יום ו', יז’ באדר א' תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
יומנו של מתנדב (2): מהמצאותיו של ד"ר לוי
בבית יד שרה במודיעין קוראים לו ד"ר לוי, רופא למחלות פנימיות של כיסאות גלגלים * אך המתנדב היקר הוא גם ממציא סדרתי והשבוע: א. מכשיר המקל על הורדת גלגלים מן הכיסא * ב. מתלים נוחים לכל חלוקי המתנדבים כשעל כל חלוק שמו של המתנדב וכ-ו-ל-ם מתייצבים בסדר מופתי על המתלה על פי סידור המשמרות והימים * עוד על צוות מודיעין - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
מבקרים מרכיבים הליכונים -1998
מבקרי יד שרה לאורך השנים הוזמנו לקחת חלק פעיל בחוויית הושטת סיוע פעיל לאחר מתוך איכפתיות לגורלו - מסורת מגובשת שבאה לידי ביטוי מלא בהקמת מרכז המבקרים המרגש - מרכז חוויית הנתינה * לארכיון הסרוק שלנו המביא רגעים של נתינה בשפת עדשת המצלמה - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
תמרור אדום
כל הסיבות שבעולם להעצמת התכנית פורצת הדרך של יד שרה לאישפוז בית הנעה אל השלב המתקדם שלה – רפואה מרחוק * פרופ' מיכאל שכטר, קרדיולוג בכיר, בית החולים שיבא, תמונת מצב על הצפיפות והעומס על מערכת הבריאות 2019 * ראו באתר "גלובס" * בצילום: התקשורת מתעדת מערך כלי ריפוי ושיקום כולל מיטת בית חולים שצוותי יד שרה מביאים כל הדרך לבית החולה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום של המתנדב אלי כהן: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: -1   צפיות: -1
הרב יעקב וינר, רב יד שרה וראש מכון רפואה והלכה שע"י יד שרה, במדור מאיר דרך לגולשי וקוראי חדשות השבוע ביד שרה

ב"ה חולה יושב לפני רופאו באנגליה. הרופא סוקר את תיקו הרפואי של החולה על מסך המחשב. הרופא: היית פעם באוסטרליה? החולה: לא. רופא: ביפן? חולה: לא. רופא: בדרום אפריקה? חולה: לא. מדוע אדוני שואל אותי שאלות כאלה והרי באתי כדי לדעת מה מצבי הרפואי. הרופא: שאלותי הן במקומן. אני רואה בצער כי יש לך מחלה חשוכת מרפא והצפי לסיום החיים הוא חצי שנה. ולכן, אני מייעץ לך לנצל חודשים אלה כדי לבקר במקומות אקזוטיים. החולה קיבל את עצת הרופא. מכר את ביתו ואת עסקיו. יצא לטיול מסביב לעולם. ספר את הימים שנותרו לו כדי ליהנות מן העולם. חלפה חצי שנה והחולה עדיין חש בטוב. חזר אל הרופא ושמע הפעם בשורות טובות: הוא הולך ומחלים. זאת היתה טעות בדיאגנוזה. "אני שמח עבורך", סיים הדוקטור. החולה: תודה רבה. אך בגללך מכרתי עסק ובית. ניפגש בבית המשפט בו אתבע ממך את כל ההפסדים שבאו עלי בשל האבחון השגוי. כיצד תראה תורת ישראל את מה שאירע? המותר לרופא ליידע את החולה כי הוא סופני? האם אמירה כזאת אין בה כשלעצמה כדי לגרום לחולה ייאוש ולקצר את ימיו? והאם נותן העצה המוטעית חייב לפצות את הניזוק? תשובה בחז"ל מצאנו רגישות למצב הנפשי של החולה במסכת שבת והגמרא מתייחסת ליולדת שמפחדת להיות בחושך ומתירה לחלל שבת ולהדליק אור כדי להרגיעה. בשולחן ערוך אור החיים סימן של"ט סעיף ד' כתוב שמותר לחולה העומד למות לגרש את אשתו בגט כתוב בשמו כדי לשחרר אותו מחיובי ייבום וחליצה. משום שדאגה לאשתו תגרום לטירוף הדעת שלו. בשולחן ערוך אור החיים סימן ש"ו סעיף ט' נאמר שמותר לשכור שאינו יהודי בשבת שילך להודיע לקרוביו לקרוביו שיבואו לבקרו כדי שלא תיטרף דעתו. ועיין אגרות משה חושן משפט חלק ב' סימן ע"ב – ע"ד שמתייחס בצורה חמורה ביותר נגד מה שמספרים לחולים סופניים שימיהם ספורים וטוען שזה מקצר את ימיו של החולה. אם כך האמירה של הרופא על ימיו הספורים של החולה היתה אכן נגד ההלכה. האם חייב הרופא בפיצוי? יש לעיין בחושן משפט סימן שפ"ו סעיף ג' ומצאנו שהמזיק לחברו בעצה שנתן וחברו פעל על פיה וניזוק – פטור נותן העצה מתשלום. ורואים את הניזוק כמי שהזיק לעצמו כי לא נכפה עליו לשמוע לעצה שקיבל.אנו עדים שאין כתורתנו הקדושה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.