יום ב', יד’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 835
ירדנה גליק, רכזת התכנית ביד שרה ראשון לציון, על צוות שאיכפת לו לתת * "הסיפוק שאנו חשים וההנאה ממבט הנשלח אלינו מצד מטופל אסיר התודה, זוקף את קומתו ושולח אלינו חיוך משוחרר, ממלא אותנו גאווה וסיפוק"

מרכז "יד לתומך" בראשון לציון הוקם לפני כארבע שנים, כשירות משותף של יד שרה ואש"ל. מטרת השרות לתת תמיכה לבני משפחה המטפלים באדם חולה. התמודדות עם בן זוג/הורים חולים הינה מורכבת, מתישה ונשאת עול ומתח פיזי ורגשי רב. אנו ביד לתומך מנסים להקל על בני המשפחה ולאפשר להם התמודדות טובה יותר עם המציאות הקשה לה הם נחשפים. ההתמודדות הינה הן ברמה האישית, הן ברמה הקבוצתית והן ברמה הקהילתית. התחלנו כ- 20 מתנדבים שבאו ממקצועות וכישורים שונים כגון: עובדים סוציאלים, מורים, אחיות, מאמנים, מנחי קבוצות ועוד. עברנו קורס הדרכה בחסות רעות /אש"ל שלימדו אותנו את הנושא והכשירו אותנו לעסוק בו. הלימודים כללו : הרצאות, סימולציות ותירגולים. בסיום הקורס, עם המון רצון לתרום והרבה מוטיבציה, נרתמנו כולנו לעבודה, חילקנו תפקידים, יצאנו בפירסום וחיכינו לפונים שיגיעו בהמוניהם....! אך הגיעו בודדים בלבד. בהעדר "עבודה" ירדה המוטיבציה והתחילו לנשור מתנדבים. נשארנו כ-7 מתנדבים ביניהם עובדת סוציאלית אחת, אורה, שהעבירה לנו שיחות מוטיבציה, ליוותה אותנו בשיחות הראשונות עם המטופלים, הביאה כל מיני מקרים מעניינים שימחישו לנו את מהות העבודה והדרך ליישומה ועשתה כל שיכלה בכדי שלא נתפרק. מניסיונה, היא הבינה את חשיבות הנושא ותרומתו לקהילה. בתום תקופת ההכשרה, אורה פרשה, מסיבות אישיות. אנו חבים לה את תודתינו. כי בזכותה המשכנו להתנדב. החלטנו לארגן הרצאות בכל מיני נושאים, שיהיו פתוחות לקהל הרחב. ואכן, התחילו להגיע להרצאות הרבה חברים ולאט לאט הגיעו גם מטופלים ומתנדבים חדשים ועלינו על דרך המלך... כיום אנו 10-מתנדבים פעילים המטפלים בכ- 50 מטופלים . המשרד פתוח בימים שני ורביעי משעה 9:00 עד 12:30. ובימי ראשון מופעלות סדנאות. להלן אספר בקצרה על הפעילות במרכז ועל המתנדבים בו. עדנה, בת-שבע, יפה, לילי, מתי, אלי – משוחחים טלפונית עם מטופלים. רוב הפונים הם מראשון לציון והסביבה ... ויש גם פונים מחולון , ת"א, אילת והקריות בצפון . בשיחות ניתנת למטופלים ההזדמנות לשפוך את הלב, לבכות, לכעוס ולקטר על החיים ... והמתנדבים נותנים להם כתף חמה ואוזן קשבת בהרבה סבלנות ואורך-רוח. ישנם מטופלים המשוחחים איתנו כמעט 3 שנים ברציפות, אחת לשבוע. את חלקם לא ראינו מעולם. הם ממתינים לשיחות האלה בקוצר רוח לדבריהם השיחות מקילות עליהם מאוד, מעודדות את רוחם ובזכותן הם מעיזים ..."