יום ג', כב’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: -1   צפיות: -1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
על רגעים קטנים-גדולים של מתן שירות משולב של צוותי מרכז התצוגה והייעוץ ואלה של שירותי יד שרה מסייעת * שני רוזנפלד מדווחת * בצילום: דף בספר המבקרים במרכז התצוגה בירושלים

"פגשתי אותו במעלית. הוא היה שקוע בשיחת סלולרי ארוכה. מן המשפטים ששמעתי עלה כי האורח בבית יד שרה משוחח עם אביו. הנושא המשותף היה רכישת מקל הליכה נתמך ב-4 רגליות. ביד שרה אנו משאילים ציוד לכל דורש תמורת פיקדון בלבד. שירות יד שרה מסייעת מיועד לאלה הרוצים בכלי עזר לשימוש אישי לטווח ארוך ואינם רוצים להחזירו בתום תקופת השאלה אלא לרכשו לצמיתות. מה משותף לצוות מרכז התצוגה והייעוץ ולצוות שירות יד שרה מסייעת? העמדת טובת הפונה לסיוע תחילה ולפני כל שיקול אחר. המשימה הראשונה שלי היתה לגרום למשוחח הנלהב לחדול משיחת טלפון סלולרית במעלית. המומחים אינם ממליצים על כך בלשון המעטה. הפעלתי איפא את כישרונותיי הדיפלומטיים והערתי באדיבות רבה כי שמעתי את תוכן השיחה, הנושא הוא תחום המומחיות שלי – ויש לי הצעה. כן? שותפי למסע במעלית גילה עניין. חדל לשוחח. הקשיב. הצעתי לו לשאול מקל שכזה לפני שיבצע קנייה. הוספתי כי השאלה וניסיון יורידו את מפלס החששות של האב מפני ההסתגלות למכשיר עזר חדש. לאחר תקופת הניסיון ידע טוב יותר האם הוא אכן חפץ במקל הליכה נתמך ברגליות – או שהוא מעדיף מקל הליכה נטול רגליות. הוא חייך והודה לי. השבתי כי בשביל זה אנחנו כאן. ירדנו למרכז התצוגה ולאחר הסבר נוסף – בוצעה השאלה. ישתמש האב – ויחליט. במתן שרות צריך ידע מקצועי. לפעמים גישה דיפולומטית. ולפעמים חוש מומחיות של פסיכולוג. כך בשיחת הטלפון הבאה והפעם היא הגיעה למרכז התצוגה והייעוץ - מארצות הברית. תראי שני, אומרת האשה בצד השני של קו הטלפון, באנגלית. אימי ניצולת שואה המתגוררת בגפה בתל אביב. אני מעריכה כי היא זקוקה לציוד רב. דברי איתה. אני כבר לא יודעת מה לעשות. קיבלתי מספר טלפון. ניסיתי. אלא שמהר מאד התברר כי האם בתל אביב דוברת רוסית בעיקר. למשימה גוייס מיד לייב שלנו משרות יד שרה מסייעת שהסכים ברצון לשמש כמתורגמן. החל שיח משולש. עם הבת בארה"ב – באנגלית. עם האם בתל אביב – ברוסית. השיח התנהל בשיחות טלפון ובדואר אלקטרוני. במרכזו שתי קושיות: א. למה האם זקוקה. ב. כיצד לבצע את ההשאלה ו/או הרכישה כשהאם אינה יכולה להגיע לירושלים וגם איננה מוכנה לתת פרטי כרטיס אשראי בטלפון. לאחר 11 שיגורי מייל ו-7 שיחות טלפון הגיעו כלי ריפוי ושיקום אל יעדם – האם בתל אביב. אלא שמיד נלוותה לכך שיחת טלפון בהולה מארה"ב. הבת נשמעה מותשת: "כן. אמא קיבלה את הציוד אך היא לא רוצה בו. היתכן שכל המאמץ היה לשווא?" התשובה היתה פרי ניסיון מצטבר: אמרי בטובך לאמא שתנסה את הציוד שקיבלה לאורך 4 ימים. והיה אם לא תרצה בו עוד – נחזיר. כעבור יומיים הגיעה שיחה נוספת מארה"ב ונימתה היתה נימת סיפוק והקלה. "איך ידעת? אמא החלה להשתמש וכבר ביום השני הכריזה כי זה טוב לה. לא ביום הרביעי – ביום השני". אמרתי בתשובה: "בשביל זה אנחנו כאן".