יום ו', כב’ בטבת תשע”ז
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
 
ירושלים: הוקרה לעקיבא
נסיבות אישיות חייבו את המתנדב עקיבא דורון לסיים את התנדבותו בסניף יד שרה "שערי רחל" הממוקם בבית החולים "שערי צדק" * משפחת מתנדבי הסניף מעריכה ומוקירה שנות התנדבות מסורה בשרות הציבור - המנהל שמואל אופן נשא עימו תעודת הוקרה בעת שביקר את המתנדב שפרש * ראו כאן * לקריאה נגישה של תעודת ההוקרה - הקישו עליה פעמיים ואף שלוש
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 31
 
 
כך הן מדברות: מתנדבות יד שרה מביאות את המסר היישר מזירת הנתינה
העדויות אומרות הכל: על החברות* הסיפוק בנתינה - והאווירה המשפחתית בסניפים * הקישו כאן למגזין מיוחד לנושאי התנדבות המביא עדויות מן השטח מכל סניפי יד שרה ברחבי הארץ * גם את תוכלי למצוא בסניפים שלנו תפקיד מאתגר ומספק ואוירה משפחתית * התקשרי עכשיו - להתנדבות: 6444* במייל: brandye@yadsarah.org.il* בצילום: מתנדבות מעלה אדומים בעת ביקור בבית יד שרה * על יומני מתנדבות ראו עוד כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
על טיפול רפואי בתינוקת הנוטה למות
רב יד שרה הרב יעקב וינר שליט"א, עומד בראש מכון רפואה והלכה ביד שרה * הרב וינר נותן מענה בשאלות הלכתיות- רפואיות * ניתן לפנות במייל machonr@yadsarah.org.il ובטלפון 02-6444590, וכן בכתובת בית יד שרה, שדרות הרצל 124 ירושלים * כאן - מדורו של כב' הרב באתר e-med -ערוץ החדשות הרפואיות של ישראל
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 8
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום של המתנדב אלי כהן: חמים וטעים במטבח השיקומון בבית יד שרה בירושלים * חייגו 6444* או במייל - BrandyE@yadsarah.org.il
תגובות: 0   צפיות: 674
 
 
40 שנה ליד שרה - הצטרפו עכשיו למשפחת המתנדבים הגדולה
ברוכים הבאים למוסף המיוחד של יד שרה להתנדבות - הקישו כאן * כל האתגרים * כל הביקושים החמים * יומני מתנדבים * הדיווחים מן השטח על האווירה המשפחתית בסניפים * מה הם כותבים לנו על חווית הנתינה * איך להגיע לראיון ראשון ולמי פונים * האדם הנכון למשימה הנכונה - כך מבוצעת התאמה * כל מה שרציתם לדעת - במוסף ההתנדבות שלנו * שלכם ולשרותכם *בצילום: תיקון מורכב של כסא גלגלים - בבית המלאכה בבית יד שרה * בטלפון: *6444 - להתנדבות * במייל: brandye@yadsarah.org.il
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
חוזרים הביתה עם מערך אישפוז הבית ביד שרה: ראו כאן - בחוברת המידע
ככל שגוברת מצוקת האישפוז בבתי החולים, ככל שהצפיפות גדלה ומספר המיטות אינו מספק את צרכי הציבור - גוברת חשיבותה של התכנית פורצת הדרך שיזמה יד שרה - אישפוז בית * למידע המלא - כאן * בצילום: הדרכה על הפעלה נכונה של ציוד - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
יעקב סוראני שואב מן המקורות

כתוב במדרש: ה' צַדִּיק יִבְחָן (תהילים, יא ה) ובמה בודקו? במרעה צאן. בדק לדוד בצאן ומצאו רועה יפה. שנאמר (תהלים, עח ע), וַיִּקָּחֵהוּ מִמִּכְלְאֹת צֹאן. מהו ממכלאות צאן? כמו וַיִּכָּלֵא הַגֶּשֶׁם. היה מונע את הגדולים מפני הקטנים. והיה מוציא הקטנים לרעות, כדי שירעו עשב הרך. ואחר כך מוציא הזקנים כדי שירעו עשב בינוני. ואחר מוציא הבחורים שיאכלו עשב הקשה. אמר הקדוש ברוך הוא, מי שהוא יודע לרעות הצאן איש לפי כוחו יבוא וירעה בעמי. ואף משה לא בחנו אלא בצאן. אמרו רבותינו, כשהיה משה רבינו עליו השלום רועה צאנו של יתרו במדבר, ברח ממנו גדי ורץ אחריו עד שהגיע לחסות (שם מקום) ונזדמנה לו שם בריכת מים ועמד הגדי לשתות. כיון שהגיע משה אצלו, אמר, אני לא הייתי יודע, שרץ היית מפני הצמא, עיף אתה. הרכיבו על כתיפו והיה מהלך. אמר הקדוש ברוך הוא, "יש לך רחמים לנהוג צאנו של בשר ודם, כך חייך אתה תרעה צאני ישראל". מעשיהם של דוד ומשה נראים כאילו שוליים אך אצל הקב"ה נחשבים הם כמעשים גדולים רואה הקב"ה את המידה של "נשא בעול חבירו, את הרחמים והלב הטוב. לכל.. לאדם וכן לבעלי חיים. זה הנהגות של מלך והמנהיג בישראל! משה – הנסיך המצרי שגדל בבית המלך, לא היה חסר לו דבר מכל מנעמי העולם. מה פתאום שנסיך מצרים ירצה בכלל לצאת מן החומות הגבוהות של ארמון המלך? היינו מצפים ששהותו הממושכת בבית פרעה תשכיח את זהותו היהודית. ומה הביא אותו לחוש קרבה כלשהי לעם המדוכא שעבד בשביל סבו המאמץ, ולהגדיר את עם העבדים הזה כאחיו? אומר רש"י: וירא בסבלותם- נתן עיניו וילבו להיות מציר אליהם. קודם כל הוא יוצא. הרי אין לו שום סיבה לצאת? – אך הוא יוצא מן הארמון, והולך אל אחיו. רש"י מדייק בקריאת הפסוק, משה רואה "בסבלותם", ולא "את סבלותם". בסבלותם- משמע לא ראייה של משהו חיצוני, אלא התחברות נפשית אל הסובל. רש"י הולך בעקבות מדרש שמות רבה (שמות רבה - פרשה א - סימן כז): ויצא אל אחיו - שתי יציאות - כלומר נזכרו היציאות, בא להודיע לנו שלולא חשקו לראות בסבלות ישראל ולהשתתף בצערם ובעבודתם לא היה יוצא מעולם מפלטין של פרעה. כי שם היה אהוב ונחמד מאוד. היציאה של משה אל מחוץ לארמון נובעת, על פי המדרש, מתכונותיו האנושיות. דווקא הסבל של אחיו הוא הגורם לו לצאת מהמקום בו היה כל כך אהוב ומקובל. הרב סולובייצ'יק רואה את ההתחברות לסבל עם ישראל כתכונה מרכזית המאפיינת את משה. במאמרו "קול דודי דופק" הוא אומר שברגע של קרבה מרבית אל ה', בעת שמשה מבקש מ-ה': "הודיעני נא את דרכיך..." הוא מבקש ממנו להתחבר אל סיבת סבלם ושואל: "מדוע ולמה יבואו ייסורים על עם ישראל? לא רק שאינו שוכח את יהדותו ואת זהותו , להיפך משה גם חושף את שורשיו, לא יכול היה לשבת בשקט ובשלווה יצא אל אחיו וחירף את נפשו כדי לעזור לאחד מהם. הוא ידע שישלם מחיר על כך, שכן בעקבות זאת נאלץ לברוח ולצאת לגולה. "מהו וירא ? שהיה רואה בסבלותם ובוכה