לפנק את בעצמם" , "לצאת עם חברים", "לבקש עזרה מקרובי משפחה" וכדומה. ישנם מקרים קשים, בהם המתנדבים מלווים אישית את המטופלים, נמצאים איתם ב"קו פתוח" ללא הגבלת זמן ואפילו עורכים ביקורי בית. יש גם פגישות פרונטליות כאשר המטופלים מגיעים לשיחות אישיות . ישנן 2 קבוצות תמיכה (אחת בבוקר ואחת אחרה"צ) אותן מנחות אנה וסיגל . כל אחת על פי דרכה , מחזקת, תומכת ומציידת את המטופלים ב"ארגז כלים" שיעזור להם להתמודד עם העול הכבד והתסכול. והתגובות חיוביות ביותר . המטופלים מדווחים על שיפור משמעותי ביכולת שלהם לתפקד. הם למדו להשתחרר מהמועקה , לפנות להם זמן איכות לעצמם, להעביר אחריות גם לבני משפחה אחרים ולנהל את חייהם טוב יותר. עדנה – פתחה סדנא ל"כתיבה אינטואיטיבית" - כל סדנא בת 10 מפגשים (כשעה וחצי כל מפגש) . בסדנא משתתפות בעיקר נשים. המנחה, מעלה נושא כלשהו וכל משתתפת מעלה על הכתב את התחושות, האסוציאציות, הפחדים והתסכולים שמעורר בה הנושא . לאחר מכן מי שרוצה משתפת את החברות בקבוצה, ללא שיפוטיות ובלי עצות והערות. הסדנא מאוד פופולרית . בד"כ מונה הקבוצה כ- 13 חברות בממוצע, השנה, זו הסדנא החמישית, הקבוצה נפתחה בחודש שעבר עם 20 חברות, רובן חדשות. אנו ממשיכים לקיים הרצאות אחת לחודש ומשתדלים להביא מרצים איכותיים ונושאים מעניינם. מגיעים להרצאות כ- 25 חברים בממוצע. כמו כן אנו מקיימים אחת לשנה כנס ל"בעלי מקצוע" אליו מגיעים כ- 150 חברים בממוצע . לכנס מוזמנים: עובדים סוציאלים של קופות החולים, עירייה, בתי אבות, מנהלי חברות כ"א, ועוד . 3 הכנסים שערכנו עד כה, זכו להצלחה רבה והרבה עניין. אנו עתידים לפתוח בקרוב, מועדון חברתי, "פסק זמן", שיתקיים בימי רביעי ויכלול פעילות גופנית, ארוחת בוקר קלה ופעילות מתחלפת כמו: הרצאה, קיפולי נייר, סדנת צחוק, ריקודים וכל נושא אחר שיעלה. כרמלה, יפה, בת-שבע לילי וירדנה יינהלו ויילוו , בתורנות, את יום הפעילות. אני ירדנה, משמשת כרכזת . אני מרכזת את כל הנתונים האישיים של המטופלים, אותם אני מעלה למחשב, מארגנת הרצאות ופעילויות האחרות, בהם גם טיפול בעינייני משרד שוטפים . בכדי לשמור על קשר בין המתנדבים (כל אחד מתנדב ביום אחר) מיידי שבוע אני מעבירה במייל לכולם, דו"ח כללי על מה שנעשה במרכז בשבוע שחלף, כמו כן, אני מדווחת להם על פעילויות עתידיות, הודעות חשובות וכדומה. במרכז שלנו, אווירה שמחה של שיתוף , אחווה ונתינה. כל המתנדבים, מתייצבים מיידי שבוע ל"עבודה", במסירות רבה בדאגה ואהבה גדולה למטופליהם ולרווחתם. כי יש בפעילות התנדבותית תחושה של שליחות ונתינה שלא על מנת לקבל תמורה. הסיפוק שאנו חשים וההנאה ממבט הנשלח אלינו מצד מטופל... כולו אסיר תודה, זוקף את קומתו ושולח אלינו חיוך משוחרר, ממלא אותנו גאווה וסיפוק על פועלינו שהרי כל המציל נפש... כאילו הציל עולם ומלואו וזאת תמורה מלאה בהחלט.