יום ד', טז’ בסיון תשע”ט
    לאתר הבית  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  |  אודות  |  לבלוג  |  לוידיאו יד שרה  |  לפייסבוק  |  English  |  תרום עכשיו  
 
באלבום הצילומים הנעים למעלה מימין: בית פתוח המעניק שרות באהבה
צילומים 1-2. מיכל ווינט, אגף יחסי ציבור ביד שרה, היתה שם מאחורי דוכן של מים צוננים לרווית העולים להר הרצל ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה (צילם: המתנדב יהושע ווייס) * 3. עם ההליכון שקיבלה ביד שרה יכולה ג'קלין לידר לנוע אל מרכזי קניות בבירה * 4. "כל בעיה שיש – באים אלי ואני עושה להם רגליים לכיסא" – חנניה אוחנה, מתנדב, בית המלאכה בבית יד שרה * 5. מבקשי סיוע מכל מגזרי האוכלוסייה בירושלים ברחבת ההשאלה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 22
 
לפני החזרה לדרום אמריקה
הן לא וויתרו על ביקור במרכז המבקרים המרגש בבית יד שרה בירושלים – מרכז חוויית הנתינה – כשיאו של מסע בת מצווה בבירת ישראל. צוות המרכז: "שמחנו לארח כאן את קבוצת אימהות עם מהות שיודעות שאם באים להכיר את ישראל – לא מחמיצים ביקור במקום המציג את הפנים היפות של החברה הישראלית. נסיעה טובה – ושובו אלינו" * למוסף המיוחד בחדשות השבוע ביד שרה המוקדש למרכז המבקרים – כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
"לשתף בהחלטות - להקשיב ולהבין את חשש הנעזר מאיבוד שליטה" * כך לומדים לתת יותר תוך ראיית האדם תחילה
על זיקנה וכלי ריפוי ושיקום: בסידרת מפגשי העמקת ידע של צוותי מרכזי התצוגה והייעוץ נבחנו סוגיות שונות של שרות לקהילה * דבורה רויטמן מנהלת מרכזי התצוגה והייעוץ ביד שרה– סיכום של מפגש שהתקיים לאחרונה בתל אביב
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 1
 
 
 
דרושים מתנדבים ברחבי הארץ * הרשימה המעודכנת - הצטרפו אלינו לשנת נתינה
קשת השירותים של יד שרה לרווחת הציבור הולכת ומתרחבת - ואנו זקוקים לידיים טובות נוספות בהתנדבות * ראו כאן את רשימת הדרושים המעודכנת * בצילום: יד מסייעת של מתנדבים מושטת לכל אדם - בכל גיל - ברחבת ההשאלה בבית יד שרה * חייגו 6444*
תגובות: 0   צפיות: 836
יעקב סוראני שואב מן המקורות

