יום ג', כה’ בשבט תשע”ז
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
"ראינו חוויה תיירותית"
והמסר הפעם הינו של מומחים לתיירות – צוות משרד התיירות – לאחר ביקור בחווית הנתינה הישראלית, מרכז המבקרים המרגש של יד שרה * ראו כאן את המסר שהגיע אחרי הסיור במקום * בצילום: מלכה מלמד וזלינה בן גרשון, מתנדבות צוות השרות לתייר ביד שרה, בדיון על הרחבת היקף השירותים הניתנים לתיירים בעלי מוגבלויות באגף בניהולה של ספידה יום טוב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
גם בארה"ב: שמיכת תינוק מעשה ידי מתנדבות יד שרה
אב צעיר עוטף את תינוקו בשמיכה מעשה ידי מתנדבות יד שרה * נשלח על ידי משרד הידידים שלנו בניו-יורק שאתרו נושא רשימת פריטי חן הנוצרים באהבה בבית יד שרה - כל ההכנסות ממכירתם קודש לרכש כלי ריפוי ושיקום * הקישו כאן ושגרו לידידים ובני משפחה בארה"ב* לרכישה גם בחנותון בית יד שרה בירושלים
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
כך הן מדברות: מתנדבות יד שרה מביאות את המסר היישר מזירת הנתינה
העדויות אומרות הכל: על החברות* הסיפוק בנתינה - והאווירה המשפחתית בסניפים * הקישו כאן למגזין מיוחד לנושאי התנדבות המביא עדויות מן השטח מכל סניפי יד שרה ברחבי הארץ * גם את תוכלי למצוא בסניפים שלנו תפקיד מאתגר ומספק ואוירה משפחתית * התקשרי עכשיו - להתנדבות: 6444* במייל: brandye@yadsarah.org.il* בצילום: העצמה בגינון
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
איך אומרים יד שרה בשפת הגוגל?
מנוע החיפוש ואימפריית הרשת גוגל חודרת לכל פינה – מזמינה מתן ציונים והערכות לכל אתר, עמותה, עסק * הגולשים מגיבים וכשמדובר ביד שרה שאיננה ולא היתה מעולם עסק – הציון החוזר ושב הוא 5 כוכבים ומילות שבח * כמו אלה למשל בצילום למעלה * תודה לך עופר מרגלית - שמחים לתת שירות באהבה
תגובות: 0   צפיות: 1
 
על מנת שנוכל לשרת אתכם טוב יותר
אתר הבית ה של יד שרה פעיל ברשת והוא מציע מסלולי שרות מהיר בכל קשת השירותים שלנו כולל קטלוג מלא של כלי ריפוי ושיקום להשאלה ואפשרויות תקשורת מהירה עם אגפי יד שרה * שמחים לתת שרות באהבה * לאתר הבית הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
"יד לתעסוקה שווה": עם יד שרה, עכשיו זה קורה * הופכים נגישות למציאות ויוצרים סביבת עבודה המאפשרת תעסוקה לאנשים בעלי מוגבלויות
כך פועלת יד שרה להביא לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה בהליך מהיר ומתגמל למעסיק * כאן: מתוך מסרי הקמפיין המשותף "יד לתעסוקה שווה" של יד שרה, המשרד לכלכלה ולתעשייה והביטוח הלאומי * הועלה לפייסבוק בימים בהם נתוני נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מעידים כי הצורך ביצירת נגישות המאפשרת תעסוקה שווה - חיוני יותר מאי פעם * תודה למתנדבים שלנו השוקדים על תיקון קשת רחבה של כלים המאפשרים נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 476
 
קטלוג הציוד שלנו - מיטב הציוד הרפואי-שיקומי לרשותכם
רוצים לדעת איזה ציוד ניתן ביד שרה להשאלה? * הקישו כאן לקטלוג הציוד המלא והמפורט שלנו באתר הבית של יד שרה * בצילום: האב שהגיע כדי להחזיר עריסה - יד שרה מלווה את המשפחה הישראלית בכל קשת הגילאים (צילום: המתנדב אלי כהן)
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 7
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום של המתנדב אלי כהן: חמים וטעים במטבח השיקומון בבית יד שרה בירושלים * חייגו 6444* או במייל - BrandyE@yadsarah.org.il
תגובות: 0   צפיות: 674
 
התנדבות - ביקושים "חמים"
משפחת המתנדבים שלנו ממתינה לכם מקרית שמונה ועד אילת ומציעה תפקידים מאתגרים ומספקים * בואו אל זמן איכות ואוירה חברית ומשפחתית בסניפי יד שרה * מחכים לכם - הקישו כאן * בצילום: מתנדבת בשיקומון ירושלים * לפניות במייל: הקישו כאן * בטלפון: 6444* להתנדבות
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 182
יעקב סוראני שואב מן המקורות

בשירת "דיינו" שבהגדה של פסח אנו מונים את כל הפלאים שעשה לנו ה' כשיצאנו ממצרים. אחרי כל אחד מחמישה-עשר הבתים של השיר הזה אנו אומרים "דיינו". אחד הבתים אומר "אילו קירבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה – דיינו!" אך כאן מתעוררת שאלה. מה הטעם בהליכה להר סיני מבלי לקבל את התורה? איזה טעם נוסף יש בהליכה לשם? ככלות הכל, הרי בהר המסוים הזה אין לא אוכל, לא מים והוא אפילו לא אתר סקי... אבל למעשה קרה משהו מאוד מיוחד בהר סיני אפילו בטרם התגלה ה' בפני העם היהודי. התורה מספרת לנו "ויחן שם ישראל נגד ההר". הפרשן רש"י מצביע על כך שהמלה "ויחן" הוא בלשון יחיד ולא רבים ("ויחן" ולא "ויחנו"). לדברי רש"י, דבר זה מראה שהעם כולו חנה שם כאיש אחד בלב אחד. אמירת "דיינו" פירושה שאילו כל הישגינו היו מתמצים בכך שלרגע אחד היה העם היהודי עומד מאוחד – הרי זה לבדו הישג בעל ערך מדהים. להתכנס יחדיו ולשים בצד את כל המחלוקות שלנו למען מטרה גבוהה יותר – זו אחת המצוות הגדולות ביותר שביכולתנו לעשות. היא עומדת בפני עצמה והיוותה רגע של קירבה לה', רגע שהייתה לו משמעות עצומה אפילו אילולא הייתה ניתנת לנו התורה בעולם הרגיל לימודים נועדו למטרה כלשהי. מי שלומד רפואה רוצה להיות רופא, והלומד משפטים מעוניין בהסמכה לעריכת דין. בני-אדם לומדים לצורך קבלת תואר, להשגת גמולים, לרכישת מקצוע. מעטים לומדים כדי לקנות דעת וחכמה, וגם כאן ניתן גמול – רכישת הדעת בתחומי העניין של אותם בני-אדם. לימוד התורה בעם היהודי משמש למטרה אחרת לגמרי. טועים הסבורים כי הלימודים בישיבה נועדו להשיג הסמכה לרבנות. מסלול הלימודים הרגיל בישיבות אינו מכשיר אדם לרבנות כלל. כדי לקבל הסמכה לרבנות יש צורך בלימודים מוגדרים מאוד של ארבעת חלקי השולחן-ערוך, ומי שלא פנה למסלול מיוחד זה לא יוסמך לרבנות. כלומר, אדם עשוי ללמוד עשרות שנים בישיבה ובכולל ולא לזכות בשום תואר. יהודים לומדים תורה כדרך להתחברות עם הבורא. אמנם על-ידי הלימוד גם קונים דעת וחכמה, אך בעיקר מקיימים מצווה גדולה ומרכזית, שמאפשרת לנו להתחבר עם הקב"ה ולאחד את שכלנו עם חכמתו האין-סופית של בורא העולם. את חשיבותו של לימוד התורה ממחישה ההלכה כי מי שתורתו אומנותו פטור אפילו מתפילה. שכן ללימוד התורה כוח רוחני כביר, שהוא למעלה מכל המצוות. לכן נאמר שהתורה מגינה ומצילה, כי בזכות כוחה הרוחני הגדול היא מגינה על העולם כולו. אכן, מי שחשיבתם חומרנית ולא חונכו על בסיס הערכים האלה, מתקשים להבין את המשמעות הזאת של לימוד התורה. באותה מידה הם גם יכולים שלא להבין את חשיבותן של הנחת תפילין ושמירת שבת. אבל גם אם הם אינם שותפים לתפיסה זו, לפחות עליהם להבין עד כמה הערך הזה מרכזי וחיוני למי שמאמינים בו. עלינו להבהיר להם מה גורם לאנשים מוכשרים להקדיש את חייהם, פשוטו כמשמעו, ללימוד התורה. מדוע הם מאמינים באמת ובתמים שאם יהגו בתורה יומם ולילה יביאו ברכה, ביטחון ושגשוג לעם-ישראל. בפרשה זו קיבלנו את התורה, ועמה הציווי "והגית בו יומם ולילה". התורה היא מקור עוצמתנו, ובזכותה שרדנו יותר משלושת-אלפים שנים. יהי רצון שכשם שאחרי חמישים יום של תהפוכות ומחלוקות זכינו למעמד הר סיני לעיני כל ישראל עד אחרון האנשים, מתוך אחדות, נזכה גם אנו בע"ה להגיע למדרגה שבה כל עם ישראל יתאחד כאיש אחד בלב אחד בארץ ישראל סביב התורה הקדושה, כפי שנאמר גוי אחד בארץ ומתוך כך נזכה ל"ותחזינה עינינו בשובך לציון, ונזכה כולנו במהרה לאורו" כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים. קיבלו מיליונים! אז למה שלא יקבלו את התורה? מה המעלה הגדולה שאומרים על עם ישראל שקיבלו את התורה? הרי הם קיבלו המון כסף. בנוסף אחרי כל הניסים והנפלאות שהיה להם ביציאה ממצרים יש לך צד לחשוב שלא יקבלו את התורה? מה הביג דיל מנעשה ונשמע? מאי הר סיני? שמשם ירדה שנאה לאומות העולם. [שבת פט א] כאשר שמע משה את דברי ה' "והייתם לי סגולה מכל העמים, ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש" שאל משה רבינו את הקב"ה: " רבונו של עולם, אתה הבוחר בישראל באהבה, אמור נא, מה יאמרו הגויים על העובדה שאתה בחרתנו מכל העמים? מה תהיה תגובת אומות העולם על אמירתך "והייתם לי סגולה". האם יקבלו זאת בהבנה, בהשלמה? נענה הקב"ה ואמר למשה: דור דור וצרותיו, דור דור ושונאי ישראל שלו. "אהיה אשר אהיה - אהיה עמם בצרה זו, ואהיה עמם בצרה אחרת" . משה קבל את התשובה מסיני, ומסרה לישראל. נתברר לכלל ישראל שבכל דור ודור עומדים ויעמדו עלינו לכלותנו. לא רק בדור האבות שקדמו למתן תורה, לא רק פרעה ועמלק, שהיו בדורו של משה, אלא גם בדורות שלאחריהם, נבוכדנצר וטיטוס, שמד ואינקויזיציה, הגבלות וגירושים, עד כבשני אושויץ. בשעה שאמר משה בשליחות הקב"ה לישראל: "והייתם לי סגולה מכל העמים", ראו ישראל את תהום הצרות פעורה לרגליהם. היה ברור לכולם, מה יאמרו וכיצד יגיבו, העמים לסגולה זו... אז נראו באופק טרבלינקה ואושביצים... ואף על פי כן: "ויענו כל העם יחדיו ויאמרו כל אשר דבר ה' נעשה" . הננו מוכנים ומזומנים לכל ! קבלת התורה איננה רק קבלת קיום המצוות בתנאים רגילים, אלא מסירות נפש, קבלה ללא תנאי. הם קיבלו עליהם מתוך הכרה ברורה ביחודם וביעודם, מתוך ידיעה ברורה שהם הולכים בנתיב יסורים, ובכל זאת קיימו וקבלו עליהם "ובאו כולם בברית יחד, נעשה ונשמע אמרו כאחד" . כי למרות נתיבי היסורים, האירו ומאירים ישראל באור הפלא העליון. "והם תוכו לרגליך ישא מדברותיך" . כשאנו מחדשים שנה שנה את זכרון מתן תורה, עלינו לחדש עימו, את מחשבת מסירות הנפש על תורה, תלמודה וקיומה… שנאי בצע (יח, כא) פעם אחת פגש הצדיק רבי צבי אריה מאליק משכיל אחד ששימש כמרצה ידוע באחת האוניברסיטאות. שאל המשכיל את הרבי: אמור נא לי, חסידים רבים יש לך והם מפזרים ומעניקים לך ממון רב, ואף אני יש לי תלמידים רבים שומעי לקחי, אולם איש מהם לא מעלה בדעתו לתת לי מאומה, מדוע? ההבדל הוא גדול השיב הרבי, אני מואס בכסף ושונא בצע, משום כך אני משריש בלב חסידי את שנאת הבצע ואת המיאוס שבתאוות הכסף, לכן קל להם לחלק את כל כספם. ואכן, את כל מה שהם מעניקים לי אני מחלק לצדקה לעניים ונצרכים. ואילו אתה... אוהב כסף לא ישבע כסף... משום כך ערך זה נטבע היטב גם בלבות שומעי לקחך, משום כך קשה להם לתת לך אף פרוטה אחת.

 
 






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | הצטרף לרשימת תפוצה | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS