יום ה', יז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
חנה קרמן אחראית אזורית על סניפי יד שרה בירושלים ובמעלה אדומים על לקחים שנלמדו לאורך עשרים שנות עשייה ונתינה * כתבת אתרי יד שרה מלאת מלכה יהלום למדה פרק בנושא חם ביד שרה: השאלה. השאלה. השאלה. * להתנדבות: 6444*

השיחה עם חנה קרמן מנהלת הדרכה ומנהלת השאלה אזורית בסניפי יד שרה בירושלים ובמעלה אדומים היא שיעור עם מי שלמדה את הנושאים שלה בשטח ותוך גישה מעשית מאד. חנה ממוקדת בתכלית: אדם בא לקבל ציוד. איך משאילים לו את הציוד הזה ביעילות, במהירות ובמאור פנים – ומוודאים בנוסף שיוחזר כדי שיוכל לשרת רבים יותר. בירושלים מנהלת את הסניף צוריה מאור. במעלה אדומים הרבנית נחמה כץ. לחנה מבט על שגובש לאורך 20 שנות עשייה ונתינה ביד שרה. היא ראתה סניפים מקרוב. היא יודעת שלכל סניף אווירה המייחדת אותו. בשל אישיותו של המנהל. בשל הצוות המגובש שבו. כל סניף והשפה שלו – ולכולם שפת תוכנת מחשב אחת שהעוסקים בהשאלה מתבקשים ללמוד. היא הגיעה ליד שרה לפני 20 שנה. "הייתי בהריון עם בני הבכור. אף אחד לא רצה לקבל אותי לעבודה. לא אהבתי להישאר בבית. הציעו לי להתנדב ביד שרה. באתי והתקבלתי לאגף יחסי ציבור. בהמשך הציעו לי לחזור כעובדת. חזרתי ומצאתי פרנסה עם שליחות". מילות המפתח בסניפים הן השאלה-השאלה-השאלה. לעשות זאת נכון מבחינת הרישום במחשב ולדעת להכיר את התוכנה. לעשות זאת בקשב ובמאור פנים. להתאים את הציוד הנכון לאדם הזקוק לו. להדריך אותו. לכוון אותו לציוד אפשרי נוסף שהוא אינו יודע על קיומו אך הוא יכול לסייע לו רבות. שליחות רבת יעדים שכולם השאלה נכונה. אין לחנה היסוס כאשר אני שואלת מה תנאי הסף של מתנדב חדש. "אדיב וחביב". רק אחר כך באה הבקשה לשני ימי התנדבות בשבוע לפחות בהשאלה. לנכונות ללמוד ולרכוש ידע בסיסי בהפעלת מחשב. רוב המתנדבים מגיעים פעמיים ושלוש ויותר. ככל שהמתנדב מגיע יותר – הוא צובר ניסיון רב יותר וזוכר יותר את הליכי ההשאלה הנכונים. הוא מתמקצע. המיון הראשון מתבצע באגף משאבי אנוש בידג שרה. לאחר מכן – בסניפים. היעד: להתאים את האדם הנכון לאתגר הנכון והראוי לו. לוודא שהוא מקבל תפקיד שימלא אותו סיפוק ויאפשר לו לבטא את יכולותיו. המתנדבים מגיעים לתפקידי השאלה והדרכה על הציוד המושאל מכל קשת הגילאים. אין גילנות ביד שרה. רבים מן המתנדבים נעזרו בעברם ביד שרה והשירות שקיבלו באהבה הטביע בהם חותם. כשזמנם בידם – הם חוזרים ליד שרה והפעם כמתנדבים, אומרת חנה. סוד ההצלחה לטעמה איננו בתוספת מתנדבים לשמה – אלא במציאת התפקיד הנכון לאדם הנכון. היא שבה ומדגישה את חשיבות ההדרכה שהיא מופקדת עליה כשהיא פועלת בתיאום מלא עם מנהלי הסניפים ואנשי המקצוע: רק אחרי התאמת הכלי הנכון למבקש הסיוע – רק אז יש להפנות אותו לעמדת ההשאלה לביצועה. ואחרי שסיים את ההליך הקצר – מתן הסבר מלא כיצד להפעיל את הכלי שקיבל בדרך הנכונה והמתאימה. חנה מדגישה: ההשאלה היא תמורת פיקדון המוחזר למפקיד בתום תקופת ההשאלה. רבים משאירים את הפיקדון אחריהם כתרומה ובהכרת תודה מלאה על השירות שקיבלו. "אנשים מגיעים ליד שרה בנקודת משבר בחייהם. משהו קרה ושבר את השיגרה. נפילה. מחלה. צורך להסתגל וללמוד דרכים חדשות לנוע ולתפקד. זאת תקופת ההשאלה הראשונית וחשוב לכוון את הבא ככל שניתן ולהוסיף להנחות אותו גם באשר להמשך הדרך. כך למשל – אם הוא יזדקק לציוד אישי לטווח ארוך – היכן ימצא אותו בשירותי יד שרה מסייעת. מה מערך הזכויות המשלים העומד לרשותו בקהילה. מה יכולה יד שרה להציע לו בקשת השירותים הרחבה שלה המשלימה את ההעצמה בכלים גם בשירותי העצמה למעגל המשפחתי כולו. כשאדם מגיע ברגעי שבר הוא זקוק לפנים מאירות. למשענת אמינה. תקופת ההשאלה הראשונית היא לחודש. ניתן להאריך לשלושה. "אך אם יש צורך מעבר לזה אנחנו הולכים לקראת האדם", אומרת חנה. "בוחנים את מצבו ואת צרכיו. ועדת גמישות בראשות אלישבע פרינץ בוחנת כיצד ניתן לעזור אם הפונה מצוי בקשיים. מילת המפתח היא אכן גמישות. ותוסיפי עוד שתיים: הבנה. עזרה". בסניף יד שרה בירושלים כ-115 מתנדבים. אנשי השאלה ותיחזוק ציוד. בירושלים ובסניפים יש מקום לרבים נוספים. תהליך ההדרכה שלהם הוא אתגר כשלעצמו. חנה מדגישה כי בכל סניף פועל רכז הדרכה בשיתוף פעולה הדוק עם מנהל הסניף. היא מציינת לשבח רכזת הדרכה יצירתית שהכינה כרטסת שאלות ותשובות למתנדב בכל הקשור להפעלה נכונה של תוכנת ההשאלה. כשיש שאלות שם – יש היכן למצוא תשובה ומהר. "הנושא של שימוש נכון בתוכנה גדל – ואני גדלה עם התפקיד", אומרת חנה. היא מקפידה להביא לסניפים מדריכים מקצועיים. אוהבת להכין את הצד המעשי של הדרכות. תכליתית. ממוקדת. מדברת בשפת יד שרה: לתת את השירות היעיל ביותר ובלי ערימת טפסים. בלי ועדות זכאות. בלי תור ארוך ומייגע. להשאיל ציוד למי שזקוק לו בשעתו הקשה – ולוודא שיצא גם בה – עם חיוך.