יום א', כא’ באייר תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 19
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 833
מאת רב יד שרה, הרב יעקב וינר * ברוך השם עברו עלינו ימי ראש השנה - ימי הדין, ואנו תקוה שתפילותינו התקבלו בשמים * יהי רצון שנתברך כולנו בשנה טובה ומתוקה

הנביא ישעיהו אומר: "דרשו השם בהימצאו, קראוהו בהיותו קרוב", ומבארים חז"ל, שכוונת הנביא לעשרת הימים הללו בהם אנו מצויים - בין ראש השנה ליום הכפורים, שבימים אלו התפילות של אחד ואחד מתקבלות בשמים ברצון, וכן אם אדם עושה בימים אלו תשובה על חטאיו, היא מתקבלת ברצון ובשמחה. במשנה במסכת יומא שנינו: "דרש רבי אלעזר בן עזריה - (כתוב בתורה -) "מכל חטאתיכם לפני השם תטהרו, (ומבאר רבי אלעזר -) עבירות שבין אדם למקום יום הכפורים מכפר, עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכפורים מכפר, עד שירצה את חברו". כלומר, שעל פגיעה בזולת, גם חרטה ותשובה אינה מועילה לכפר, אלא רק לאחר בקשת מחילה מהאדם שנפגע ממנו. גם בשולחן ערוך נפסק להלכה: "עבירות שבין אדם לחברו, אין יום הכפורים מכפר - עד שיפייסנו. ואפילו לא הקניטו אלא בדברים (כלומר אם העליב או פגע בחברו), צריך לפייסו. והמוחל לא יהיה אכזרי מלמחול". ומבאר המשנה ברורה (שחיבר ה'חפץ חיים'), שבערב יום הכפורים מחויב כל אדם לתקן כל מעשיו, כדי שיטהר לפני היום הקדוש מכל עוונותיו, שהרי כתוב בתורה על יום הכיפורים "כי ביום הזה יכפר עליכם מכל חטאותיכם", וכל שכן אם יש בידו מן הגזל ואונאה וכל דבר הנוגע בממון, יראה לתקן. וממשיך המנה ברורה ומבאר: ואין לאדם להיות אכזרי ולמנע מלמחול לחברו לאחר שביקש את מחילתו, שהרי אמרו חכמינו ז"ל "כל המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעיו", שאם אדם מתאמץ וכובש את כבודו ומוחל לחברו גם על מה שעשה כנגדו בכוונה ובמזיד, כנגד זה מוחל לו גם השם יתברך על כל עונותיו, גם כשעשאם בכוונה להכעיס! ולהיפך, אם האדם אינו מתגבר על יצריו ואינו מוחל לחבריו, כנגד זה גם לו לא ימחלו על חטאיו. שבורא העולם מודד לאדם מידה כנגד מידה - כשם שהאדם מתנהג בעולם הזה עם זולתו, כך מתנהגים עמו מן השמים. אם כן יש לכל אדם דרך בטוחה לזכות בדין ביום הקדוש הקרב ובא, על אף שהיא דרך שאינה קלה כלל ועיקר - לגמול תמיד טוב וחסד לזולת, אף אם הוא לא התנהג כלפיו כך, אלא ברוע ובמזיד. אם נתבונן בענין זה נראה, שענין זה שייך בין כל סוגי בני האדם איתם יש לנו שייכות וקשר - בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה, בין בני משפחה, בין שכנים, ידידים, מכרים וכו', לעולם צריך לגמול חסד וטובה עם הזולת, כך אנו לא רק מרבים את גמילות החסדים בעולם, אלא גם גורמים טובה גדולה לעצמנו. ענין זה אנו מוצאים גם בתפילת מוסף של יום הכפורים, באחת מהברכות של תפילה זו כתוב המשפט הבא: "על כן ברחמיך הרבים נתת לנו את יום הכפורים הזה, ואת יום מחילת העוון הזה, לסליחת עוון ולכפרת פשע... יום שימת אהבה ורעות, יום עזיבת קנאה ותחרות, יום שתמחול לכל עוונותינו". על פי דברנו פירוש ברכה זו הוא כך: מאחר ויום הכיפורים הוא יום של עזיבת קנאה ותחרות והגברת האהבה והרעות, ממילא יום זה הוא גם יום מחילה וסליחה על כל עוונותינו, שעל ידי שאנו סולחים לזולתנו על שפגעו בנו, גם לנו ימחלו על כל העוונות - מידה כנגד מידה. יהי רצון שנזכה כולנו להיטהר ולהכין עצמנו ליום הקדוש - יום הכיפורים, מתוך מעשים טובים ומתוקנים, ויקוים בנו דברי רבי עקיבא במשנה הנ"ל: "אשריכם ישראל! לפני מי אתם מיטהרין? ומי מטהר אתכם? אביכם שבשמים! אמן ואמן.