יום ג', טו’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
מנהלת אגף משאבי אנוש וגיוס משאבים ליאורה זעפרני על כנס של יד שרה ועיריית ירושלים ובמרכזו בחינת מגמות חדשות בתחום גיוס והעצמת מתנדבים * בצילום: עם מרגלית גולדשטיין ועדנה היישריק

מה הוא מודל ההתנדבות של 2016? כיצד לגייס מתנדבים חדשים ולהעשירם בחווית הנתינה? מה רוצה המתנדב של היום למצוא במקום בו בחר לתת? כנס משותף לעירית ירושלים ויד שרה עסק בכך השבוע והתקיים באולם מועצת עיריית ירושלים. ארגנו את הכנס: ניקי קריגר, רחל אדלר ועידית כהן מהיחידה העירונית להתנדבות של עירית ירושלים ומרגלית גולדשטיין וליאורה זעפרני מיד שרה. הגיעו כ- 180 מתנדבים ומפעילי מתנדבים מעמותות שונות מרחבי הארץ. ההרצאה הפותחת של היום הייתה בנושא "פותחים מרחב אפשרויות בניהול מתנדבים" שהועברה על ידי עמיתה ועובדת שלנו לשעבר – סיגל פרידמן, כיום מנהלת הדרכה בעמותת "פעמונים". במהלך הרצאתה דיברה סיגל בהערכה רבה על יד שרה והדגישה את הידע הרחב שרכשה במסגרת יד שרה. היא הוסיפה והציגה כלים ושיטות חדשניים לניהול וגיוס מתנדבים. אחד המשפטים היפים של סיגל שאני מביאה כאן מתוך הרצאה מלאת תוכן ועניינית בתחום זה הוא: "ניהול מתנדבים משמעותו לנהל הון אנושי שהופך בסופו של דבר להון חברתי. כמו כן יש לקחת בחשבון שהמתנדב החדש הוא תכליתי – ממוקד מטרה, מחפש פרויקט, הזמן קריטי עבורו. ובעיקר הוא מחפש הזדמנות והתנדבות גמישה, מעוניין בהתנדבות אפקטיבית המחוללת אימפקט והשפעה ורצוי מיידית". לאחר מכן הובאה מצגת שערכתי לרגל הכנס והיא משקפת את הפעילויות השונות של חלק מהעמותות בישראל. בכך נפתח חלקו השני של הכנס. שאלנו יחד: 1. מהם הצרכים המרכזיים בארגון, בעבודה עם מתנדבים? ומהו צפי הצרכים לשנת 2016? 2. אילו שינויים יוכנסו לארגון בשנת 2016 בעבודה עם מתנדבים? 3. באילו כלים נשתמש כדי לחזק את המתנדבים בארגון? 4. הפנאליסטים התבקשו לשתף אותנו בטיפ אחד או בסיפור קצר על העשייה והעבודה שלהם עם מתנדבים. חברי הפאנל היו: עמית פיוטרקובסקי – רכז קבוצת קשרי חוץ מחברת אינטל שמוליק אברהם – מתאם חירום וביטחון – מאיחוד הצלה אורן סוקניק – מנהל בית הופמן אלי דרור –שי"ל (שרות יעוץ לאזרח) ניהל את שי"ל כשנה וחצי בהתנדבות ואנוכי – שיצגתי את יד שרה וכן הנחתי את הפאנל. בין הדברים שאמרתי אודות יד שרה: עמותה אחת מהגדולות בישראל, החוגגת בט"ו בשבט הקרוב 40 שנה של עשיה מבורכת. עמותה המונה כ- 6000 מתנדבים במעל 100 סניפים הפרוסים מאילת בדרום ועד ק.שמונה בצפון. הצגתי את חזון יד שרה החותר לשיפור איכות חייו של האדם המתמודד עם קשיים תפקודיים ולערבות חברתית כנאמר בתהילים "עולם חסד יבנה". הצגתי את מערך השירותים של יד שרה שהוא הרבה מעבר לאביזרי ציוד רפואי המושאלים לציבור. מערך זה מתפתח כל הזמן ועונה על דרישותיה של החברה והאוכלוסייה רב גילאית בעלת צרכים מיוחדים המושתתת על חידושים טכנולוגים וחמימות אנושית. השרות הידוע והמוכר שלנו, מלב אל לב, תומך לא רק בחולה אלא מהווה משענת חמה למשפחה ולסביבה. ביקשתי להדגיש, כי אם נבחר דבר אחד מיוחד המאפיין את יד שרה – הוא בוודאי ההון האנושי. המתנדבים היקרים שלנו – מנהלי הסניפים – המנהלים את הסניפים בהתנדבות. והרחבתי: סניף ביד שרה יכול להיות בניין בעל 2-3 קומות, עם ציוד בעלות של אלפי מאות שקלים ויותר ועם צוות של 200-400 מתנדבים וכל זה כאמור מנוהל ביד רמה על ידי מנהלים בעלי ניסיון וידע שהביאו מעמדות בכירות בתחנות חייהם. ידע שעליו נוסף ניסיון ניהולי על פי התרבות האירגונית של יד שרה. כל חברי הפאנל ענו על השאלות וההתמודדות עם אנשים צעירים בני 50+ שמחפשים את הקריירה הבאה שלהם, השייכות והמקום להביא לידי ביטוי את ה"אני" שלהם. כן, הם רוצים להרגיש שייכים ותורמים. הם מקבלים לא פחות משהם נותנים. ההתנדבות של היום אמורה לספק רגשית וחברתית את המתנדב והוא 'משלם' על כך בהתנדבות שלו בה בעת שהמוטב (הלקוח) נהנה מהשרות שהוא מקבל מאותו מתנדב – כלומר מצב של WIN –WIN. מחלקת ההסברה של עירית ירושלים הכינה מצגת בנוסח "מהי התנדבות עבורי" ואת יום העיון סימה רונית בר מנהלת תחום התנדבות בג'וינט עם נתונים מהעולם ומישראל. היא תיארה מה היא תשתיות ההתנדבות בישראל ועמדה על כך שינוי בתפישה: המתנדב של היום מחפש גם עניין אישי מעבר לתרומה החברתית. המשימה והאתגר שלנו בעידן זה של התנדבות: לחפש את המתנדבים המתאימים לפי דרישותיהם ולהתאים זאת לצרכים שלנו. המתנדבים הבאים אלינו מחפשים גם מעמד ותחושת העצמה אישית. יש להתאים להם תפקידים משמעותיים שיענו על ציפיות ויתאימו לכישורים.