הליכונים -1998
מבקרי יד שרה לאורך השנים הוזמנו לקחת חלק פעיל בחוויית הושטת סיוע פעיל לאחר מתוך איכפתיות לגורלו - מסורת מגובשת שבאה לידי ביטוי מלא בהקמת מרכז המבקרים המרגש - מרכז חוויית הנתינה * לארכיון הסרוק שלנו המביא רגעים של נתינה בשפת עדשת המצלמה - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
תמרור אדום
כל הסיבות שבעולם להעצמת התכנית פורצת הדרך של יד שרה לאישפוז בית הנעה אל השלב המתקדם שלה – רפואה מרחוק * פרופ' מיכאל שכטר, קרדיולוג בכיר, בית החולים שיבא, תמונת מצב על הצפיפות והעומס על מערכת הבריאות 2019 * ראו באתר "גלובס" * בצילום: התקשורת מתעדת מערך כלי ריפוי ושיקום כולל מיטת בית חולים שצוותי יד שרה מביאים כל הדרך לבית החולה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום של המתנדב אלי כהן: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: -1   צפיות: -1
מתנדבת ההשאלה אתי ישראלי כותבת ביומנה על רגע של שירות מכל הלב וגם על דוגמא אישית המניעה אותה ואלפי מתנדבים בסניפי יד שרה ברחבי ישראל - הקישו כאן * כתב וצלם אתרי יד שרה המתנדב אלי כהן תיעד בדרכו שלו את שלושת שלבי השירות המיטבי ברחבת ההשאלה בבית יד שרה: 1. התאמה מוקפדת ומקצועית של ציוד רפואי-שיקומי לזקוקים לו - כאן: קביים 2. קשב ומאור פנים לפונה והדרכה מיומנת על דרך הפעלת ציוד כזה - כאן: מחולל חמצן נייד 3. החיוך המרוצה על פני המלווה של מבקש סיוע ועל פני המבקש עצמו שקיבל את הציוד המותאם לו והודרך כיצד להשתמש בו בדרך שתסייע לשיקום ולהחלמה

היום החזיר אחד השואלים למחלקתנו כיסא גלגלים בעל הטיה אחורית. מדובר בכיסא גלגלים אשר ניתן להטות את המשענת ולהשתמש בו גם לשכיבה כמעט גמורה. משום מה נתקל השואל בקושי בנוהל ההחזרה, והכיסא לא הועבר למחסן אלא נשאר באולם ההשאלה עד לקבלת אישור הנהלה. ממש באותה שעה, נכנס מבקש ציוד לרחבת ההשאלה בבית יד שרה. כאשר ראה את הכיסא הזה דוקרא קרא בהתלהבות: "הו, הנה הכיסא שאני מחכה לו כל כך הרבה, בדיוק אותו אני צריך עבור אחי שרגלו נפוחה והוא חייב לשכב ולהגביה את הרגל. זה ממש יציל אותו". הסברנו לו שהכיסא "תקוע" מעט בנוהלי החזרה והשאלה - שהרי יד שרה משאילה אלפי פרטי ציוד רפואי שיקומי ומקפידה על רישום ממוחשב מסודר בעת החזרתם. כל זאת כדי שניתן יהיה לשוב ולהשאילם לרבים נוספים. אולי היה לו ניסיון קודם בהשאלות ביד שרה. אולי למד וידע כי ביד שרה אין ערימות טפסים. אין ביורוקרטיה. הליך ברור עם הנהלה איננו הליך של שבועות. או ימים. כשאתה מבקש - יש תגובה. "טוב", אמר בשלוות נפש, "אני אעמוד בינתיים פה בצד להתפלל מנחה, ואתם תעשו את עבודתכם". הוא פרש הצידה, והמתנדבת רות ניסתה להשיג בטלפון את אחד מחברי צוות ההנהלה. באותו רגע בו ניגש מבקש הציוד בחזרה חזרה אל דוכן ההשאלה ושפתותיו עדיין ממלמלות "עלינו לשבח..." הגיעה שיחת הטלפון המיוחלת המאשרת העברה מהירה של הציוד. ההוראה בוצעה, והאיש לקח את הכיסא בשמחה ובתחושת הקלה – ויצא עם חיוך כמובן. וכל כך הרבה תלוי בדוגמא אישית של המוביל. במקרה זה - המייסד. וכך היה: אחראית המחלקה רחלי הוזעקה לטפל בהשאלת פריט מסוים. היא ניסתה להתקשר להנהלה, אך נראה היה שכולם עסוקים. מבקש הציוד הגיע עם מלווה. זה היה קצר רוח, שאל היכן ההנהלה - וקם והודיע שהוא "יביא מישהו". ואכן, תוך דקות חזר עם... מייסד יד שרה אורי לופוליאנסקי. "עמדתי שם במסדרון. יצא אדם ושאל - "מה הבעיה?" אמרתי לו. הוא לא המתין או היסס. עזב את הכל וירד איתי למטה". השעה הייתה כבר שעת סגירה, ואנו המתנדבות כבר יצאנו בחזרה לבתינו. אך מה מאוד הסתקרנו לדעת כיצד הסתיים הסיפור. במשמרת של השבוע הבא, שמענו את ההמשך: אורי נשאר ליד המחשב ולא מש ממנו עד שהעניין סודר על הצד הטוב ביותר ומבקש הציוד וגם המלווה כמובן - יצאו מרוצים. התרגשנו. כך אנחנו רוצות לראות את כל הנכנסים - בעת שהם יוצאים ומבוקשם בידם. מרוצים. לא, אין די בכך. מרוצים מאד. קוראים יקרים, הבאתי כאן רשמים מרחבת ההשאלה. אני מקווה כי נשמתם והרגשתם את התחושות שלנו המתנדבים, והשתתפתם אתנו ברגעי הכאב והצער, כמו ברגעי הסיפוק בשל היכולת לסייע ולהועיל. ועוד יותר אני מקווה כי תצטרפו אלינו ותתנדבו כאן במקום הזה העושה טוב לרבים כל כך. לפני שהתנדבתי, כשהייתי רואה מישהו בכיסא גלגלים, הייתי אוטומטית מקטלגת אותו כראוי לרחמים. אולם מאז שאני פה, אני מזדרזת לחפש על כל מקל הליכה או ציוד רפואי שאני רואה, את הסמל של יד שרה. וכשאני מבחינה בו, אני שמחה: "הוא משלנו", ואני מסתכלת עליהם בהערכה. אני גאה בהם, באנשים שמתמודדים באורך רוח גם עם מה שנראה כבלתי ניתן לשינוי, אינם מתעצלים לשפר את מצבם, ועושים הכול כדי להמשיך בשמחה ובחיוך. יד שרה עושה את הכל כדי לשפר את איכות חייהם. זה החזון, אלפי מתנדבים מתרגמים אותו למציאות בכל יום. תודה לאורי ולכל הצוות המקסים ביד שרה. תודה לחברותי המתנדבות תודה לחיים העורך של האתר, ותודה לכל הקוראים.