ניצבים יחד מול ה' "שובו שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם" קורא הקב"ה לעם ישראל בחודש אלול. ילד שובב ילד שהורס ושובר, מקשקש על קירות ומקבל פתקים מהמורים הביתה נון - סטופ. לאמו כבר נמאס והיא צועקת עליו: "תפסיק לעשות כל מה שאמרתי לך לא לעשות" כי הרי נמאס לה כבר לפרט מה לא לעשות. ויום אחד בא הילד הביתה עם פתק מהמורה ואמו שופכת עליו קיטון של רותחים, חרפות וגידופים, והוא מתנצל ומתנצל עד שפתאום אומר הילד לאמו: "אבל אימא אני באמת רוצה להיות ילד טוב" והאימא נאלמת דום. פתאום הכל נעצר והיא כבר לא כועסת על בנה. נסתכל הגיונית מה קרה פה? איך נשכחו הפוגרומים שביצע הילד בבית ספרו ופתאום חזר הילד בעיני אמו, והפך לילד טוב? התשובה היא - מכיוון שהילד גילה לאימא שהוא באמת טוב, למרות מעשיו. הרי לא פעם ולא פעמים פגענו בשוגג בחבר קרוב לנו, שאנו אוהבים אותו כגופנו תפרנו אותו בשמירה פגענו בו פיזית ובאמת שלא התכוונו. הרי הדבר הראשון שנעשה נלך אליו ונגיד בכנות "באמת לא התכוונתי לזה" והוא, כמובן, יחייך ויסלח, שהרי הוא מכיר באמת מה אנחנו, ויודע שלא התכוונו לפגוע בו. כן גם בימי התשובה - אנחנו באים לפניו יתברך ומבטאים את רצוננו ועצמותינו הפשוט - אנחנו רוצים להיות טובים - מעשינו, הם בשגגה, איננו מתכוונים להרע - זה מה ש"יוצא" לנו בשטף החיים, זה מה שמעולל לנו יצרנו הרע שלא עוזב אותנו יומם ולילה גם כשאנחנו ישנים. זוהי העובדה השלמה של חודש אלול לעמוד ולגלות את רצוננו - אנחנו באמת רוצים להיות טובים וע"י תשובה זו נזכה "לדבק אשת נעורים עם דודה באהבה ואחווה ורעות ומשם ימשך לנו שפע לנפש רוח ונשמה לטהרנו מעוונותינו ולסלוח לעווננו ולכפר כל פשעינו" -מתוך תפילה לתהילים. אבינו מלכנו אימת יום הדין מתקרב ובא. המחשבה על 'יום הדין' ו'הימים הנוראים' מחדירה נימות של יראה בלבבות. גם השופר מעורר חרדה – "הייתקע שופר בעיר ועַם לא יחרדו". ובכל-זאת, אלה גם ימים של אהבה גדולה. ימי אלול מכונים 'ימי הרחמים והסליחות'. נדרש כאן שילוב עדין בין שתי הגישות – הדין והרחמים, היראה והאהבה. חיי היהדות בנויים על האיזון הנכון בין שתי התחושות האלה. אהבה שאין עמה יראה, עלולה לגרום זלזול בקיום המדויק של התורה והמצוות. האדם מרגיש קרבה יתרה ונראה לו שבין 'חברים' תתקבל התנהגותו בסלחנות. מצד שני, יראה שאין עמה אהבה נוטלת מהאדם את החדווה ומשרה קדרות. ההתייחסות שלנו לקב"ה מורכבת משילוב הגישות. אנחנו אומרים: "אבינו מלכנו". 'אבינו' – מסמל קרבה, כמו אב רחום ואוהב. 'מלכנו' – מייצג יראה, כמו היראה שהעם חש כלפי המלך. כך אנחנו פונים אל הקב"ה בשתי התחושות האלה – מצד אחד אב רחום ומצד שני מלך גדול ונורא. ובכל-זאת, האהבה היא הגוברת. היא הכוח המניע העיקרי בחיי היהודי. גם בחינוך אמרו חז"ל שהתמהיל הנכון של שתי הגישות הוא: "שמאל דוחה וימין מקרבת". אמנם צריך שיהיה גם 'שמאל דוחה', אבל את הדחייה וההרתעה אנחנו עושים ביד שמאל, ביד החלשה יותר; ואילו את הקירוב והאהבה אנחנו מבטאים בעוצמה הגדולה יותר, ביד החזקה, יד ימין. ימי חודש אלול הם גם הימים שבהם אנו נוהגים לברך איש את רעהו באיחולי