ואומר חבל לי עליכם מי ייתן מותי עליכם שאין לך מלאכה קשה ממלאכת הטיט והיה נותן כתיפיו ומסייע לכל אחד ואחד" . שמו"ר א, כז מסופר על רבי נחום מחורודנה שבליל חורף צונן. כש על פני העיר רובץ מרבד שלג לבן וכבד והקור מקפיא את העצמות. נדהמו אנשים לראות, כי בדרך לבית המדרש מבוסס אדם כלשהו בשלג הסמיך, והוא כאלו רוקד. מרחוק הבחינו כי הוא מכורבל בבגדים עבים, אך למרות זאת רעד ושיניו נקשו. משהתקרבו אליו קמעה שמעוהו מלחש "לשם מצווה!, לשם מצווה!" מיהו האיש? תמהו משכימי קום. מה זה ארע לו? מדוע הוא רוקד פתאום בשלג? כמה מהם אזרו עוזן קרבו אל האיש. גדולה הייתה תדהמתם, בראותם כי הרוקד אינו אלא רבי נחום מחורודנה. נבהלו האנשים "מה קרה לו, לרבי"? אמר הרב לאנשים הנדהמים: "עוד מעת יגע הבקר, ובשביל הזה צרכים לעבור תינוקות של בית רבן ומלמהם. הללו חלשים הם, ונעליהם קרועות ובלויות. חשבתי לעצמי: אם יעברו על פני השלג הכבד עלולים הם להצטנן, חלילה, וליפול למשכב. על כן החלטתי לפנות את השלג מהשביל, ולסלול להם דרך..." דוקא מי שאינו רוצה להיות מנהיג, אותו בוחר הקדוש ברוך הוא למנהיג וַיֹּאמֶר משֶׁה אֶל הָאֱלֹקים מִי אָנֹכִי כִּי אֵלֵךְ אֶל פַּרְעֹה וְכִי אוֹצִיא אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם, וַיֹּאמֶר כִּי אֶהְיֶה עִמָּךְ וְזֶה לְּךָ הָאוֹת כִּי אָנֹכִי שְׁלַחְתִּיךָ בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת הָעָם מִמִּצְרַיִם תַּעַבְדוּן אֶת הָאֱלֹקים עַל הָהָר הַזֶּה: מבאר רבנו האור החיים הקדוש את דברי משה רבנו 'מי אנכי כי אלך אל פרעה' משה טען בענווה ונמיכות רוח, שאיני ראוי לקיים השליחות, כי איני ראוי לדבר בפני פרעה מלך מצרים, כי לפני מלך מדבר. אדם גדול וחשוב, ואני אדם קטן ופשוט, ועוד, כדי להוציא את ישראל ממצרים, צריך להיות אדם גדול במעשים טובים, ומשה רבנו פחד שמחמת מיעוט זכיותיו, לא יוכל להוציא את ישראל ממצרים, ויארע תקלה לכל ישראל. ענה לו הקב"ה 'וזה לך האות' שאתה כן ראוי, 'כי אנכי שלחתיך' שאם לא היית ראוי לא הייתי שולח אותך, ועצם העובדה ששלחתי אותך, זה סימן שאתה ראוי לשליחות. ועוד אמר ה' יתברך למשה רבנו: 'וזה' מה שאמרת שאינך ראוי, 'לך לאות כי אנכי שלחתיך' זה הסיבה שאנכי שלחתיך, שרק מי שמקטין את עצמו, ואינו רוצה גדולות, ומתנהג בענוה ושפלות, הקב"ה חפץ בו, וההוכחה לכך, ממתן תורה, 'בהוציאך את העם תעבדון את האלקים על ההר הזה' דוקא על הר סיני הנמוך שבהרים, ואין אני בוחר בהרים הרמים כתבור וחרמון, כי אין הקב"ה חפץ באלו שרוצים גדולה, אלא בוחר רק באלו שרוצים פשטות ושפלות. וזה לשונו של רבנו, הא למדת, כי אין אני חפץ אלא לנמוכים, כמוך העניו והשפל בעיניך, ובהר הנמוך הזה...

 
 






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | הצטרף לרשימת תפוצה | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS