יום ד', טז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
כתבת אתרי יד שרה שלי לאש עם שמואל אופן, מנהל סניף יד שרה בבית חולים שערי צדק * בצילום: חיוך של מתנדבת מקדם את הבאים לקבל שירות

בכניסה לסניף יד שרה בבית החולים שערי צדק אי אפשר להתעלם מתערוכת פרטי הרטרו שמוצגת על ארון מדפים ייעודי בחדר השאלת הציוד. אני סוקרת בעניין פריט פריט, חלק מוכר לי מבית סבתי, חלק עוד עתיק יותר. "כן" אומר שמואל אופן מנהל הסניף. מתנדבים בסניף מביאים את הבית למקום עבודתם. מקום עבודתם אני משננת. "כן" אומר שמואל בקצרה. "ההתייחסות של כולנו למקום הזה היא כאל מקום עבודה". מילות מפתח: אחריות, הקפדה, התייעלות. כל זאת עם קשב מלא לבא לקבל סיוע. שמואל החל לנהל את סניף יד שרה בשערי צדק לפני כ- 5 שנים. הוא קיבל לידיו סניף עם 30 מתנדבים המגיעים בשעות עבודה מפוצלות. כיום מונה הסניף רק 20 מתנדבים המרכזים את שעות ההתנדבות בימים קבועים וידועים מראש. אני מופתעת, המגמה הרווחת יותר היא לצמוח, להגדיל פעילות ולעבות את מערך המתנדבים. "לא" אומר לי שמואל, כך זה צריך לעבוד כאשר הסניף מתפקד כמכונה משומנת היטב. הוא מציג בפני את טבלת השיבוצים ומסביר: "כל מתנדב יודע את היום והשעה שלו וכנראה שיש כאן נוסחה מנצחת כי אין ממש פספוסים". לגישתו הסניף צריך לתפקד כשהמנהל מגיע או כשאינו מגיע. שמואל מנתח בצורה אנליטית ומדויקת את פעילות הסניף: שעות שיא, מוקדי לחץ, פריסת ביקושים, מוצרים שכיחים וסוגי השירות. הוא מסביר לי את היתרונות של סניף המנוהל בבית חולים ואת החסרונות שלו. כפועל יוצא, הוא מעמיק פעילות בנקודות העוצמה של הסניף. כמו כן, מעבה את הצוות בשעות השיא, מגדיל מלאי מוצרים נחוצים ומרכז פעילות בתחומים המניבים. כך למשל הוא אומר: "ביכולתנו לצמצם אבדן של מוצרים על ידי תיעוד מדויק של פרטי המשאיל וקבלת פרטי קשר של בני משפחה נוספים". ואכן, הצוות מקצה זמן לא רק להשאלות אלא גם להחזרות. הדבר כולל פניה טלפונית, תיעוד השיחות והתשובות, ניהול מספר הפניות שבוצעו וקביעת מועדים מסודרים לביצוע פניות חוזרות. סניף שערי צדק הוא סניף מוביל בהיקף החזרות המוצרים. הצלחת הסניף להגיע לרמת אי-החזרות ציוד של 2.5% בלבד נובעת ישירות מהמתנדבים המסורים והחרוצים. מנצלים את הזמן בו אין לחץ של קהל השואלים ובודקים מי הם החייבים לנו ציוד המוחזק על ידם מעבר לכללים. המתנדבים מתקשרים שוב ושוב אל השואלים אשר אינם עומדים בכללי ההחזרה ומתחילים מיד בתום זמן ההשאלה. לא מרפים עד להחזרת הציוד או הסדרתו. הכל במאור פנים בחן ובסבלנות.