יום ו', א’ בסיון תשע”ז
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
הצטרפו למיזם חברתי חיוני של אנשי מקצוע עם ידיים (ולב) של זהב: סיירת וואטס אפ בפעולה עם מוקד המצוקה של יד שרה
קצר בחשמל? הקשיש יושב בדד בחשכה? חשמלאי קבוצת הסיוע למנויי מוקד יד שרה מגיעים * מנהל המוקד נחום גיטמן (בצילום): "מרחיבים את רשת בעלי המקצוע שיסייעו למנויים שלנו – בהתנדבות"
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 51
 
לפתח תקשורת רגשית עם החולה? כן, אפשר וצריך
כתבת אתרי יד שרה המתנדבת אורה מלול בשיחה עם רבקה אגמון, ותיקת מנחי קבוצות התמיכה בתכנית "יד לתומך" – העצמה למטפל העיקרי התומך בבן משפחה חולה * ההרכב הנוכחי בקבוצות הטיפול הוא בעיקרו נשי – והיעד הבא הוא להביא לידיעת הגברים המטפלים בנשים חולות דנמציה: יש כתובת מעצימה * כך נולדה והתפתחה באגף שירותי בית וקהילה בניהולה של ענת בן זקן המודעות האנושית-מקצועית לצורך בהעצמת המטפל העיקרי במסגרת מתן מענה כולל לקשיש ולחולה - ולמשפחה כולה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 43
 
כך הן מדברות: מתנדבות יד שרה מביאות את המסר היישר מזירת הנתינה
העדויות אומרות הכל: על החברות* הסיפוק בנתינה - והאווירה המשפחתית בסניפים * הקישו כאן למגזין מיוחד לנושאי התנדבות המביא עדויות מן השטח מכל סניפי יד שרה ברחבי הארץ * גם את תוכלי למצוא בסניפים שלנו תפקיד מאתגר ומספק ואוירה משפחתית * התקשרי עכשיו - להתנדבות: 6444* במייל: brandye@yadsarah.org.il* בצילום:חיבוק יום עצמאות בשיקומון הירושלמי
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
אור יהודה: "הבא אלינו לסניף רואה אותי מחייך אליו כמי שראה חבר משכבר הימים"
יומנו של המתנדב הרצל דאבוש * מפיקת הסידרה: המתנדבת שקדיה כהן (שזכתה עם המענה והדיווח שהגיע לבקשתה גם להזמנה להגיע ולראות את גינת הסניף שהרצל מטפח באהבה)
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 5
 
התנדבות - מוסף מיוחד * על האווירה, המסגרת המשפחתית, הסיפוק בנתינה
ברוכים הבאים למוסף המיוחד של יד שרה להתנדבות - הקישו כאן * כל האתגרים * כל הביקושים החמים * יומני מתנדבים * הדיווחים מן השטח על האווירה המשפחתית בסניפים * מה הם כותבים לנו על חווית הנתינה * איך להגיע לראיון ראשון ולמי פונים * האדם הנכון למשימה הנכונה - כך מבוצעת התאמה * כל מה שרציתם לדעת - במוסף ההתנדבות שלנו * שלכם ולשרותכם *בצילום: חוגג התנדבות בארגון המציין 40 שנות נתינה * בטלפון: *6444 - להתנדבות * במייל: brandye@yadsarah.org.il
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
 
נחום סגל משדר מירושלים
איש התקשורת האמריקני נחום סגל (רדיו ורשת האינטרנט) משדר מבית יד שרה בירושלים ביום ביקורו של הנשיא טראמפ * עוד הזדמנות לפרוש בפני קהל מאזינים אמריקני את היותה של יד שרה גשר אנושי מחבר על פני שסעים ויד מסייעת לכל המגזרים והעדות בישראל * לאתר נחום סגל - כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
"יד לתעסוקה שווה": עם יד שרה, עכשיו זה קורה * הופכים נגישות למציאות ויוצרים סביבת עבודה המאפשרת תעסוקה לאנשים בעלי מוגבלויות
כך פועלת יד שרה להביא לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה בהליך מהיר ומתגמל למעסיק * כאן: מתוך מסרי הקמפיין המשותף "יד לתעסוקה שווה" של יד שרה, המשרד לכלכלה ולתעשייה והביטוח הלאומי * הועלה לפייסבוק בימים בהם נתוני נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מעידים כי הצורך ביצירת נגישות המאפשרת תעסוקה שווה - חיוני יותר מאי פעם * תודה למתנדבים שלנו השוקדים על תיקון קשת רחבה של כלים המאפשרים נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
 