שנה טובה ומתוקה. המנהג הזה משקף את הגישה הראויה לימים האלה. זה זמן שבו צריך לברך יהודים, לאחל להם כל טוב בגשמיות וברוחניות, לעורר רחמים מהקב"ה, שירעיף עלינו את שפע ברכותיו. הברכה האלוקית הזאת היא שתעורר אהבה בלב המוני בית-ישראל לשוב גם-כן אל ה' באהבה וברצון. נאחל אפוא כי נזכה כולנו לברכת ה', שתהיה השנה הבאה שנה טובה ומתוקה, הן בענייני הכלל הן בחיי הפרט, ושתהיה זו שנת הגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח-צדקנו. "האשמה הגדולה של האדם אינה בחטאים שהוא חוטא, שהרי הניסיונות קשים וכוח האדם דל. אשמתו הגדולה של האדם היא, שבכל רגע הוא יכול לעשות תשובה ואינו עושה. - רבי בונם מפשיסחה. לדאוג מהמצוות ולא רק מהעבירות תלמיד של המגיד ממזריטש פגש את חברו ואמר לו: "אחי, מה יהיה עלינו בגלל כל העבירות שלנו?". השיב לו חברו: "מהעבירות אינני מודאג, שהרי לשם כך יש תשובה בעולם, אבל מה יהיה על המצוות שלנו? באילו פנים אנו עומדים לפני מלך מלכי המלכים עם מצוות כאלה!".... אחדות חובקת-כל לאחדות אמיתית אפשר להגיע רק כשעומדים "לפני ה' אלוקיכם". כאשר אנשים מתאחדים בארגון או בחברה, זו אחדות חלקית בלבד, שמוגבלת למטרת ההתארגנות. לעומת זאת, האחדות "לפני ה' אלוקיכם" מקיפה את האדם כולו, עם כל כוחותיו, ולמשך כל ימי חייו. - לקוטי שיחות. "כולכם לפני ה' אלוקיכם" כל ישראל שווים בעיני ה' יתברך. אצלו אין ה"ראשיכם", "זקניכם" ו"שוטריכם" חשובים ומיוחסים יותר מ"חוטב עציך" ו"שואב מימיך". - כלי יקר. ''ולא אתכם לבדכם אנכי כרת את הברית הזאת'' - כ''ט, י''ג. בנאום-הפרדה לו לבאי הארץ קורא משה בשם ה': ''ולא אתכם לבדכם אנוכי כורת את הברית הזאת''. בקריאה זו פונה הרועה הנאמן לבני עמו, שיתלכדו לחטיבה אחת באחווה וברעות; כי הקדוש-ברוך-הוא אינו מוכן לכרות ברית עם ישראל, כשהם בבחינת ''אתכם לבדכם'' - איש איש לעצמו ולביתו - אלא כורת בריתו עם עם, המלוכד ומאוחד כאיש אחד.- ר' חיים מאיד מוויז'ניץ . התאחדות עם הקב"ה כאשר כל ישראל מתאחדים אחדות אמיתית, ועומדים לפני ה' בבחינת "כולכם", על-אף ההבדלים שביניהם, התאחדות על-שכלית זו מביאה לידי התאחדות עצמותית ועל-שכלית בין הקב"ה וישראל. - לקוטי שיחות. כוחה של אהבת-רעים אין אנו יכולים לשער את עוצם גודל פעולת אהבת-רעים, חברים המעוררים רחמים רבים על חברם ובן-גילם בשעת דוחקו. הם קורעים גזר-דין של שבעים שנה, הופכים את הקללה לברכה, ואת המוות - לחיים ארוכים. - הבעל-שם-טוב. אין יהודי רע אין יהודי רע בעולם. אם אתה מבחין ברע שיש ביהודי, דע שגילית את החלק הלא- יהודי שבקרבו. - רבי דוד מללוב. אב שמחל על כבודו כבודו מחול טעם למה בראש השנה אסור לפרט חטאיו וביום כפורים חייב לפרט חטאיו, נראה כי קיי"ל מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול, אבל אב שמחל על כבודו כבודו מחול ובראש השנה הקב"ה מתנהג מבחינת מלך שאין כבודו מחול ואם נפרט לא חועיל ח"ו מחילה ויחול חלילה מדת הדין, מה שאין כן ביום כפור מתנהג עמנו ה' מבחינת אב שכבודו מחול ועל כן טוב להתוודות ומודה ועוזב ירוחם - אמת ליעקב למהרי"י מבלענדוב – נינו של המגיד מקוזניץ.