יום ג', טו’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
אגף הרכב ביד שרה – צוותי מוקד החרום ומוקד ההיענות לקריאות מצוקה, אגף יחסי ציבור ומשפחת יד שרה כולה- כתבת אתרי יד שרה יפה שי היתה שם, ליוותה את רגעי ההערכות מיום ראשון השבוע - ותיעדה * בצילום: במוקד הפעלת המוקדים והצוותים בדרך -יעקב וורטהיימר, ישראל אוחיון ונחום גיטמן

שלג בדרכים לא יפתיע את מנהל אגף הרכב ביד שרה יעקב וורטהיימר. הוא כבר היה שם ולא בסיבוב לבן אחד. הוא מתורגל היטב בתרחישי שלג, מנצח ביד רמה על צי הרכבים של יד שרה שלפחות 16 מהם הפכו כבר ביום ראשון לרכבים המסוגלים לנוע בדרכים מושלגות מאד בסיוע שרשראות שהונחו על גלגלי הרכבים – שרשראות שהושגו בתרומה בשעתו מידידי יד שרה בשוויץ. מחצית מן הרכבים היו הנכוניות – המכוניות המיוחדות להסעת רתוקים לכיסאות גלגלים. אך גם רכבים קלים יותר הוכשרו לתנועה בשלג לצורך העברת חולים לטיפולים דחופים. היעד היה ברור: יד שרה לא משאירה ללא מענה ממונע מהיר קשישים ללא בלוני חמצן, יולדות הכורעות ללדת, חולים הזקוקים לטיפול דיאליזה או טיפול אונקולוגי. הרכבים ינועו והצוותים יגישו עזרה. באגף יחסי ציבור וגיוס משאבים בניהולה של ספידה יום טוב האווירה בתחילת השבוע היתה קדחתנית. הוצאת הודעות לתקשורת על ההיערכות. הוצאת מודעות ומסרים הן לתקשורת והן למדיה החברתית על הצורך במתנדבים בעלי רכבי הנעה קדמית. גם דיווח מסרים למשרדי הידידים של יד שרה בחו"ל על הפעילות בבירת ישראל לקראת השלג - והדרך לתמוך בה. הניסיון מלמד: כשהעיר מכוסה לבן יש צורך ביותר נהגים. יותר מתנדבים במוקד החרום המיוחד – לצורך קליטת הפניות. משפחת יד שרה כולה התגייסה ונערכה תוך הפקת לקחים משנים קודמות וייעול הדרכים למענה מהיר לכל פונה שיתקשר ויבקש את הסיוע בדרכים. מעל 1500 גולשים נחשפו תוך יום למודעת גיוס רכבים - ומספר השיתופים שלה ברשת היה רב. מטה השלג בראשות מנהל המוקד ישראל אוחיון צבר ניסיון רב לא רק במתן מענה לבקשות הסעה. לפעמים, אומרים לי ותיקי המטה, יש צורך להרגיע קשיש מבועת שהחשמל בביתו כבה. שאלתי את יעקב וורטהיימר מה העליצות הזאת על פניו. שהרי מחכה לו שבוע ארוך וקר. התשובה לא אחרה לבוא: "שלג טוב לנו כי אנחנו מצליחים לעזור לאנשים וזה משמח אותנו כי תחושת הסיפוק בסיוע היא גדולה, הוא אומר. והחיוך על פניו משדר כי אכן כך. פעילות יעילה תחת לחץ אירועים משדר גם מנהל המוקד ישראל אוחיון. הוא פורש בפני את התמונה הרחבה: לא רק הקמת ואיוש המטה המיוחד. גם העברת ציוד רפואי וציוד חרום לסניפים ברחבי הארץ לתרחיש שבו התנועה אליהם תהיה קשה יותר. הסניפים תלויים רבות ביכולת המחסן המרכזי בבית יד שרה לספק את כלי הריפוי והשיקום שהפונים לסיוע ביקשו – בימי שלג מערך השינוע הופך איטי יותר. ולפיכך – היה צורך לנצל במהירות את השעות שבהן ניתן היה לספק מלאי לשטח. המוקדנית יפית מוסיפה כי אלפי פניות מגיעות בתרחישי שלג אל המוקד. יש צורך להעריך את מצבו של הפונה ואת מידת הדחיפות שיש להיענות בה לבקשתו. יש צורך לנתב את הפנייה לצוות המתאים כדי להביא למימוש ופעולה. בכל אלה מתורגלות המוקדניות כל ימות השנה – אך בשלג מבחן שיקול הדעת והתגובה המהירה חד יותר. ותמיד – על המוקדן לשדר לפונה רוגע. לתת לו תמיכה וביטחון. ויש לצוות ההיענות לקריאות מצוקה המטפל בלמעלה מ-20 אלף מנויים ופועל 24 שעות ביממה – ניסיון רב. לפעמים, המצוקה ותחושת הבדידות מביאות לכך שהפונה מבקש פשוט לשוחח. לדעת "מה קורה בחוץ" להרגיש שיש אוזן קשבת עימו והיא נענית בכל מצב. ותיקי המוקד מספרים לי כי בחורף האחרון היה גם מנוי שהתקשר ואמר שקר לו. לא צריך הסעה. יש חשמל. יש טלפון. ועדיין קר לו. מה עושים? תנור חימום ומזון חם הוחשו אל ביתו. החיוך שלו ושל אחרים הוא לעולם התמורה המחממת את לבבות אלה ביד שרה שנענים מיד לכל בקשה להגשת עזרה. בצילומים למטה: צוות אגף יחסי ציבור בישיבה (חיה כהן) מנהל הציוד המיוחד מאיר גרינוולד נערך לביקושי חרום (אלי כהן)