קטלוג הציוד שלנו - מיטב הציוד הרפואי-שיקומי לרשותכם
רוצים לדעת איזה ציוד ניתן ביד שרה להשאלה? * הקישו כאן לקטלוג הציוד המלא והמפורט שלנו באתר הבית של יד שרה * בצילום: האב שהגיע כדי להחזיר עריסה - יד שרה מלווה את המשפחה הישראלית בכל קשת הגילאים (צילום: המתנדב אלי כהן)
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 7
יעקב סוראני שואב מן המקורות

אם אשכחך ירושלים.... כל חתן תחת חופתו מצהיר לפני כולם ''אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי'' (תהלים קמז, ה-ו). דברים אלו נאמרו כמענה של גולי בבל שנדרשו לשמוח בעל כרחם במקום גלותם ''כי שם שאלונו שובינו דברי שיר ותוללינו שמחה, שירו לנו משיר ציון'' (שם, קלז ג). זה מזכיר לנו את מה שעוללו לנו הנאצים ימח שמם, שדרשו מהיהודים ללכת למשרפות בליווי תזמורת. רק בירושלים אנו שמחים. בגלות על נהרות בבל, ''שם ישבנו גם בכינו בזכרנו את ציון'' (שם א), לכן חז''ל קבעו כי אסור לאדם למלא שחוק פיו בעולם הזה שנאמר ''אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה'' אימתי? - בזמן שיאמרו הגויים ''הגדיל ה' לעשות עם אלה'' (ברכות לא, א). ומתי מגדיל ה' לעשות עמנו? ''בשוב ד' את שיבת ציון'' (תהילים קכו). אשרינו מה טוב חלקנו שאנו רואים עין בעין את שיבת ציון, את קיבוץ הגלויות, את בניין ירושלים ממש, וכך מתמלא שחוק פינו יותר ויותר בראותנו את הקץ המגולה בדיוק כפי שכתוב: ''ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבא'' (יחזקאל לו, ח, סנהדרין צח, א), וכפירוש רש''י שם: כשתתן ארץ ישראל פריה בעין יפה אז יקרב קץ הגלות ואין לך קץ מגולה מזה. אבל עדיין לא באנו אל המנוחה ואל הנחלה. עדיין עלינו לזכור את מגמתם של הגויים בעבר ובהווה האומרים על ירושלים ''ערו ערו עד היסוד בה'' (תהלים קלז ז), החריבו את ירושלים עד היסוד חו''ח (המצודות שם). אנו נמצאים עדיין בעיצומה של מלחמה ומאבק על ירושלים. אנו נמצאים עדיין בעיצומה של מלחמה על התורה ועל העבודה ! עדיין לא השלימו אומות העולם לגמרי עם בניין ירושלים, הם לא זכו עדיין ללמוד ולהכיר ולהבין שירושלים בשליטת ישראל תביא להם ברכה וטובה, רק אז ''ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים'' (ישעיהו נו, ז), רק אז ירושלים היא אורו של עולם. מסופר על חסיד מפולין, שעלה לארץ-ישראל וקבע את דירתו בירושלים. כעבור זמן לא היה יכול להסתגל לתנאי החיים בעיר והחליט לחזור לפולין. לפני נסיעתו הלך להיפרד מהצדיק רבי שמחה-בונים מוורקי, שגר אז בירושלים, וסיפר לו את סיבת רצונו לעזוב את הארץ. נאנח הצדיק מעומק ליבו ואמר: "אני מרחם עליך מאוד. כפי הנראה לא מצאת חן בעיני ירושלים, שאילו היית מוצא חן בעיניה - הייתה גם ירושלים מוצאת חן בעיניך". נכנסו הדברים לליבו של אותו חסיד, חזר בו מהחלטתו ונשאר בירושלים. בתהילים (קכח,ה) נאמר: "יברכך ה' מציון וראה בטוב ירושלים". זו ברכה מיוחדת, שנהיה ראויים לראות רק "בטוב