יום ה', טו’ בתמוז תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 26
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 844
מתנדבת ההשאלה אתי ישראלי כותבת ביומנה על רגע של שירות מכל הלב וגם על דוגמא אישית המניעה אותה ואלפי מתנדבים בסניפי יד שרה ברחבי ישראל - הקישו כאן * כתב וצלם אתרי יד שרה המתנדב אלי כהן תיעד בדרכו שלו את שלושת שלבי השירות המיטבי ברחבת ההשאלה בבית יד שרה: 1. התאמה מוקפדת ומקצועית של ציוד רפואי-שיקומי לזקוקים לו - כאן: קביים 2. קשב ומאור פנים לפונה והדרכה מיומנת על דרך הפעלת ציוד כזה - כאן: מחולל חמצן נייד 3. החיוך המרוצה על פני המלווה של מבקש סיוע ועל פני המבקש עצמו שקיבל את הציוד המותאם לו והודרך כיצד להשתמש בו בדרך שתסייע לשיקום ולהחלמה

היום החזיר אחד השואלים למחלקתנו כיסא גלגלים בעל הטיה אחורית. מדובר בכיסא גלגלים אשר ניתן להטות את המשענת ולהשתמש בו גם לשכיבה כמעט גמורה. משום מה נתקל השואל בקושי בנוהל ההחזרה, והכיסא לא הועבר למחסן אלא נשאר באולם ההשאלה עד לקבלת אישור הנהלה. ממש באותה שעה, נכנס מבקש ציוד לרחבת ההשאלה בבית יד שרה. כאשר ראה את הכיסא הזה דוקרא קרא בהתלהבות: "הו, הנה הכיסא שאני מחכה לו כל כך הרבה, בדיוק אותו אני צריך עבור אחי שרגלו נפוחה והוא חייב לשכב ולהגביה את הרגל. זה ממש יציל אותו". הסברנו לו שהכיסא "תקוע" מעט בנוהלי החזרה והשאלה - שהרי יד שרה משאילה אלפי פרטי ציוד רפואי שיקומי ומקפידה על רישום ממוחשב מסודר בעת החזרתם. כל זאת כדי שניתן יהיה לשוב ולהשאילם לרבים נוספים. אולי היה לו ניסיון קודם בהשאלות ביד שרה. אולי למד וידע כי ביד שרה אין ערימות טפסים. אין ביורוקרטיה. הליך ברור עם הנהלה איננו הליך של שבועות. או ימים. כשאתה מבקש - יש תגובה. "טוב", אמר בשלוות נפש, "אני אעמוד בינתיים פה בצד להתפלל מנחה, ואתם תעשו את עבודתכם". הוא פרש הצידה, והמתנדבת רות ניסתה להשיג בטלפון את אחד מחברי צוות ההנהלה. באותו רגע בו ניגש מבקש הציוד בחזרה חזרה אל דוכן ההשאלה ושפתותיו עדיין ממלמלות "עלינו לשבח..." הגיעה שיחת הטלפון המיוחלת המאשרת העברה מהירה של הציוד. ההוראה בוצעה, והאיש לקח את הכיסא בשמחה ובתחושת הקלה – ויצא עם חיוך כמובן. וכל כך הרבה תלוי בדוגמא אישית של המוביל. במקרה זה - המייסד. וכך היה: אחראית המחלקה רחלי הוזעקה לטפל בהשאלת פריט מסוים. היא ניסתה להתקשר להנהלה, אך נראה היה שכולם עסוקים. מבקש הציוד הגיע עם מלווה. זה היה קצר רוח, שאל היכן ההנהלה - וקם והודיע שהוא "יביא מישהו". ואכן, תוך דקות חזר עם... מייסד יד שרה אורי לופוליאנסקי. "עמדתי שם במסדרון. יצא אדם ושאל - "מה הבעיה?" אמרתי לו. הוא לא המתין או היסס. עזב את הכל וירד איתי למטה". השעה הייתה כבר שעת סגירה, ואנו המתנדבות כבר יצאנו בחזרה לבתינו. אך מה מאוד הסתקרנו לדעת כיצד הסתיים הסיפור. במשמרת של השבוע הבא, שמענו את ההמשך: אורי נשאר ליד המחשב ולא מש ממנו עד שהעניין סודר על הצד הטוב ביותר ומבקש הציוד וגם המלווה כמובן - יצאו מרוצים. התרגשנו. כך אנחנו רוצות לראות את כל הנכנסים - בעת שהם יוצאים ומבוקשם בידם. מרוצים. לא, אין די בכך. מרוצים מאד. קוראים יקרים, הבאתי כאן רשמים מרחבת ההשאלה. אני מקווה כי נשמתם והרגשתם את התחושות שלנו המתנדבים, והשתתפתם אתנו ברגעי הכאב והצער, כמו ברגעי הסיפוק בשל היכולת לסייע ולהועיל. ועוד יותר אני מקווה כי תצטרפו אלינו ותתנדבו כאן במקום הזה העושה טוב לרבים כל כך. לפני שהתנדבתי, כשהייתי רואה מישהו בכיסא גלגלים, הייתי אוטומטית מקטלגת אותו כראוי לרחמים. אולם מאז שאני פה, אני מזדרזת לחפש על כל מקל הליכה או ציוד רפואי שאני רואה, את הסמל של יד שרה. וכשאני מבחינה בו, אני שמחה: "הוא משלנו", ואני מסתכלת עליהם בהערכה. אני גאה בהם, באנשים שמתמודדים באורך רוח גם עם מה שנראה כבלתי ניתן לשינוי, אינם מתעצלים לשפר את מצבם, ועושים הכול כדי להמשיך בשמחה ובחיוך. יד שרה עושה את הכל כדי לשפר את איכות חייהם. זה החזון, אלפי מתנדבים מתרגמים אותו למציאות בכל יום. תודה לאורי ולכל הצוות המקסים ביד שרה. תודה לחברותי המתנדבות תודה לחיים העורך של האתר, ותודה לכל הקוראים.