יום ג', ג’ בטבת תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
צוות מנצח בביקור הכנה בבירה
לקראת פתיחת מרכז המבקרים של יד שרה ברעננה לאחר הצלחת הראשון בירושלים הפועל בהצלחה ומרתק אורחים מכל הגילאים ושכבות הציבור בישראל ובחו"ל - הגיע ל"מרכז חוויית הנתינה" בבית יד שרה בירושלים צוות מתנדבים מבית יד שרה ברעננה כדי לראות מקרוב את פעילות המרכז הירושלמי וללמוד את הלקחים שהופקו באירוח רבים * למעלה - יצחק ינסוביץ מרעננה המתעד במצלמתו בכישרון את אירועי רעננה - גם בגיליון זה * הפעם היה הוא נושא לצילום של המתנדב אלי כהן כתב וצלם חדשות השבוע ביד שרה בעת שהגיע במהלך הסיור בבית יד שרה גם למרכז פרנקל לרפואה דחופה שיש בו מרחב ייחודי מאיר פנים לילדים * למוסף המיוחד בחדשות השבוע המוקדש למרכז פרנקל - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 3
 
 
 
חוזרים הביתה עם מערך אישפוז הבית ביד שרה: ראו כאן - בחוברת המידע
ככל שגוברת מצוקת האישפוז בבתי החולים, ככל שהצפיפות גדלה ומספר המיטות אינו מספק את צרכי הציבור - גוברת חשיבותה של התכנית פורצת הדרך שיזמה יד שרה - אישפוז בית * למידע המלא - כאן * בצילום: עם הקביים של יד שרה ברכבת הקלה בירושלים
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
רפואה והלכה ביד שרה: לקט תשובות
רב יד שרה הרב יעקב וינר שליט"א, עומד בראש מכון רפואה והלכה ביד שרה * הרב וינר נותן מענה בשאלות הלכתיות- רפואיות * ניתן לפנות במייל machonr@yadsarah.org.il ובטלפון 02-6444590, וכן בכתובת בית יד שרה, שדרות הרצל 124 ירושלים * כאן - לקט תשובות במדורו של כב' הרב באתר e-med -ערוץ החדשות הרפואיות של ישראל
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 8
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום של המתנדב אלי כהן: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 772
תרבות השירות ביד שרה היא מתן שירות באהבה וגם בסבלנות ובקשב לפונה * יש רגעים שבהם המשימה אינה קלה אך הצוות המסור עומד בה בסבלנות ובסובלנות רבה * דיווח שקיבלנו מאחד מסניפי יד שרה בדרום הארץ

הגב' נ. סובבה את המפתח, ופתחה את דלת הסניף. כמנהלת מסורה של סניף "יד שרה" ארגון החסד המסייע לאנשים המתמודדים עם קשיים תפקודיים, נוהגת הגב' נ. להיכנס לסניף גם שלא בשעות הפעילות, על מנת להתרשם, אם הפעילות בסניף מתבצעת כראוי. לשם כך היא בודקת במחשב, אלו כלים הושאלו בסניף לאחרונה, האם ההשאלות התבצעו כראוי, כמו כן היא סוקרת את ציוד ההשאלה, בודקת אם הוא תקין, ואלו מכשירים חסרים בסניף, ויש צורך להזמין מהסניף הראשי אשר בירושלים. מבדיקה שהספיקה לבצע התברר לה, ששלושה מכשירי אדים לא הוחזרו בזמן. גב' נ. התכוננה להתקשר לשואלים על מנת לבקש מהם להחזיר את המכשירים, כשלפתע הופיעה בפתח גב' ק., והסבירה, שעברה כאן עם הבן שלה, והיות ונוכחה לראות שהסניף פתוח ברצונה לקחת כסא הגלגלים עבור בעלה, כעת, ולא להמתין עד שעות הפתיחה המקובלות. גב' נ. השיבה בחיוב. "אנחנו משתדלים לענות בחיוב ככל שאנו יכולים", כך מעבירה גב' נ. את המסר לכל המתנדבות עליהן היא אחראית. אך לפני, שגב' ק. הספיקה לבחור כסא גלגלים מתאים, הופיע בפתח הסניף אדם מגודל. הוא נעץ בגב' נ. זוג עיניים, שהזכירו לה עיני ינשוף, והרעים בקולו, "סוף סוף אתם פתוחים". גב' נ. החלה להסביר לו, ששעות הפעילות בסניף הן: בבוקר מתשע וחצי עד עשר וחצי ובערב מ..., אך מיד נוכחה לדעת, שהוא כלל לא מעוניין לשמוע, ועל כן שאלה במה אפשר לעזור. "אני צריך גלגלים לידיים" השיב בקול רם. כבודו מתכוון לכסא גלגלים? שאלה. לא! לא כסא גלגלים, הפעם בצעקה. אולי תסביר, למה הנך מתכוון, הציעה גב' נ. "את לא מבינה, מה שאומרים לך"? השיב לה בקול רם וכועס. אני לא יכול ללכת. את לא רואה, שאני בקושי הולך. גלגלים לידיים. אולי אתה מתכוון, להליכון עם גלגלים, אולי לקביים, ניסתה גב' נ. "את לא מבינה, מה שאומרים לך"? צרח האיש, והוסיף קללה נמרצת. גב' נ. הבינה, שהיא בבעיה. במהירות, לחצה על המקש בפלאפון שלה. בעלה ענה לה. תבוא מיד לכאן. דחוף. התחננה. בעלה השיב לה, שהוא יבוא מיד, רק שהוא נמצא בקצה השני של העיר, וזה יקח קצת זמן. גב' ק. והבן שלה, שנכחו במקום, רמזו לה, שהם לא ישאירו אותה לבד להתמודד עם הברנש, בנה של גב' ק. גילה יזמה, והציע לאיש לשבת על מנת, שבינתיים, יבדקו כיצד ניתן לעזור לו. הוא נטל כסא התיישב, סמוך לפתח ומיד שקע בשינה... גב' נ. וגב' ק. התלבטו בינתיים מה לעשות, עד שהחליטו, התעורר האיש משנתו, והחל לצעוק ולקלל. לחרף ולגדף, על כך שלא נותנים לו שירות, גב נ' ניגשה אל לחצן המצוקה, ולחצה עליו. "שלום סניף אופקים במה אפשר לעזור" גב' נ. רצתה לבקש, שישלחו לה "איש צוות" איש צוות הוא כינוי למי שאמור לטפל במקרה של אלימות, תקיפה, נסיון לשוד וכד', זה יכול להיות שוטר, איש הצלה או מתנדב, שמסוגל להשתלט על אנשים מסוג של אותו איש. "אני צריך גלגלים לידיים", השיב האיש למערכת הכריזה. במקום לשלוח איש צוות שאלה אותו המוקדנית, במה אפשר לסייע לו, וביקשה, שיסביר למה הוא מתכוון. גב' נ רצתה לבקש "איש צוות" אך בטרם הספיקה לומר זאת הופיע בפתח הסניף הרב ל' שנידב חלק מהקומה הראשונה בביתו, ובמו ידיו ממש ובסיוע אביו שיחי' הכשיר את השטח על מנת שיוכל להיות אכסניה נאותה לסניף "יד שרה". הוא היה בביתו אשר בקומה השניה, וכששמע את הצעקות, שעברו את גבול הטעם הטוב החליט לרדת לסניף, ולבדוק מה קורה שם. הוא ניסה לסלק אותו משם אך הלה סירב לצאת. באותו רגע הופיע הרב ד' בעלה של גב' נ' מנהלת הסניף, ויחד עם הרב ל' הראו לאיש את הדרך החוצה. גב' ק. שעדיין נכחה במקום, פתחה את המקרר, ומזגה לגב' נ. שתיה קרה, ואחר שאלה אותה, האם היא נתקלת בתופעות מעין אלו לעיתים קרובות. "בדרך כלל, אנשים מכירים טובה", השיבה גב' נ. הם מביעים את תודתם בעל פה, או שמוותרים על הכסף, שהשאירו כעירבון עבור המכשיר ששאלו, ומשאירים אותו כתרומה לארגון, על מנת שירכשו בו מכשירים רפואיים חדשים, או שאמנם כן מעוניינים לקבל את הכסף בחזרה, אך חלק ממנו משאירים כתרומה. יש השולחים מכתבי תודה. ואחרים, מביאים לכאן כתרומות כל מיני פריטים, שאנשים יוכלו לקחת חינם כשבאים לכאן לשאול ציוד. יש האומרים "תודה", ומסתפקים בכך, ויש שמרעיפים ברכות. אך כמובן, שתמיד מצויים אנשים, שחושבים, שהכל מגיע להם כמובן מאיליו. הם מתלוננים, מחמיצים פנים וטופלים עלינו עלילות שווא. גם אם מצויות תופעות מעין אלו, זה לא צריך להרתיע אותנו מלעשות חסד. זה אמנם ניסיון לא קל, אך אנו משתדלים לבדוק את התלונות ולהתייחס אליהן בשיקול דעת. ולהתפלל, שנמשיך להדבק במידותיו של הקב"ה, לעשות חסד ולהיטיב. אגב אם מישהו מכיר "גלגלים לידיים" מוזמן לתרום. אין מכשיר כזה בכל סניפי הארגון.