ירושלים", את טובה של ירושלים, יופייה ומעלותיה הטובות, ולא חלילה את חסרונותיה. אמת מארץ תצמח א. עיר בלב האדם, העם והארץ הלב, הוא ''המקום אשר יבחר ה''' (דברים יב), מטהר את הלב הפרטי, החברתי, המשפחתי והלאומי. והמוח, שמתחבר ללב הטהור, מברר את התוכן והמשמעות שבתוך עולם החוויות והחיים. אחת הסוגיות המורכבות בחיבור שבין המוח והלב הוא היחס בין האמת והשלום. ירושלים, היא המקום שאליו שבה השכינה, ועליה נאמר: ''כה אמר ה' שבתי אל ציון ושכנתי בתוך ירושלים, ונקראה ירושלים עיר האמת והר ה' צבאות, הר הקודש'' (זכריה ח ג). תואר זה של עיר האמת, אינו תואר חיצוני, מלאכותי, אלא הוא מעיד על מהותה של העיר המצמיחה ומבררת את האמת. אותה אמת המצויה בדעות, במידות ובחיים כולם - נבנית ומתגלה בצמיחתה מתוך הארץ, מתוך המקום שמשפיע עליה. ב. לצמוח בגדלות זהו מקום שמי שמוטרד מחשבונות קטנוניים כמו דאגה ועצב, יוצא החוצה, מתנקה מהקטנות וחוזר למפגש עם האמת של הגדלות (שמו''ר נב). הקו הישר המשוך בין הבורא לבריאה, המשתית ומחיה את הכול, מקורו בירושלים. לפיכך העיר הזאת תובעת מאתנו להיפתח אל האמת האלוקית במלוא גודלה! אמת זו מתגלה בפשטותה - בשיבת החיים אל מסלולם הקיומי והטבעי. ''כה אמר ה' צבאות, עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים, ואיש משענתו בידו מרוב ימים. ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה'' (זכריה ח ד-ה). הנה כי כן, עיר האמת נבנית בשלביה הראשונים, בהופעת כוחות החיים למגדול ועד קטן, ובשיבת בריאותם, כוחותיהם וחדוות החיים למקומה. והפלא שבתחיית האמת הזאת, מאיר גם את השלום, את החיבור שבין ישראל לעצמם, את היחס הבסיסי החיובי בין כל אוהביה של העיר ''שאלו שלום ירושלים ישליו אוהבייך'' (תהילים קכב) - שרק כאשר יש ביניהם שלום, הם מסוגלים להיאבק למען האמת (מלבי''ם שם). ג. להשתחרר מאינטרסים ולכן באותה נבואה, מלמדנו זכריה כי כאשר אוהבים את האמת ואת השלום גם יחד ''האמת והשלום אהבו'' (ח יט), מתוקנת סיבת החורבן שהיתה משום שנאת חינם, וכשמתוקנת סיבת החורבן, כאשר ההבדל בין הגוונים שבאומה, יכול להיבנות ולצמוח לטובה רק לאחר טיהור ושחרור מגאווה ומאינטרסים אישיים, אז הופכים הצומות לימי שמחה ובניין. וכך גם בהיבטים הלאומיים, המוסריים והרוחניים, בדרכם של גדולי הדורות. ר' עקיבא הוא שרואה בחורבן את עומק השפלות בחרישת העיר והפיכת חייה להריסות, ובד בבד מתוך כך הוא רואה את צמיחת נבואת התחיה (מכות כד), שגם היא - וביתר שאת - תכלול לא רק דברים עליונים, שמימיים - אלא את אותם רחובות מתרחבים ומתחדשים בשמחת החיים החוזרת אליהם, כפי שניבא זכריה. אכן מי שמטהר לבו ומיישר מוחו להתנקות מקטנוניות של חשבונות אישיים וממבטים קצרי טווח, מסוגל דווקא מתוך דבקותו באמת להיפתח עוד יותר לשלום האמיתי, (כמשה רבינו, במד''ר כו), ומתוך נחישותו להגיע לשלום אמיתי, לטהר וליישר עוד יותר את עצמיותו, כפי שר' עקיבא בעצמו למד ולימד לדורות את הכלל הגדול בתורה - ''ואהבת לרעך כמוך''. ד. עיר האמת והשלום ומתוך האמת והשלום פנימה, בתוך ישראל, ומתוך טהרת העצמיות והעצמאות שלנו בתוכנו, מגיע גם השלום העולמי. שלום זה איננו טשטוש זהותנו והתערבבות עם האומות. ההפך הוא הנכון – רק כאשר נהיה אנחנו נאמנים למקוריותנו האלוקית, אז יכירו כל העמים בברכה העצמית על ידינו לכל רחבי העולם ''והחזיקו בכנף איש יהודי לאמור נלכה עמכם כי שמענו אלקים עמכם'' (זכריה ח יט). ה. מהפך הלבבות קנאתם ושנאתם של חלק מהעמים לישראל ולירושלים, וחתירתם הבלתי נלאית לפגוע בריבונות מדינת ישראל ובירושלים בירתה לנצח, מהווים בעצם סתירה לאותה ברכה שהיו אמורים לקבל ממנה. אשר על כן, הבירור הפנימי של פשר התקופה נצרך ביותר. בית שלישי ייבנה מתוך אהבת חינם ומתוך התעוררות מלמטה ושחרור מפסיביות ומקטרוגים. סיבה שלישית לחורבן שהיה ולתיקון הבניין שהווה ויהיה בבית השלישי, קשורה לדבר בניית ירושלים והמקדש בבית שני על ידי רשיון הפרסים ''ויפת אלקים ליפת'' (בראשית ט). אבל השכינה אינה נשארת לעד במעשה ידי הפרסים וכיו''ב (יומא ט). והנה גאולה שלישית מתחילה גם במעורבות האומות ובהסכמתן להקמת מדינת ישראל – כך שאיננו מורדים בהם, אלא מממשים את אהבתנו לארץ, ''עד שתחפץ''. ואם המהלך של ראשית צמיחת גאולתנו ימשיך בתמיכת האומות, אז חלילה יתרחש אותו סוף של בית שני כנ''ל. לפיכך מכניס הקב''ה בשלב אמצעי בגאולה, שנאה אלינו בלבבות האומות, ומתהפך לבם שתמך בנו והופך להיות לב מתנכל. הדבר ניכר בימינו הרבה מעבר לדברים ההגיוניים. ו. יהי שלום בחילך בתפילה זו מתקרב דוד המלך לסיום מזמורו המיוחד בתהילים (קכב) על סודה של העיר ''שחוברה לה יחדיו''. על חתירתו לעלות אליה, ולשאוב ממנה כוחות ומשימות באמת. וכך מסיימים כל הדורות בעקבות מלכות כסא ה' – כסא ישראל, את תפילת השחרית מידי שבת וחול. חיל – אינו רק מסגרת בניין מסביב, אלא כוחות ותעצומות נפש. והענווה שירושלים משפיעה עלינו, גם מוסיפה עוצמה, ועל כך אנו מבקשים שלום, שלמות והשתלמות, בצמיחת כוחות הנפש של הפרט והכלל גם יחד. התחדשות היישוב היהודי בירושלים שבמזרח ובמערב, מתוך חיבור אמתי לכלל ישראל, מתוך זקיפות קומה מוסרית-לאומית, ומתוך מסירות אין קץ באמת בכל הדורות מכוחה של עקידת יצחק, כל אלה מהווים מענה אמתי לכל חולשה מבפנים ולכל לחץ ועוינות מבחוץ (קול התור, ב). וכפי שנהגו במידותיהם בתורתם ובמעשיהם תלמידי הבעש''ט ובעל התניא והגר''א, והיהודים שבאו מתימן ל''כפר התימנים'', וכפי שמסרו את נפשם לוחמי המחתרות וכוחות הביטחון וצה''ל על שחרור ירושלים עיר האלקים – וההגנה עליה, כך אנחנו כאיש אחד, נמשיך ביתר שאת להקדיש את ימיננו, כוחנו, כשרונותינו, עצמיותנו, למען ירושלים ולא נשקוט עד יצא כנוגה צדקה וישועתה כלפיד יבער. במהרה בימינו אמן.

 
 






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | הצטרף לרשימת תפוצה | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS